Μάθημα : Τεχνολογία Α΄Γυμνασίου
Κωδικός : 2704021234
-
Θεματικές Ενότητες
1η ΕΝΟΤΗΤΑ: Εισαγωγή στη Τεχνολογία
Η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση χαρακτηρίζεται από την «ολοκλήρωση» της τεχνολογίας με τις φυσικές επιστήμες, τις επιστήμες υγείας, τη μηχανική, τους «υπολογισμούς, τη μηχανική των Η/Υ, την επιστήμη της πληροφορίας - τεχνολογία της πληροφορίας» αλλά και τις τέχνες και τις ανθρωπιστικές επιστήμες. Οι μαθητές/τριες είναι αυτοί/-ες που θα κληθούν τα επόμενα χρόνια να συμμετάσχουν στη διαμόρφωση της Τεχνολογίας, για αυτό θα πρέπει να είναι ενημερωμένοι/-ες σχετικά με την Επιστήμη, την Τεχνολογία και τις επιπτώσεις αυτής, αλλά και εφοδιασμένοι/-ες με τις δεξιότητες του 21ου αιώνα και τις «δεξιότητες STEM».
Στόχοι:
- Κατανόηση των εννοιών Επιστήμης και Τεχνολογίας
- Κατανόηση της αλληλεπίδρασης Επιστήμης και Τεχνολογίας.
- Αναφορά στα αποτελέσματα της Τεχνολογίας στους κυριότερους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας.
- Κατανόηση της ανάγκης για Τεχνολογική εκπαίδευση.
Οι μαθητές/-τριες θα πρέπει να μελετήσουν το πρώτο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου. Σελίδες από 8 έως 12
H Τεχνολογία για είναι καλή η κακή ανάλογα με το πως την χρησιμοποιεί κανείς. Πως θα είναι το 2050; Ας πάρουμε μία φανταστική γεύση του μέλλοντος. Ένα είναι όμως σίγουρο. Αν οι τεχνολογικές καινοτομίες του μέλλοντος χρησιμοποιούνται κατάλληλα και σωστά από τον άνθρωπο, θα μπορούν να είναι χρήσιμες. Αν όχι, θα αποτελέσουν φραγμό στην ευτυχία του ανθρώπινου είδους.
Οι μαθητές θα πρέπει να αξιολογήσουν τις γνώσεις τους σχετικά με την πρώτη ενότητα.
Καλείστε να διαβάσετε το άρθρο "Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση" και την Παρουσίαση της 1ης Ενότητας και κριτικά σκεπτόμενοι/ες να γράψετε την άποψη σας σχετικά με την εισαγωγή της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσετε τόσο οι ίδιοι/ιες όσο και η σχολική μονάδα και η ευρύτερη κοινωνία, τις δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν, καθώς και τα όρια της Τεχνολογίας.