Μάθημα : Μαθαίνω για τις μαθητικές κοινότητες
Κωδικός : 3101040270
Αναρτήσεις

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024 - 1:43 π.μ.
Ας έχουμε λοιπόν στο μυαλό μας τα παρακάτω:
Είμαι έτοιμος για το σχολείο
Σέβομαι τους άλλους
Συμπεριφέρομαι με ευγένεια
Προέχει η ασφάλειά μας
Δείχνω ενδιαφέρον και αγάπη
Γνωρίζω τα δικαιώματά μου και τις υποχρεώσεις μου
Ας προσπαθήσουμε μαζί να δημιουργήσουμε τον κανονισμό του σχολείου, όπως τον φανταζόμαστε

Κυριακή 14 Απριλίου 2024 - 4:08 μ.μ.
«Το ωραίο βρίσκεται στην απλότητα»
Η εμφάνιση αποτελεί δικαίωμα ανάπτυξης της προσωπικότητας των μαθητών¬/τριών και η επιλογή είναι ευθύνη προσωπική και των οικογενειών τους
Η άσκηση του δικαιώματος της ελεύθερης επιλογής είναι σημαντικό να ακολουθεί τη μαθητική ιδιότητα, να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια, να εξασφαλίζει άνεσή και να εξυπηρετεί τις ανάγκες της σχολικής ζωής (π.χ. στην ώρα της Γυμναστικής οι μαθητές/τριες φοράνε φόρμες και αθλητικά παπούτσια)
Οι εκπρόσωποι των μαθητικών κοινοτήτων (15/μελές και 5/μελή Συμβούλια) από τον θεσμικό τους ρόλο συζητούν με τους/τις συμμαθητές/τριές τους θέματα εμφάνισης
Οι μαθητές/τριες συνεργάζονται με τον/την υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος, τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής και τη Διεύθυνση του σχολείου για σχετικά θέματα
Σε κάθε περίπτωση, αρχή του σχολείου είναι: το ωραίο βρίσκεται στην απλότητα και η προσωπικότητα των μαθητών/τριών κρίνεται από το ήθος και την καλλιέργεια
https://www.tricider.com/brainstorming/3GkenXoFGmd

Κυριακή 14 Απριλίου 2024 - 4:05 μ.μ.
Συμπεριφέρονται με αγάπη
Ενδιαφέρονται για τους άλλους και δείχνουν έμπρακτα την αγάπη τους
Συνεργάζονται με όλους/ες τους/τις συμμαθητές/τριές τους
Βοηθούν στη δημιουργία φιλικού, ήρεμου και συνεργατικού κλίματος με τους/τις συμμαθητές/τριές τους και τους/τις εκπαιδευτικούς
Βοηθούν όποιον/α έχει ανάγκη και αποδέχονται με σεβασμό τον/την διαφορετικό/ή συμμαθητή/τριά τους (π.χ. ΑμεΑ, αλλοδαπούς, πρόσφυγες, ευπαθείς ομάδες)
Αν γίνουν αποδέκτες ή παρατηρητές λεκτικής, ψυχολογικής ή σωματικής βίας, αντιδρούν και απευθύνονται στους/στις υπεύθυνους/ες για τη βία και τον εκφοβισμό (bulling) εκπαιδεyτικούς, στους/στις εφημερεύοντες/ουσες καθηγητές/τριες ή στη Διεύθυνση του σχολείου
https://www.tricider.com/brainstorming/3HQ7uOfQqKt
Συμμετέχουν ενεργά – διεκδικούν δημοκρατικά
(Υ.Α. 23613/6/Γ2/4094/1986 – ΦΕΚ 619/Β/25-9-1986)
Ψηφίζουν και ψηφίζονται ως εκπρόσωποι των συμμαθητών/τριών τους στα μαθητικά Συμβούλια των μαθητικών κοινοτήτων – συμμετέχουν ενεργά στα συγκεκριμένα Συμβούλια
Υποστηρίζουν και διεκδικούν τη δημοκρατική συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που τους δίνει το θεσμικό πλαίσιο των μαθητικών κοινοτήτων – συνεργάζονται εποικοδομητικά με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων
Αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες που προάγουν την ποιότητα της σχολικής ζωής (π.χ. δράσεις αλληλεγγύης, φιλαναγνωσία, ανακύκλωση, εξωραϊσμός του σχολείου, εκθέσεις, βελτίωση του σχολικού χώρου, συλλογή καπακιών κ.ά.)
Στις σχολικές εκδηλώσεις, τις διδακτικές επισκέψεις και τις γιορτές συμμετέχουν ενεργά, ακολουθούν και συμμορφώνονται στις υποδείξεις των συνοδών εκπαιδευτικών και συμπεριφέρονται με ευγένεια
Γνωρίζουν και καθιστούν γνωστά τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους
Εκφράζουν τα παράπονά τους – βρίσκουν το δίκιο τους
Ακούγονται, εκφράζονται, συμμετέχουν, ενεργούν σε ένα σχολείο που τους σέβεται και τους υπολογίζει
https://www.tricider.com/brainstorming/2mO5PXTQewF

Κυριακή 14 Απριλίου 2024 - 4:03 μ.μ.
Είναι πάντα ευγενικοί/ές, ποτέ αγενείς
Μιλούν με ευγένεια στους/στις εκπαιδευτικούς, τους/τις συμμαθητές/τρι¬ες, στο διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό του σχολείου. Προσέχουν να μην προσβάλουν κανέναν/μία με ειρωνικά σχόλια ή ανάρμοστη κριτική
Οι άσχημες λέξεις, οι τσακωμοί και οι βρισιές δεν τους χαρακτηρίζουν.
Λύνουν τις διαφορές τους με διάλογο και όχι με καυγάδες. Αν δεν τα καταφέρουν, απευθύνονται στον/στην υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό του τμήματός τους, στον Σύμβουλο Σχολικής ζωής ή στη Διεύθυνση του σχολείου (Διευθύντρια και Υποδιευθύντριες)
https://www.tricider.com/brainstorming/2h8vGFGbktZ
Νοιάζονται για την ασφάλεια τη δική τους και των άλλων
Μετακινούνται ήρεμα, χωρίς να τρέχουν και να σπρώχνουν τους/τις συμμαθητές/τριές τους
Ανεβαίνουν και κατεβαίνουν με προσοχή τις σκάλες
Τρώνε και μετά παίζουν
Τηρούν τους κανόνες υγιεινής
Παίρνουν μέρος σε πρόβες σεισμού ή σε σχετικές ενημερώσεις για έντονα φυσικά φαινόμενα (π.χ. πυρκαγιές, πλημμύρες κ.ά.) συντονισμένα και με σοβαρότητα
Τα χέρια και τα πόδια τους δεν τα χρησιμοποιούν για να λύσουν τις διαφορές τους
Αποφεύγουν τα επικίνδυνα παιχνίδια ή άλλες επικίνδυνες πράξεις χάριν αστειότητας (π.χ. τράβηγμα της καρέκλας κλπ.)
Δεν παίζουν με τις βρύσες, τις πρίζες, τους πυροσβεστήρες κ.ά. προς αποφυγή ατυχημάτων
https://www.tricider.com/brainstorming/3GIvegCYmHh

Κυριακή 14 Απριλίου 2024 - 3:59 μ.μ.
Τη συμπεριφορά των μαθητών/τριών είναι σημαντικό να τη χαρακτηρίζει το δημοκρατκό ήθος, ο σεβασμός, η ευγένεια, η συνέπεια και η υπευθυνότητα, η αγάπη και το νοιάξιμο για τους άλλους.
Οι μαθητές/τριες
Είναι έτοιμοι/ες για το σχολείο
Έρχονται στο σχολείο στην ώρα τους, είναι πάντα καλά προετοιμασμένοι/ες στα μαθήματά τους και συμμετέχουν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία
Έχουν πάντα στην τσάντα τους τα απαραίτητα βιβλία και τετράδια καθώς και την κασετίνα τους. Στο μάθημα των Καλλιτεχνικών φέρνουν μαζί τους τα υλικά ζωγραφικής.
Πηγαίνουν στην αίθουσά τους αμέσως μετά το διάλειμμα
https://www.tricider.com/brainstorming/31XsebOZDJZ
Γνωρίζουν τι θα πει σεβασμός
Ακούνε με προσοχή τον/την ομιλητή/τρια και δεν τον/την διακόπτουν. Περιμένουν να ολοκληρώσει την άποψή του/της και στη συνέχεια σηκώνουν το χέρι, για να πάρουν τον λόγο και να εκθέσουν την άποψή τους
Πιστεύουν πως κάθε μάθημα έχει τη δική του αξία και το παρακολουθούν με προσοχή
Τα βιβλία, καθώς αποτελούν πνευματικά δημιουργήματα, τα προστατεύουν και τα διατηρούν καθαρά και φροντισμένα
Θυμούνται πως οι ψίθυροι, οι αστεϊσμοί και κάθε ενόχληση παρακωλύει τη μαθησιακή διαδικασία και εμποδίζει το δικαίωμα όλων στη μάθηση.
Σέβονται τον/την κάθε διαφορετικό/ή συμμαθητή/τριά τους (π.χ. ΑμεΑ, πρόσφυγες, αλλοδαπούς, ευπαθείς ομάδες)
Διατηρούν την τάξη τους καθαρή και περιποιημένη
https://www.tricider.com/brainstorming/2glloS0Ub7p

Κυριακή 14 Απριλίου 2024 - 3:54 μ.μ.
«Το καθαρό και υγιές περιβάλλον είναι δικαίωμα και υποχρέωση»
Οι καθαροί και καλά συντηρημένοι χώροι του σχολείου καθώς και η προστασία της σχολικής περιουσίας είναι δείγμα πολιτισμού και συμβάλλουν στην ψυχική καλλιέργεια των μαθητών/τριών. Οι φθορές, οι ζημιές και η κακή χρήση της σχολικής περιουσίας αποδυναμώνω-νουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητες και εθίζουν τα παιδιά στην απαξίωση της ξένης ιδιοκτησίας.
Οι μαθητές/τριες
Σέβονται το φυσικό περιβάλλον του σχολείου
Συνεργάζονται για ένα καθαρό, ευχάριστο και ελκυστικό, κατάλληλο για μάθηση περιβάλλον
Φροντίζουν σε συνεργασία με το 15/μελές και τα 5/μελή Συμβούλια καθώς και με τη Διεύθυνση του σχολείου να υπάρχουν και να χρησιμοποιούνται κάδοι απορριμμάτων στις αίθουσες, τους διαδρόμους και το προαύλιο
Διατηρούν τα θρανία, τους τοίχους και τα δάπεδα του σχολείου καθαρά
Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του σχολείου και αναλαμβάνουν την επισκευή ή αντικατάσταση της οποιασδήποτε βλάβης
Διατηρούν πάντα καθαρές τις τουαλέτες και χρησιμοποιούν το σαπούνι, τα αντισηπτικά και το χαρτί υγείας για την υγιεινή τους και όχι για παιχνίδι
Στη σχολική βιβλιοθήκη αφήνουν τα βιβλία στη θέση τους και τακτοποιούν τα τραπέζια εργασίας και τις καρέκλες
Σέβονται το έργο των καθαριστών του σχολείου και διευκολύνουν το έργο τους. Οι καθαριστές είναι σημαντικό να ασχολούνται με την απολύμανση και την καθαριότητα του σχολείου και να μην αναλώνουν τον χρόνο τους στη συλλογή χαρτιών, μπουκαλιών, τροφών κ.ά.
https://www.tricider.com/brainstorming/2l8B2KuF2Ql
Βάζουν τη δική τους πινελιά
Συνεργάζονται με τους/τις εκπροσώπους των μαθητικών κοινοτήτων, τη Διευθύντρια του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, ώστε να τους δοθεί ένας χώρος έκφρασης
Σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό των Καλλιτεχνικών ομορφαίνουν τους τοίχους του σχολείου με τα έργα τους
Προστατεύουν τον χώρο του σχολείου κατά τη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος
Συνεργάζονται με εκπαιδευτικούς και γονείς/κηδεμόνες, προκειμένου να φυτεύουν λουλούδια και άλλα καλλωπιστικά φυτά και να τα φροντίζουν, ώστε να διατηρείται στο σχολείο μόνιμη εστία πρασίνου
Οι μαθητικές κοινότητες (15/μελές και 5/μελή Συμβούλια) οργανώνουν συζητήσεις και δράσεις προστασίας και καλλωπισμού του σχολείου
https://www.tricider.com/brainstorming/2x97QDOesdZ

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2024 - 12:53 μ.μ.
Οι μαθητές/τριες
Αποχωρούν από το σχολείο μετά το πέρας των μαθημάτων
Σε περίπτωση τροποποίησης του διδακτικού ωραρίου αποχωρούν μόνο αν έχουν ειδοποιηθεί οι γονείς/κηδεμόνες τους (προηγείται email ή τηλεφώνημα από το σχολείο)
Σε περίπτωση αδιαθεσίας μαθητή/τριας κατά τη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος, η γραμματεία τηλεφωνεί στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να τον/την παραλάβουν από το σχο-λείο, συμπληρώνοντας σχετικό έντυπο. Αν δεν υπάρχει δυνατότητα προσέλευσης των γονέων-/κηδεμόνων, με τη σύμφωνή γνώμη τους ο/η μαθητής/τρια παραμένει στο σχολείο
Σε περίπτωση που γονιός/κηδεμόνας χρειαστεί για ειδικούς λόγους να πάρει τον¬/τη¬ μαθήτρια πριν τη λήξη των μαθημάτων, ενημερώνει προηγουμένως τη Διεύθυνση του σχολείου
https://www.tricider.com/brainstorming/2ndRvqtsPet
Γράψτε τα σχόλιά σας

Κυριακή 24 Μαρτίου 2024 - 8:59 μ.μ.
Οι μαθητές/τριες
Πηγαίνουν στην τάξη αμέσως μετά το διάλειμμα
Βρίσκονται στην αίθουσά πριν ο/η εκπαιδευτικός κλείσει την πόρτα
Διατηρούν τις θέσεις τους, όπως αυτές ορίζονται στο πλάνο της τάξης, που έχει συντάξει ο/η υπεύθυνος/η εκπαιδευτικός κάθε τμήματος
Δεν εισέρχονται στην αίθουσα τρώγοντας
Ενημερώνουν τον/την διδάσκοντα/ουσα, αν χρειαστεί να απουσιάσουν
Όταν χτυπήσει το κουδούνι για διάλειμμα αερίζουν την αίθουσα, κλείνουν τα φώτα και βγαίνουν στο προαύλιο
Παραμένουν στον χώρο του σχολείου σε όλη τη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος και για κανέναν λόγο δε βγαίνουν έξω από αυτόν
Σε περίπτωση έκτακτης απουσίας εκπαιδευτικού παραμένουν στην αίθουσά τους ήσυχα και περιμένουν τον/την εκπαιδευτικό που θα τους απασχολήσει.
Αν δεν προσέλθει εκπαιδευτικός, ο πρόεδρος του τμήματος απευθύνεται στη Διεύθυνση του σχολείου, για να ενημερωθεί για τυχόν τροποποίηση του προγράμματος ή για τον τρόπο απασχόλησής τους
Φέρουν ευθύνη για την είσοδο εξωσχολικών (φίλων, γνωστών κ.ά.) στον χώρο του σχολείου. Οποιοδήποτε άτομο που δεν ανήκει στη σχολική κοινότητα δεν έχει δικαίωμα εισόδου και παραμονής στο σχολείo
https://www.tricider.com/brainstorming/3ALoRFupFJ3
Γράψτε τα σχόλιά σας

Κυριακή 24 Μαρτίου 2024 - 7:42 μ.μ.
Οι μαθητές/τριες
Προσέρχονται καθημερινά στο σχολείο στις 08:10 π.μ.
Παρευρίσκονται όλοι/ες στην πρωινή συγκέντρωση.
Την ώρα της πρωινής προσευχής η σοβαρότητα και ο σεβασμός θεωρούνται αυτονόητα από όλους.
Ακούνε προσεκτικά τις ανακοινώσεις της Διεύθυνσης, των εκπαιδευτικών, του 15/μελούς και των 5/μελών Συμβουλίων του σχολείου
Μπαίνουν στις αίθουσες διδασκαλίας κατά τμήμα με σειρά, από τις προκαθορισμένες εισόδους
Βρίσκονται στις αίθουσες διδασκαλίας πριν ξεκινήσει το μάθημα
Μετά την πρωινή συγκέντρωση η εξώπορτα κλείνει
Όσοι καθυστερούν γίνονται δεκτοί στην αίθουσα μετά από άδεια της Διεύθυνσης
Αν καθυστερήσουν 5΄ μετά το ξεκίνημα του μαθήματος γίνονται δεκτοί με απουσία με την παρατήρηση καθυστερημένη προσέλευση
Αν η καθυστερημένη προσέλευση είναι συχνή ενημερώνονται οι γονείς και μένουν εκτός της αίθουσας
https://www.tricider.com/brainstorming/3Oid3EZvqSN
Γράψτε τα σχόλιά σας
Συνημμένοι πόροι | |
---|---|
Προσέλευση - παραμονή - αποχώρηση |