Μάθημα : Πληροφορική Β Γυμνασίου

Κωδικός : G1254114

G1254114  -  ΧΙΟΝΙΑ ΚΑΛΩΤΑ

Ενότητες - ΕΝΟΤΗΤΑ 1 Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα Κεφάλαιο 1. Ψηφιακός Κόσμος

ΕΝΟΤΗΤΑ 1 Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα Κεφάλαιο 1. Ψηφιακός Κόσμος

 

Το μάθημα αυτό θα γνωρίσουμε  τις έννοιες Αναλογικό-Ψηφιακό και τον λόγο για τον οποίο ο υπολογιστής είναι ψηφιακή συσκευή. Στη συνέχεια θα εξηγήσουμε τί είναι η κωδικοποίηση, ο κώδικας ASCII, και πως γίνεται η αναπαράσταση των εικόνων στον υπολογιστή

Λέξεις κλειδιά

Αναλογικός (Analogue), Δυαδικό Ψηφίο (Binary digit, bit), Byte, Ψηφιακός (Digital), Συστήματα αρίθμησης

 

Στόχοι του μαθήματος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες 

  • Να κατανοήσουν την έννοια «ψηφιακός κόσμος»
  • Να διακρίνουν με βάση τις αρχές λειτουργίας της, πότε μια συσκευή είναι ψηφιακή και πότε αναλογική
  • Να αναλύουν γιατί ο υπολογιστής είναι μια ψηφιακή συσκευή
  • Να κατανοήσουν την έννοια του δυαδικού συστήματος, τις έννοιες Βit και Byte και να τις συσχετίζουν,
  • Να κωδικοποιούν διάφορα σύμβολα, χρησιμοποιώντας τον κώδικα ASCII
  • Να περιγράφουν πως αναπαρίστανται οι αριθμοί και οι χαρακτήρες σε δυαδική μορφή στον υπολογιστή
  • Να ονομάζουν τα πολλαπλάσια του BYTE 
  • Να είναι ικανοί να μετατρέψουν μια μονάδα σε μία άλλη (Β, ΚΒ, ΜΒ, GB, TB)
  • Να αναγνωρίζουν ότι όλα τα δεδομένα σε οποιαδήποτε μορφή, αναπαρίστανται, γίνονται αντικείμενο επεξεργασίας και αποθηκεύονται στον υπολογιστή σε δυαδική μορφή
  • Να ονομάζουν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της αποθήκευσης σε αναλογική και ψηφιακή μορφή

Συχνά λέγεται ότι ζούμε στην ψηφιακή εποχή. Πολλές από τις συσκευές που χρησιμοποιούμε στο σπίτι μας είναι ψηφιακές, όπως για παράδειγμα: η συσκευή αναπαραγωγής δίσκων DVD ή CD, τα ψηφιακά θερμόμετρα ή τα ψηφιακά ρολόγια.

  • Τι εννοούμε με τον όρο «ψηφιακός»;
  • Πότε μια συσκευή είναι ψηφιακή;
  • Γιατί ο υπολογιστής χαρακτηρίζεται ως ψηφιακή μηχανή;
  • Τι σημαίνει ότι τα δεδομένα μας αποθηκεύονται σε ψηφιακή μορφή;

Στο Κεφάλαιο αυτό θα έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε περισσότερα για τον όρο «ψηφιακός» καθώς και για τις αρχές στις οποίες έχει βασιστεί η κατασκευή του υπολογιστή.

Για να μελετήσετε τις παραπάνω έννοιες  στο Διαδραστικό Βιβλίο της Πληροφορικής πατήστε εδώ  ή εναλλακτικά παρακολουθήστε το παρακάτω βιντεομάθημα πατώντας εδώ.

Επιπλέον μπορείτε να μελετήσετε το υλικό του εκπαιδευτικού λογισμικού Α Γυμνασίου πατώντας εδώ

και ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:

Αναχωρήσεις Β Γυμνασίου

Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα

Aναπαράσταση της πληροφορίας στον υπολογιστή

Στην κόκκινη βαλίτσα επιλέξτε

  • Διδασκαλία και   πατώντας το βελάκι περιηγηθήτε σε αυτή
  • Πρακτική άσκηση και επίδειξη
  • Ατομικές Δραστηριότητες
  • Συνεργατική Δραστηριότητα
  • και τέλος Αξιολόγηση

 

Δοκιμάστε τις γνώσεις σας στο κεφάλαιο αυτό  κάνοντας κλικ εδώ  εδώ και εδώ 

 

Δοκιμάστε να λύσετε το σταυρόλεξο πατώντας  εδώ (Προσοχή η ορολογία είναι στην αγγλική γλώσσα) 

Διαδικτυακά Δυαδικά παιχνίδια:

 

Ακολουθήστε τους παρακάτω συνδέσμους και... παίξτε μετατρέποντας αριθμούς από το δεκαδικό στο δυαδικό σύστημα αρίθμησης και αντίστροφα.

BINARY BLITZ:

 

Οδηγίες:

 

Σε αυτό το παιχνίδι σου δίνεται η δυαδική μορφή ενός αριθμού και εσύ πρέπει να βρεις ποιος αριθμός είναι στο δεκαδικό σύστημα και το αντίστροφο.

Έναρξη Παιχνιδιού εδώ.

 

-BINARY BONANZA:

 

Οδηγίες:

 

Σε αυτό το παιχνίδι σύρετε και μετακινήστε δυαδικά ψηφία φτιάχνοντας τριάδες, τετράδες για να ταιριάξετε τους αριθμούς στα δεξιά. Αντιστοιχίσετε όλους τους αριθμούς για να ολοκληρώσετε το κάθε επίπεδο.

Έναρξη Παιχνιδιού εδώ.