Μάθημα : ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : G1254106
-
Θεματικές Ενότητες
-
Εισαγωγή στο προγραμματιστικό περιβάλλον του scratch
-
Επεξεργασία κειμένου Πίνακες
-
Παιχνίδι
-
Μοιραστείτε μαζί μας τις δημιουργίες σας
-
Επεξεργασία κειμένου συνέχεια
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 ΧΡΗΣΗ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
-
ENOTHTA1 ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΩΣ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Κεφάλαιο 1 Βασικές έννοιες Πληροφορικής
-
ΕΝΟΤΗΤΑ1 ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΩΣ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Κεφάλαιο 2 Το υλικό του υπολογιστή
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΩΣ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Κεφάλαιο 3 Εργονομία
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6-ΤΟ ΓΡΑΦΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΓΠΕ)
-
Εισαγωγή στο προγραμματιστικό περιβάλλον του scratch
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6-ΤΟ ΓΡΑΦΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΓΠΕ)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6-ΤΟ ΓΡΑΦΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΓΠΕ)
Λέξεις κλειδιά:
Περιβάλλον Εντολών Γραμμής(Graphical User Interface/GUI),
Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας(Command Line Interface),
Εικονίδιο (Icon),
Παράθυρο (Window)
Σκοπός του συγκεκριμένου κεφαλαίου είναι η κατανόηση της έννοιας του Γραφικού Περιβάλλοντος Επικοινωνίας. Το πόσο εύχρηστο είναι για την επικοινωνία του χρήστη με τον υπολογιστή εξαιτίας των γραφικών αναπαραστάσεων των διαφόρων στοιχείων του υπολογιστή.
Εισαγωγή
Κάθε φορά που ανοίγουμε τον υπολογιστή, το Λειτουργικό Σύστημα φορτώνεται στη μνήμη του. Η ενέργεια αυτή είναι απαραίτητη, ώστε να μπορούμε να δίνουμε εντολές στον υπολογιστή και αυτός να τις εκτελεί.
- Πόσο εύκολο είναι να δίνουμε εντολές στον υπολογιστή;
- Ποιες συσκευές εισόδου μας επιτρέπουν να δίνουμε εντολές;
- Πώς μπορούμε να «ανοίξουμε» ένα πρόγραμμα;
- Τι εννοούμε, όταν λέμε ότι ένα πρόγραμμα εμφανίζεται στην οθόνη μέσα σε ένα «παράθυρο»;
- Σε τι μας διευκολύνει η επιφάνεια εργασίας που παρουσιάζεται στην οθόνη μόλις ανοίξουμε τον υπολογιστή μας;
Στο Κεφάλαιο αυτό θα γνωρίσουμε περισσότερα για το περιβάλλον επικοινωνίας μεταξύ του υπολογιστή και του χρήστη, που μας παρέχει το Λειτουργικό Σύστημα.
Για να μελετήσετε τις παραπάνω έννοιες στο Διαδραστικό Βιβλίο της Πληροφορικής πατήστε εδώ ή εναλλακτικά παρακολουθήστε το παρακάτω βιντεομάθημα πατώντας εδώ.
Επιπλέον μπορείτε να μελετήσετε το υλικό του εκπαιδευτικού λογισμικού Α Γυμνασίου πατώντας εδώ
και ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:
Αναχωρήσεις Α Γυμνασίου
Επικοινωνώ με τον υπολογιστή
Το γραφικό περιβάλλον επικοινωνίας
Στην κόκκινη βαλίτσα επιλέξτε
- Διδασκαλία και πατώντας το βελάκι περιηγηθήτε σε αυτή
- Προσομοιώσεις Εφαρμογών και λογισμικού
- Ατομικές Δραστηριότητες
Δραστηριότητες από το εμπλουτισμένο βιβλίο Πληροφορικής:
Το λογισμικό - Λειτουργικά συστήματα με γραφικό περιβάλλον( Βίντεο από την εκπαιδευτική τηλεόραση)
Μια ιστορική εξέλιξη των Γραφικών Περιβαλλόντων Επικοινωνίας από το 1981 μέχρι και το 2009:
Κόλπα στην Επιφάνεια Εργασίας
Εξατομίκευση και άλλα κόλπα
Το περιβάλλον των windows 10
Εξατομίκευση στα Windows 10
Αξιολόγηση
Για να ελέγξετε τις γνώσεις σας στο κεφάλαιο κάντε κλικ στους παρακάτω συνδέσμους