Μάθημα : ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κωδικός : G1238141

G1238141  -  ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΓΑΣΤΕΡΑΤΟΥ

Ενότητες - ΑΛΚΗ ΖΕΗ / Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της (απόσπασμα σχολικού βιβλίου) [δες εδώ]

ΑΛΚΗ ΖΕΗ / Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της (απόσπασμα σχολικού βιβλίου) [δες εδώ]

από 4/11/24 έως 18/11/24
  1. Διάβασε στο βιβλίο σου (σελ. 148-153) το απόσπασμα ''Εντυπώσεις της Κωνσταντίνας από τη Γερμανία'' (από το βιβλίο Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της) και απάντησε στις εξής ερωτήσεις:

α. Δώσε πλαγιότιτλους για τις ενότητες που χωρίσαμε στην τάξη

β. Με βάση την περιγραφή της Κωνσταντίνας για το γερμανικό σχολείο ποια στοιχεία σου φαίνονται θετικά και ποια αρνητικά;

γ) Ποιος είναι ο αφηγητής της ιστορίας;

δ) Πώς αισθάνεται η Κωνσταντίνα στην αρχή του αποσπάσματος; Με ποιο σχήμα λόγου (π.χ παρομοίωση, προσωποποίηση, μεταφορά, υπερβολή κλπ) διατυπώνει τα συναισθήματά της;

ε) Για ποιο λόγο θυμάται τα χρόνια που έζησε στη Γερμανία;

στ) Ποια είναι τα συναισθήματα της Κωνσταντίνας πριν μπει στο σχολείο, μέσα στο σχολείο, έξω από το γραφείο του διευθυντή και αφού βγει από αυτό; (Να τα αιτιολογήσετε με στοιχεία του κειμένου).

ζ) Τι της έκανε εντύπωση στο καινούριο της σχολείο;

η) Πως υποδέχτηκαν την καινούρια μαθήτρια στο γερμανικό σχολείο; Πώς επηρέασε αυτή η υποδοχή την Κωσταντίνα;

θ) Ποιους επιλέγει για φίλους της η Κωνσταντίνα και για ποιους λόγους;

ι) Η Κωσταντίνα το απόγευμα διδάσκεται ελληνικά στο γερμανικό σχολείο. Γνωρίζετε άλλα κράτη όπου οι έλληνες μαθητές-μετανάστες διδάσκονται τη μητρική τους γλώσσα; Υπάρχει μάθημα μητρικής γλώσσας για τους μαθητές-μετανάστες στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα; Ποια είναι η άποψή σας για την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας από τα παιδιά των μεταναστών;

 

ΕΡΓΑΣΙΑ: Διατύπωσε την άποψή σου

Λαμβάνοντας υπόψη την πολυπολιτισμική σύνθεση της τάξης στο γερμανικό σχολείο να καταθέσεις την άποψή σου για τα εξής:

  • πώς αντιμετωπίζονται τα παιδιά των μεταναστών στο σχολείο που περιγράφεται στο μυθιστόρημα και πώς στο δικό σου σχολείο (αν υπάρχουν);
  • ποια είναι τα οφέλη για ένα μεταναστόπουλο από ένα εκπαιδευτικό σύστημα που σέβεται τη διαφορετικότητα και δεν κάνει διακρίσεις;
  • ποια είναι τα οφέλη για τους υπόλοιπους μαθητές της τάξης από τη γνωριμία και συνεργασία με συμμαθητές τους που κατάγονται από άλλες χώρες;

 

Σύνδεσμοι
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

Αλκη Ζέη: Εντυπώσεις της Κωνσταντίνας από τη Γερμανία