Μάθημα : ΦΥΣΙΚΗ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : G1134109
Μετρήσεις Μήκους – Η Μέση Τιμή
Στο φύλλο Εργασίας 1 επιδιώκεται οι μαθητές:
να συζητούν και να προβληματίζονται για τα μετρήσιμα και τα μη μετρήσιμα μεγέθη – να πειραματιστούν και να καταλήξουν σε συμπεράσματα για τη βέλτιστη μέτρηση του μήκους με μετροταινία – να χρησιμοποιούν τη μετροταινία για να πραγματοποιούν μετρήσεις μήκους ελαχιστοποιώντας το σφάλμα μέτρησης – να υπολογίζουν τη μέση τιμή από πολλές μετρήσεις – να διαπιστώσουν ότι οι αποκλίσεις στις μετρήσεις εξομαλύνονται με τον υπολογισμό της μέσης τιμής – να επιλέγουν μεταξύ πολλών και διαφορετικών οργάνων και τρόπων μέτρησης – να αμφισβητούν το "αλάνθαστο" μιας μόνης μέτρησης.
Η ύλη της ενότητας Μέτρηση του μήκους- Μέση τιμή, είναι οι σελίδες 1 έως 4 του σχολικού βιβλίου
ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΣΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ ΠΟΥ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΩ
Απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:
- Μια ομάδα πέντε μαθητών μέτρησε το μήκος ενός θρανίου με τη βοήθεια μιας μετροταινίας. Επανέλαβαν τη διαδικασία πέντε φορές και κάθε φορά έκανε τη μέτρηση άλλος μαθητής. Οι μετρήσεις τους φαίνονται στον παρακάτω πίνακα. α) Αθροίστε όλες τις τιμές του μήκους, β) Υπολογίστε τη μέση τιμή του μήκους, γ) Στρογγυλοποιήστε τη μέση τιμή του μήκους (αν απαιτείται). Συμπληρώστε τον πίνακα.
Μετρήσεις |
1ος |
2ος |
3ος |
4ος |
5ος |
Μήκος (cm) |
199,8 |
199,9 |
199,7 |
200,2 |
200,3 |
Άθροισμα (cm) |
………………………………………………………………………… |
||||
Μέση τιμή του μήκους (εκατοστά του μέτρου) (cm) |
Άθροισμα δια πέντε = ………………………………………………
Στρογγυλοποίηση μέσης τιμής = …………………………………… |
||||
Γιατί νομίζετε ότι είναι χρήσιμος ο υπολογισμός της μέσης τιμής των τιμών πολλών μετρήσεων; …………………………………………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………………………… |
- Να μετατρέψετε:
Α. τα 2,5m σε mm:…………………………………………………………………………………..
Β. τα 725mm σε dm:………………………………………………………………………………..
Γ. τα 2 στάδια σε m:………………………………………………………………………..……..
Δ. τα 4 km σε cm:……………………………………………………………………….…………..