Μάθημα : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κωδικός : G1363155

G1363155  -  ΕΥΜΟΡΦΙΑ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

Διαγώνισμα Α Τετραμήνου στη Νεοελληνική Γλώσσα, εν. 1η και εν 2η.

Περιγραφή

Oι δυσκολίες της τωρινής ζωής μου

 

Είμαι μαθητής της Α' Γυμνασίου. Σ' αυτή την τάξη τα μαθήματα είναι περισσότερα και δυσκολότερα απ' ό,τι στο Δημοτικό σχολείο. Ο χρόνος για τη μελέτη πολλαπλασιάστηκε, οι ελεύθερες ώρες μειώθηκαν. Ώρες για παιχνίδι σχεδόν δεν υπάρχουν στο ημερήσιο πρόγραμμά μου.

Στο τέλος της σχολικής ημέρας, ύστερα από εντατική παρακολούθηση και συμμετοχή στα μαθήματα, αρχίζει το μεγάλο μου βάσανο. Αφού γευματίσω, θα ξεκουραστώ λίγο και αμέσως μετά θα αρχίσω το διάβασμα. Τι να πρωτοδιαβάσω όμως; Μαθηματικά, Αρχαία, Ιστορία, Θρησκευτικά;

Μεγάλος μπελάς! Για την Ιστορία έχω να διαβάσω πολλές σελίδες, στα Μαθηματικά να λύσω αρκετές ασκήσεις, στα Αρχαία να γράψω εργασία. Από τη μια πλευρά οι εξισώσεις, από την άλλη ο Οδυσσέας και η Ναυσικά, όλα μαζί πραγματικά με έχουν τρελάνει.

Τι να κάνω όμως; βλέπετε, σήμερα έχουν αυξηθεί οι απαιτήσεις της κοινωνίας, γι' αυτό πρέπει επίσης να μάθω τουλάχιστον δύο ξένες γλώσσες, σε ηλικία που δεν έχω μάθει ακόμη καλά καλά τα ελληνικά. Έτσι, εκτός από τα μαθήματα του σχολείου μου, έχω καθημερινά να διαβάζω αγγλικά και γερμανικά, που είναι επίσης πολύ δύσκολα.

Έπειτα, λοιπόν, από απασχόληση πολλών ωρών και στις ξένες γλώσσες, με το κεφάλι «καζάνι», γυρίζω σπίτι να συνεχίσω τη μελέτη των υπόλοιπων μαθημάτων. Ζαλισμένος διαβάζω όσο ακόμη κρατούν οι δυνάμεις μου.

   Η ώρα τώρα είναι 9.00 το βράδυ. Είναι ώρα για φαγητό. Μα επιτέλους, βαρέθηκα πια! Τα μαθήματά μου παρουσιάζουν βέβαια ενδιαφέρον, αλλά έλα που πρέπει να έχω και ελεύθερες ώρες για παιχνίδι και ξεκούραση! Όσο κι αν προσπαθώ όμως να εξοικονομήσω αυτές τις ελεύθερες ώρες, δεν τα καταφέρνω. Ούτε παιχνίδι, ούτε ξεκούραση λοιπόν.

   – Τι κατάσταση είναι αυτή; Τι θα γίνει, επιτέλους;

Γ. Κατσίφης, μαθητής Α΄Γυμνασίου

H Φωνή του Πειραματικού Σχολέιου, φυλλάδιο του Βαρβάκειου Πειραματικού Σχολείου,τεύχ. 51, Aπρίλιος 1980

Ερώτηση 1 (Σωστό / Λάθος — 0.5 βαθμοί) 

Στην Α γυμνασίου οι μαθητές έχουν κατακτήσει το μηχανισμό της μητρικής τους γλώσσας.

Ερώτηση 2 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 0.33 βαθμοί) 

Ο Αντώνης και ο Γιάννης έσκαψαν τον κήπο!

Ερώτηση 3 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 0.33 βαθμοί) 

Ο Αντώνης και ο Γιάννης έσκαψαν τον κήπο!

Ερώτηση 4 (Σωστό / Λάθος — 0.5 βαθμοί) 

Ο ήρωας αποδέχεται, χωρίς αντίρρηση, την κατάσταση των καινούργιων υποχρεώσεων του γυμνασίου.

Ερώτηση 5 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 0.33 βαθμοί) 

Ο παππούς φύτεψε πορτοκαλιές.

Ερώτηση 6 (Ελεύθερου Κειμένου — 0.5 βαθμοί) 

Να γράψετε το αντώνυμο της λέξης: εξοικονομώ

Ερώτηση 7 (Ελεύθερου Κειμένου — 2 βαθμοί) 

Να δώσετε άλλο τίτλο στο κείμενο

Ερώτηση 8 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 0.33 βαθμοί) 

Ο παππούς φύτεψε πορτοκαλιές.

Ερώτηση 9 (Ελεύθερου Κειμένου — 0.5 βαθμοί) 

Να γράψετε το αντώνυμο της λέξης: συνεχίζω

Ερώτηση 10 (Σωστό / Λάθος — 0.5 βαθμοί) 

Ευτυχώς που υπάρχει καθημερινά χρόνος για ξεκούραση και παιχνίδι.

Ερώτηση 11 (Σωστό / Λάθος — 0.5 βαθμοί) 

Οι μαθητές, λόγω των απαιτήσεων της κοινωνίας, οφείλουν να μάθουν δύο ξένες γλώσσες.

Ερώτηση 12 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 0.33 βαθμοί) 

Ο Αντώνης και ο Γιάννης έσκαψαν τον κήπο!

Ερώτηση 13 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 0.33 βαθμοί) 

Έβρεξε;

Ερώτηση 14 (Σωστό / Λάθος — 0.5 βαθμοί) 

Η δυσκολία των μαθημάτων της Α γυμνασίου είναι εμφανής σε σχέση με αυτή του δημοτικού.

Ερώτηση 15 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 0.33 βαθμοί) 

Έβρεξε;

Ερώτηση 16 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 0.33 βαθμοί) 

Έβρεξε;

Ερώτηση 17 (Ελεύθερου Κειμένου — 0.5 βαθμοί) 

Να γράψετε το αντώνυμο της λέξης: εντατική

Ερώτηση 18 (Ελεύθερου Κειμένου — 0.5 βαθμοί) 

Να γράψετε το αντώνυμο της λέξης: αυξηθεί

Ερώτηση 19 (Ελεύθερου Κειμένου — 0.5 βαθμοί) 

Να γράψετε το αντώνυμο της λέξης: συμμετοχή

Ερώτηση 20 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 0.33 βαθμοί) 

Ο παππούς φύτεψε πορτοκαλιές.