Μάθημα : Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Γ' Λυκείου)
Κωδικός : EL1312267
EL1312267 - ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα για την Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον έχει ως σκοπό να αναπτύξουν οι μαθητές αναλυτική και συνθετική σκέψη, να αποκτήσουν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα και να μπορούν να επιλύουν απλά προβλήματα σε προγραμματιστικό περιβάλλον. Το μάθημα έχει ως πρωταρχικό στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων σχετικών με την αλγοριθμική και την ορθολογική τους χρήση στην καθημερινή ζωή. Πολλές βασικές έννοιες αλγοριθμικής αλλά και προγραμματισμού συνιστούν αναπόσπαστο τμήμα των γενικών γνώσεων και δεξιοτήτων που πρέπει να αποκτήσει ο μαθητής.
-
Μαθησιακοί στόχοι
Στόχοι του μαθήματος είναι οι μαθητές: - να αναπτύξουν αναλυτική και συνθετική σκέψη - να αποκτήσουν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα - να μπορούν να επιλύουν απλά προβλήματα σε προγραμματιστικό περιβάλλον
Από το ΒΙΒΛΙΟ 1: «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», Βιβλίο Μαθητή, Γ΄ Γενικού Λυκείου των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος» | Από το ΒΙΒΛΙΟ 2: «Πληροφορική», Γ’ Τάξη Γενικού Λυκείου, Βιβλίο Μαθητή, Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό, Γραμμένος Ν., Γούσιου, Αν., κ.ά., έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος» |
1. Ανάλυση Προβλήματος |
|
1.1 Η έννοια πρόβλημα. |
|
1.2 Κατανόηση προβλήματος. |
|
1.3 Δομή προβλήματος. |
|
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων. |
|
2. Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων |
|
2.1 Τι είναι αλγόριθμος. |
|
2.2 Σπουδαιότητα αλγορίθμων. |
|
2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων. |
|
2.4 Βασικές συνιστώσες / εντολές ενός αλγορίθμου. 2.4.1 Δομή ακολουθίας. |
|
3. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι |
Ενότητα 1. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι |
3.1 Δεδομένα. |
|
3.2 Αλγόριθμοι+ Δομές Δεδομένων = Προγράμματα. |
|
3.3 Πίνακες. |
|
3.4 Στοίβα. |
1.1 Στοίβα 1.1.1 Παραδείγματα υλοποίησης στοίβας με χρήση μονοδιάστατου πίνακα 1.1.2 Ερωτήσεις - Ασκήσεις |
3.5 Ουρά. |
1.2 Ουρά 1.2.1 Παραδείγματα υλοποίησης ουράς με χρήση μονοδιάστατου πίνακα 1.2.2 Ερωτήσεις - Ασκήσεις |
3.6 Αναζήτηση. |
|
3.7 Ταξινόμηση. |
|
|
1.3 Άλλες δομές δεδομένων 1.3.1 Λίστες |
4. Τεχνικές Σχεδίασης Αλγορίθμων |
Ενότητα 2. Τεχνικές Σχεδίασης Αλγορίθμων |
4.1 Ανάλυση προβλημάτων. |
|
|
2.1 Μέθοδος Διαίρει και Βασίλευε. |
6. Εισαγωγή στον Προγραμματισμό |
|
6.1 Η έννοια του προγράμματος. |
|
6.3 Φυσικές και τεχνητές γλώσσες. |
|
6.4 Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων. 6.4.1 Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος. |
|
6.5 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός. |
|
6.7 Προγραμματιστικά περιβάλλοντα. |
|
7. Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού |
|
7.1 Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ. |
|
7.2 Τύποι δεδομένων. |
|
7.3 Σταθερές. |
|
7.4 Μεταβλητές. |
|
7.5 Αριθμητικοί τελεστές. |
|
7.6 Συναρτήσεις. |
|
7.7 Αριθμητικές εκφράσεις. |
|
7.8 Εντολή εκχώρησης. |
|
7.9 Εντολές εισόδου-εξόδου. |
|
7.10 Δομή προγράμματος. |
|
8. Επιλογή και Επανάληψη |
Ενότητα 3. Επιλογή και Επανάληψη |
8.1 Εντολές Επιλογής. 8.1.1 Εντολή ΑΝ. |
3.1 Εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ |
8.2 Εντολές επανάληψης. 8.2.1 Εντολή ΟΣΟ ... ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ. |
|
9. Πίνακες |
|
9.1 Μονοδιάστατοι πίνακες. |
|
9.2 Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται πίνακες. |
|
9.3 Πολυδιάστατοι πίνακες. |
|
9.4 Τυπικές επεξεργασίες πινάκων. |
|
10. Υποπρογράμματα |
|
10.1 Τμηματικός προγραμματισμός. |
|
10.2 Χαρακτηριστικά των υποπρογραμμάτων. |
|
10.3 Πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμματισμού. |
|
10.4 Παράμετροι. |
|
10.5 Διαδικασίες και συναρτήσεις. 10.5.1 Ορισμός και κλήση συναρτήσεων. |
|
10.6 Εμβέλεια μεταβλητών - σταθερών. |
|
|
Ενότητα 4. Σύγχρονα Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα |
|
4.1 Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός: ένας φυσικός τρόπος επίλυσης προβλημάτων 4.2 Χτίζοντας Αντικειμενοστραφή Προγράμματα 4.3 Ομαδοποίηση Αντικειμένων σε Κλάσεις: Αφαιρετικότητα και Ενθυλάκωση 4.4 Η Αντικειμενοστραφής «Οικογένεια»: Κλάσεις - Πρόγονοι, Κλάσεις - Απόγονοι 4.5 Ορίζοντας την Κατάλληλη Συμπεριφορά: Πολυμορφισμός 4.6 Ερωτήσεις - Ασκήσεις |
13. Εκσφαλμάτωση Προγράμματος |
Ενότητα 5 Εκσφαλμάτωση προγράμματος |
13.1 Κατηγορίες λαθών. |
5.1 Κατηγορίες Λαθών 5.1.1 Συντακτικά λάθη 5.1.2 Λάθη που οδηγούν σε αντικανονικό τερματισμό του προγράμματος 5.1.3 Λογικά λάθη |
13.2 Εκσφαλμάτωση. |
5.2 Εκσφαλμάτωση 5.2.1 Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στις δομές επιλογής 5.2.2 Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στις δομές επανάληψης 5.2.3 Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών σε πίνακες 5.2.4 Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στα υποπρογράμματα 5.2.5 Μέθοδος ελέγχου «Μαύρο Κουτί» 5.3 Ερωτήσεις - Ασκήσεις |
1.1 Η έννοια πρόβλημα
- Τι εννοούμε με τον όρο πρόβλημα;
- ΝΑ αναφέρετε ορισμένα παραδείγματα προβλημάτων.
- Να περιγράψετε το millenium bug
1.2 Κατανόηση προβλήματος
- Από ποιούς παράγοντες εξαρτάται η κατανόηση ενός προβλήματος
- Χώρος προβλήματος
- Μηχανισμοί επεξεργασίας δεδομένων
1.3 Δομή προβλήματος
- τι είναι η δομή -καταγραφή της δομής
- παρουσίαση της δομής (φραστικά- διαγραμματικά)
- καθορισμός απαιτήσεων
- στάδια αντιμετώπισης προβλήματος
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων
- τι είναι ο καθορισμός απαιτήσεων
- ποια είναι τα στάδια αντιμετώπισης ενός προβλήματος
2.1 Τι είναι αλγόριθμος
- Ορισμός αλγορίθμου
- Ποια κριτήρια πρέπει να ικανοποιεί ένας αλγόριθμος
2.2 Σπουδαιότητα αλγορίθμων
- Από ποιες σκοπιές μελετάει η πληροφορική τους αλγορίθμους
2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων
- Τρόποι αναπαράστασης αλγορίθμων
2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές αλγορίθμων
- Δομή ακολουθίας
- Δομή επιλογής
- Δομή επανάληψης
3.1 Δεδομένα
3.2 Αλγόριθμοι + Δομές Δεδομένων = Προγράμματα
3.3 Πίνακες
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -