Μάθημα : Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Γ' Λυκείου)
Κωδικός : EL1312267
Εξεταστέα ύλη 2024-25
Από το ΒΙΒΛΙΟ 1: «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», Βιβλίο Μαθητή, Γ΄ Γενικού Λυκείου των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος» | Από το ΒΙΒΛΙΟ 2: «Πληροφορική», Γ’ Τάξη Γενικού Λυκείου, Βιβλίο Μαθητή, Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό, Γραμμένος Ν., Γούσιου, Αν., κ.ά., έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος» |
1. Ανάλυση Προβλήματος |
|
1.1 Η έννοια πρόβλημα. |
|
1.2 Κατανόηση προβλήματος. |
|
1.3 Δομή προβλήματος. |
|
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων. |
|
2. Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων |
|
2.1 Τι είναι αλγόριθμος. |
|
2.2 Σπουδαιότητα αλγορίθμων. |
|
2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων. |
|
2.4 Βασικές συνιστώσες / εντολές ενός αλγορίθμου. 2.4.1 Δομή ακολουθίας. |
|
3. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι |
Ενότητα 1. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι |
3.1 Δεδομένα. |
|
3.2 Αλγόριθμοι+ Δομές Δεδομένων = Προγράμματα. |
|
3.3 Πίνακες. |
|
3.4 Στοίβα. |
1.1 Στοίβα 1.1.1 Παραδείγματα υλοποίησης στοίβας με χρήση μονοδιάστατου πίνακα 1.1.2 Ερωτήσεις - Ασκήσεις |
3.5 Ουρά. |
1.2 Ουρά 1.2.1 Παραδείγματα υλοποίησης ουράς με χρήση μονοδιάστατου πίνακα 1.2.2 Ερωτήσεις - Ασκήσεις |
3.6 Αναζήτηση. |
|
3.7 Ταξινόμηση. |
|
|
1.3 Άλλες δομές δεδομένων 1.3.1 Λίστες |
4. Τεχνικές Σχεδίασης Αλγορίθμων |
Ενότητα 2. Τεχνικές Σχεδίασης Αλγορίθμων |
4.1 Ανάλυση προβλημάτων. |
|
|
2.1 Μέθοδος Διαίρει και Βασίλευε. |
6. Εισαγωγή στον Προγραμματισμό |
|
6.1 Η έννοια του προγράμματος. |
|
6.3 Φυσικές και τεχνητές γλώσσες. |
|
6.4 Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων. 6.4.1 Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος. |
|
6.5 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός. |
|
6.7 Προγραμματιστικά περιβάλλοντα. |
|
7. Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού |
|
7.1 Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ. |
|
7.2 Τύποι δεδομένων. |
|
7.3 Σταθερές. |
|
7.4 Μεταβλητές. |
|
7.5 Αριθμητικοί τελεστές. |
|
7.6 Συναρτήσεις. |
|
7.7 Αριθμητικές εκφράσεις. |
|
7.8 Εντολή εκχώρησης. |
|
7.9 Εντολές εισόδου-εξόδου. |
|
7.10 Δομή προγράμματος. |
|
8. Επιλογή και Επανάληψη |
Ενότητα 3. Επιλογή και Επανάληψη |
8.1 Εντολές Επιλογής. 8.1.1 Εντολή ΑΝ. |
3.1 Εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ |
8.2 Εντολές επανάληψης. 8.2.1 Εντολή ΟΣΟ ... ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ. |
|
9. Πίνακες |
|
9.1 Μονοδιάστατοι πίνακες. |
|
9.2 Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται πίνακες. |
|
9.3 Πολυδιάστατοι πίνακες. |
|
9.4 Τυπικές επεξεργασίες πινάκων. |
|
10. Υποπρογράμματα |
|
10.1 Τμηματικός προγραμματισμός. |
|
10.2 Χαρακτηριστικά των υποπρογραμμάτων. |
|
10.3 Πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμματισμού. |
|
10.4 Παράμετροι. |
|
10.5 Διαδικασίες και συναρτήσεις. 10.5.1 Ορισμός και κλήση συναρτήσεων. |
|
10.6 Εμβέλεια μεταβλητών - σταθερών. |
|
|
Ενότητα 4. Σύγχρονα Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα |
|
4.1 Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός: ένας φυσικός τρόπος επίλυσης προβλημάτων 4.2 Χτίζοντας Αντικειμενοστραφή Προγράμματα 4.3 Ομαδοποίηση Αντικειμένων σε Κλάσεις: Αφαιρετικότητα και Ενθυλάκωση 4.4 Η Αντικειμενοστραφής «Οικογένεια»: Κλάσεις - Πρόγονοι, Κλάσεις - Απόγονοι 4.5 Ορίζοντας την Κατάλληλη Συμπεριφορά: Πολυμορφισμός 4.6 Ερωτήσεις - Ασκήσεις |
13. Εκσφαλμάτωση Προγράμματος |
Ενότητα 5 Εκσφαλμάτωση προγράμματος |
13.1 Κατηγορίες λαθών. |
5.1 Κατηγορίες Λαθών 5.1.1 Συντακτικά λάθη 5.1.2 Λάθη που οδηγούν σε αντικανονικό τερματισμό του προγράμματος 5.1.3 Λογικά λάθη |
13.2 Εκσφαλμάτωση. |
5.2 Εκσφαλμάτωση 5.2.1 Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στις δομές επιλογής 5.2.2 Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στις δομές επανάληψης 5.2.3 Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών σε πίνακες 5.2.4 Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στα υποπρογράμματα 5.2.5 Μέθοδος ελέγχου «Μαύρο Κουτί» 5.3 Ερωτήσεις - Ασκήσεις |