Μάθημα : ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κωδικός : G1238141

G1238141  -  ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΓΑΣΤΕΡΑΤΟΥ

Ενότητες - ΔΙΔΩ ΣΩΤΗΡΙΟΥ: ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΧΩΜΑΤΑ (δες εδώ)

ΔΙΔΩ ΣΩΤΗΡΙΟΥ: ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΧΩΜΑΤΑ (δες εδώ)

από 2/5/25 έως 5/5/25

Θα γνωρίσουμε το βιβλίο της Διδώς Σωτηρίου " Ματωμένα Χώματα"

Μπες στην ενότητα για να βρεις αποσπάσματα για ανάγνωση και τις εργασίες που πρέπει να κάνειςsmile

Σύνδεσμοι
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ (ENOTHTA 6-ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΖΩΗΣ)

Διάβασε το απόσπασμα ''Όταν πρωτοκατέβηκα στη Σμύρνη''από το βιβλίο μαθητή (σελ.94-98)

ΕΡΓΑΣΙΕΣ (στο τετράδιό σου)

  1. Να επισημάνεις στις 2 πρώτες παραγράφους τους ιδιωματισμούς (λέξεις ελληνικών διαλέκτων-του χωριού), όχι μόνο αυτές που έχουν αστερίσκο, αλλά και αυτές που εσύ θεωρείς ότι είναι λέξεις του χωριού. Ξαναγράψε τις παραγράφους χρησιμοποιώντας συνώνυμες λέξεις, ώστε το κείμενο να είναι πιο κατανοητό σε ένα παιδί της ηλικίας σου. Σχολίασε σε μια παράγραφο ποιο από τα δύο κείμενα (το δικό σου ή του βιβλίου) σου αρέσει πιο πολύ και γιατί. Ποιο ταιριάζει περισσότερο στο ύφος του βιβλίου;
  2. Πως αισθάνεται ο Μανόλης μόλις φτάνει στη Σμύρνη, με βάση τις δύο πρώτες παραγράφους; Πώς εξηγείς εσύ τα συναισθήματά του;
  3. Πώς αισθάνεται ο Μανόλης όταν φτάνει στην προκυμαία της Σμύρνης; Γιατί θέλει να γίνει ένα τεράστιο μάτι για να βλέπει κι ένα μεγάλο αυτί γα ν' ακούει;
  4. Πώς φαίνεται στο απόσπασμα η απεξάρτηση του ήρωα από την οικογένειά του και η πορεία του προς την ενηλικίωση;(για το Β3)
  5. Στο απόσπασμα κατέχει βασικό ρόλο η περιγραφή. Ποια εικόνα της πόλης περιγράφεται, κατά τη γνώμη σου, με τον ωραιότερο τρόπο; Να τεκμηριώσεις την άποψή σου.
  6. Πώς παρουσιάζονται τα πρόσωπα του πατέρα και του δασκάλου; (γλώσσα, απόψεις)
  7. Σε ποια σημεία του αποσπάσματος περιγράφεται η χαρά και η ευτυχία του ήρωα στη Σμύρνη; Να δικαιολογήσεις τα συναισθήματά του.(για το Β3)
  8. Είσαι ο Μανόλης και το βράδυ στο τεφτεράκι σου (ημερολόγιο) γράφεις σε μια παράγραφο τις εντυπώσεις σου από την πρώτη μέρα στη Σμύρνη (κάνε χρήση ιδιωματισμών του κειμένου πχ. Σκιάχτηκα από τον πολύ κόσμο και τον σαματά στον σταθμό, τόσο που δεν ήξερα κατά που να πάω! Μόλις όμως ζύγωσα στην παραλία..., αλλά και ιδιωματισμών που γνωρίζεις εσύ).
Πολυμέσα
ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΧΩΜΑΤΑ (ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ 1)

Διάβασε τις πρώτες σελίδες του βιβλίου στο πολυμεσικό αρχείο (σελ.1)

ΕΡΓΑΣΙΑ

Να εντοπίσεις στο απόσπασμα τα στοιχεία που δείχνουν ότι πρόκειται για μια παραδοσιακή οικογένεια

Πολυμέσα
ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΧΩΜΑΤΑ (ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ 2)

Διάβασε τις πρώτες σελίδες από το βιβλίο στο πολυμεσικό αρχείο (σελ.2)

Πολυμέσα
ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΧΩΜΑΤΑ (ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ 3)

Διάβασε το απόσπασμα για να απαντήσεις στο εξής:

Ποια είναι η σχέση του Μανώλη με τα γράμματα και ποιες είναι οι αντιλήψεις του πατέρα του για την εκπαίδευση;

Πολυμέσα
Οδοιπορικό στη Σμύρνη (με πληροφορίες στους υπότιτλους)

Δες στο βίντεο εικόνες από την κοσμοπολίτικη Σμύρνη στις αρχές του 20ου αιώνα

Πολυμέσα
ΛΟΥΝΤΕΜΗΣ (ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ1α)

Διάβασε το απόσπασμα 1α και 1β από το βιβλίο του Μ. Λουντέμη ''ενα παιδί μετράει τ' αστρα"

ΕΡΓΑΣΙΑ

Ποιες είναι οι ομοιότητες ανάμεσα στους δύο ήρωες των μυθιστορημάτων, τον Μανώλη και τον Μέλιο στο θέμα της μάθησης;