Μάθημα : ΑΟΘ

Κωδικός : 3140110242

3140110242  -  ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΜΟΥΡΑΤΙΔΟΥ

Ενότητες - ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8ο - Το Τραπεζικό Σύστημα

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8ο - Το Τραπεζικό Σύστημα

από 11/9/24 έως 30/6/25

Ενότητα 1 & 2 : Ο Αντιπραγματισμός και η Εμφάνιση του Χρήματος
Τύπος Μαθήματος: Ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία
🎯 Διδακτικοί Στόχοι-📘 Γνωστικοί Στόχοι
Μετά το μάθημα, οι μαθητές/τριες θα πρέπει να μπορούν να:
1. Ορίσουν τον αντιπραγματισμό.
2. Περιγράψουν τα βασικά προβλήματα του αντιπραγματισμού.

3. Εξηγήσουν την ανάγκη δημιουργίας χρήματος ως μέσου ανταλλαγής.
4. Ορίσουν το χρήμα και να αναγνωρίσουν τις βασικές λειτουργίες του:
    Α. Μέσο συναλλαγών.
    Β. Μονάδα μέτρησης της αξίας του.
    Γ. Μέσο διατήρησης της αξίας του.
🧠 Δεξιότητες / Διεργασιακοί Στόχοι
Να συγκρίνουν τον αντιπραγματισμό με το σύγχρονο νομισματικό σύστημα.
Να αναλύσουν πώς το χρήμα απλοποιεί τις συναλλαγές.
Να ερμηνεύσουν παραδείγματα καθημερινών οικονομικών συναλλαγών με βάση τις λειτουργίες του χρήματος.
🌱 Στάσεις / Αξίες
Να αναγνωρίσουν τη σημασία του χρήματος για την ομαλή λειτουργία της οικονομίας.
Να εκτιμήσουν την εξέλιξη των οικονομικών συναλλαγών στην ανθρώπινη ιστορία.

Ασκήσεις
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΩΣΤΟΥ ΛΑΘΟΥΣ- ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ/ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8ο-ΕΝΟΤΗΤΕΣ: 1&2

Στη συγκεκριμένη άσκηση θα δοκιμάσετε τις γνώσεις σας μέσα από απλές ερωτήσεις Σωστού ή Λάθους , ή δινοντας μία μοναδική απάντηση από τις προτεινόμενες ερωτήσεις.

Εργασίες
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ

Περιγράψτε με δικά σας λόγια τις τρεις βασικές λειτουργίες του χρήματος. Στη συνέχεια, δώστε από ένα καθημερινό παράδειγμα για κάθε λειτουργία.

Συζητήσεις
Ερώτηση κρίσεως.
Ποια μορφή πρώιμου χρήματος σας φαίνεται πιο ενδιαφέρουσα και γιατί;