Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΦΥΣΙΚΗ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

(G1134109) -  ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΑΠΠΑ

Περιγραφή Μαθήματος

ΦΥΣΙΚΗ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Οι προβλεπόμενες θεματικές ενότητες του μαθήματος είναι:
    1. Μετρήσεις μήκους – Η μέση τιμή
    2. Μετρήσεις χρόνου – Η ακρίβεια
    3. Μετρήσεις μάζας – Τα διαγράμματα
    4. Μετρήσεις θερμοκρασίας – Η βαθμονόμηση
    5. Από τη θερμότητα στη θερμοκρασία – Η θερμική ισορροπία
    6. Οι αλλαγές κατάστασης του νερού – Ο "κύκλος" του νερού
    7. Η διαστολή και συστολή του νερού – Μια φυσική "ανωμαλία"
    8. Το φως θερμαίνει – "ψυχρά" και "θερμά" χρώματα
    9. Το φαινόμενο του θερμοκηπίου υπερ-θερμαίνει
    10. Το ηλεκτρικό βραχυ-κύκλωμα – Κίνδυνοι και "ασφάλεια"
    11. Από τον ηλεκτρισμό στο μαγνητισμό – Ο ηλεκτρικός (ιδιο-)κινητήρας
    12. Από το μαγνητισμό στον ηλεκτρισμό – Η ηλεκτρική (ιδιο-)γεννήτρια
    Παράρτημα: Ο μικρό-κοσμος συγκροτεί και εξηγεί το μακρό-κοσμο

    Μαθησιακοί στόχοι

    Με βάση τα φύλλα εργασίας και ακολουθώντας βήμα βήμα την επιστημονική / εκπαιδευτική μέθοδο με διερεύνηση θα έχεις την ευκαιρία:

    1. να παρατηρείς εικόνες των φύλλων εργασίας ή να πληροφορείσαι κάποιες ιστορικές ή επίκαιρες ειδήσεις για τη θεματική ενότητα που θα μελετήσεις, ώστε να ενδιαφερθείς να μελετήσεις και να μάθεις περισσότερα για αυτήν,
    2. να συζητάς με τους συμμαθητές σου, να θέτεις και να δέχεσαι ερωτήματα, να διατυπώνεις υποθέσεις,
    3. να ενεργοποιείσαι για τη σχεδίαση πειραμάτων που θα ελέγξουν τις υποθέσεις σου, για τη συγκέντρωση υλικών και μέσων, την πραγματοποίηση των πειραμάτων και την καταγραφή των παρατηρήσεών σου,
    4. να καταλήγεις σε συμπεράσματα με βάση τις παρατηρήσεις από τα πειράματά σου και να τα καταγράφεις και
    5. να εφαρμόζεις τα συμπεράσματά σου σε φυσικά φαινόμενα και τεχνολογικές εφαρμογές, να τα εξηγείς με τη βοήθεια του/της καθηγητή/τριάς σου και να τα γενικεύεις και σε άλλα σχετικά φαινόμενα, τεχνολογικές εφαρμογές ή ανθρώπινες δραστηριότητες.

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Η επιστημονική / εκπαιδευτική μέθοδος με διερεύνηση εξυπηρετεί το διττό αυτό
    χαρακτήρα και είναι αυτή η οποία εφαρμόζεται ως ερευνητικά εξελισσόμενο διδακτικό
    πρότυπο στα βιβλία "Φυσικά – Ερευνώ και Ανακαλύπτω" της Ε’ και Στ’ τάξης του
    δημοτικού σχολείου. Τα βήματα της επιστημονικής / εκπαιδευτικής μεθόδου με διερεύνηση
    είναι: α. παρατηρώ, πληροφορούμαι, ενδιαφέρομαι, β. συζητώ, αναρωτιέμαι, υποθέτω, γ.
    ενεργώ, πειραματίζομαι, δ. συμπεραίνω, καταγράφω και ε. εφαρμόζω, εξηγώ, γενικεύω.
    Τα βήματα αυτά είναι ακριβώς αντίστοιχα με τα βήματα της ιστορικά καταξιωμένης
    επιστημονικής μεθόδου για την έρευνα: α. έναυσμα ενδιαφέροντος, β. διατύπωση
    υποθέσεων, γ. πειραματισμός, δ. διατύπωση θεωρίας και ε. συνεχής έλεγχος.

    Διδάσκοντες

    Ελευθερία Παππά

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    Ηλεκτρονικό βιβλίο Μαθητή

    http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/pdf/8547/748/21-0177-02_Fysiki_A-Gymnasiou_Vivlio-Mathiti/

    Διαδραστικό βιβλίο Μαθητή

    http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2314/Fysiki_A-Gymnasiou_html-empl/