Μάθημα : ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : G1254106
-
Θεματικές Ενότητες
-
Εισαγωγή στο προγραμματιστικό περιβάλλον του scratch
-
Επεξεργασία κειμένου Πίνακες
-
Παιχνίδι
-
Μοιραστείτε μαζί μας τις δημιουργίες σας
-
Επεξεργασία κειμένου συνέχεια
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 ΧΡΗΣΗ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
-
ENOTHTA1 ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΩΣ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Κεφάλαιο 1 Βασικές έννοιες Πληροφορικής
-
ΕΝΟΤΗΤΑ1 ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΩΣ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Κεφάλαιο 2 Το υλικό του υπολογιστή
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΩΣ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Κεφάλαιο 3 Εργονομία
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6-ΤΟ ΓΡΑΦΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΓΠΕ)
-
Εισαγωγή στο προγραμματιστικό περιβάλλον του scratch
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Λέξεις κλειδιά:
Λογισμικό (Software),
Πρόγραμμα (Programme ή Program),
Προγραμματιστής (Programmer),
Λειτουργικό Σύστημα (Operating System),
Λογισμικό Εφαρμογών (Application Software),
Λογισμικό Συστήματος(System Software),
Υπολογιστικό Σύστημα (Computer System)
Σκοπός του συγκεκριμένου κεφαλαίου είναι η κατανόηση της έννοιας του Λογισμικού και γιατί αυτό είναι απαραίτητο για την Λειτουργία ενός υπολογιστικού συστήματος.
Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να είναι σε θέση:
- Να γνωρίσουν τις 2 βασικές κατηγορίες του Λογισμικού (Λογισμικό Συστήματος και Λογισμικό Εφαρμογών)
- Να περιγράφουν τον ρόλο και τη σημασία του Λειτουργικού Συστήματος
- Να κατατάσσουν το Λογισμικό του Υπολογιστή σε Λογισμικό Συστήματος και Λογισμικό Εφαρμογών
- Να περιγράφουν τις βασικές λειτουργίες του Λειτουργικού Συστήματος
- Να κατανοήσουν το ρόλο των ειδικών εργαλείων του Λογισμικού Συστήματος
Όταν ανοίγουμε τον υπολογιστή, ένα σύνολο από διάφορα τμήματα του Υλικού (Hardware) συνεργάζονται μεταξύ τους, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει. Παρατηρούμε τα φωτάκια της Κεντρικής Μονάδας να αναβοσβήνουν, ακούμε το σκληρό δίσκο να κάνει θόρυβο, η οθόνη αρχίζει να ανταποκρίνεται και μας εμφανίζει την επιφάνεια εργασίας, ενώ το ποντίκι και το πληκτρολόγιο μετά από λίγο είναι έτοιμα να λειτουργήσουν.
- Πώς μπορούν όλα αυτά τα εξαρτήματα να εκτελούν συγκεκριμένες εργασίες με το πάτημα ενός κουμπιού;
- Πώς δημιουργείται στην οθόνη του υπολογιστή μας ένα περιβάλλον με εικόνες και χρώματα, που μας επιτρέπει να δουλέψουμε;
- Πώς συνεργάζονται τα εξαρτήματα του υπολογιστή μεταξύ τους, για να επεξεργαστούν τα δεδομένα που εισάγουμε στον υπολογιστή;
Στο Κεφάλαιο αυτό θα έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε περισσότερα για τη λειτουργία του υπολογιστή και να απαντήσουμε στα παραπάνω ερωτήματα.
Για να μελετήσετε τις παραπάνω έννοιες στο διαδραστικό βιβλίο της Πληροφορικής Α Γυμνασίου πατήστε εδώ ή εναλλακτικά εδώ
Στη συνέχεια παρακολουθήστε την διαδραστική παρουσίαση για το λογισμικό του υπολογιστή
Δείτε παρακάτω δύο βίντεο για το Λογισμικό του Υπολογιστή:
Επιπλέον μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο από τη σειρά της εκπαιδευτικής τηλεόρασης κάνοντας κλικ εδώ
Περισσότερες πληροφορίες για το λογισμικό και τα λειτουργικά συστήματα απο τη σειρα της εκπαιδευτικής τηλεόρασης κάνοντας κλικ εδώ και εδώ
Δραστηριότητες από το εμπλουτισμένο βιβλίο Πληροφορικής:
- Τοποθέτησε τα λογισμικά στην κατηγορία που ανήκει το καθένα
- Σταυρόλεξο (Λογισμικό)
- Σταυρόλεξο (Κατηγορίες Λογισμικού)
Για να ελέγξετε τις γνώσεις σας κάντε κλικ στους παρακάτω συνδέσμους
Quiz: