Μάθημα : ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : G1238141
-
Θεματικές Ενότητες
-
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ (πάτα εδώ)
24/5/25 -
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ (κλέφτικο δημοτικό τραγούδι)
21/5/25 -
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ (θεωρία)
21/5/25 -
Ιστορία στην Ποίηση
16/5/25 -
Μύθος στην ποίηση
12/5/25 -
ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ (δες εδώ)
8/5/25 -
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΟΙΗΣΗ
1/5/25 -
ΠΟΙΗΣΗ (δες εδώ)
10/4/25 -
ΔΙΔΩ ΣΩΤΗΡΙΟΥ: ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΧΩΜΑΤΑ (δες εδώ)
2/5/25 -
Τζον Μπόιν: Το αγόρι στην κορυφή του βουνού (φιλαναγνωσία/Β3)
7/2/25 -
ΔΙΗΓΗΜΑ: ΓΙΑΤΙ (ΜΑΓΚΛΗ) (δες εδώ)
24/1/25 -
Έχουμε φωνή. Τη χρησιμοποιούμε; (δες εδώ)
16/12/24 -
Άντον Τσέχοφ, Ένας αριθμός (διήγημα)
16/12/24 -
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΦΡΑΝΚ (δες εδώ)
25/11/24 -
ΑΛΚΗ ΖΕΗ / Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της (απόσπασμα σχολικού βιβλίου) [δες εδώ]
4/11/24 -
ΑΛΚΗ ΖΕΗ/Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της
15/2/24 -
Γνωριμία με την ΑΛΚΗ ΖΕΗ (δες εδώ)
16/10/24 -
ΑΛΚΗ ΖΕΗ / Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της (1ο κεφάλαιο)[δες εδώ]
18/10/24 -
ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ: Ε. Π. (δες εδώ)
19/9/24 -
Γνωριμία με τη ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ (δες εδώ)
12/9/24 -
ΥΛΗ ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
19/5/25 -
Όταν έφυγαν τα αγάλματα /ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΑΡΛΑΣΗ /ΓΙΑ ΤΟ Β3(πάτα εδώ)
-
ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ/ Ο θησαυρός της Βαγίας
-
ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ/ Κόκκινη κλωστή δεμένη
-
ΑΛΚΗ ΖΕΗ/ Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου
-
Εργασία: Ανάγνωση λογοτεχνικού βιβλίου
-
ΔΙΗΓΗΜΑ: Η Άννα του Κλήδονα (του Διαμαντή Αξιώτη)
8/5/25 -
ΒΙΒΛΙΟ: Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΦΩΤΙΑ (ΠΑΤΣΑΡΟΣ)
-
ΠΕΖΟΣ ΛΟΓΟΣ-ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ (δες εδώ)
9/11/22 -
ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΟΣ/ ΘΑ ΣΕ ΣΩΣΩ Ο,ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΓΙΝΕΙ
18/3/24 -
ΑΝΑΓΝΩΣΗ EΦΗΒΙΚΟΥ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΟΣ/ ΩΔΗ...ΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΕΦΗΒΗΣ (δες εδώ)
-
ΜΕΛΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΠΟΙΗΣΗ-ΤΡΑΓΟΥΔΙ
16/5/23 -
ΑΝΤΟΥΑΝ ΕΞΥΠΕΡΥ: Ο μικρός πρίγκιπας (δες εδώ)
15/12/21 -
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ στα κείμενα του βιβλίου του μαθητή
-
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ (πάτα εδώ)
ΑΛΚΗ ΖΕΗ / Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της (1ο κεφάλαιο)[δες εδώ]
1. Διάβασε τις πρώτες σελίδες του μυθιστορήματος που προσφέρονται στη σελίδα των εκδόσεων Μεταίχμιο (δες πιο κάτω στους συνδέσμους) και προβληματίσου για τα εξής:
α) Η αφήγηση είναι πρωτοπρόσωπη (δηλαδή ομοδιηγητική), αφού η ηρωίδα Κωνσταντίνα αφηγείται σε πρώτο πρόσωπο τις αναμνήσεις της από τα πρώτα χρόνια της ζωής της και μας συστήνει τη σχέση της με τη γιαγιά της. Γιατί η Άλκη Ζέη επιλέγει ως αφηγήτρια την Κωνσταντίνα;
β) Πώς θα ήταν το κείμενο αν ο αφηγητής ήταν η γιαγιά; Προσπάθησε να γράψεις πώς θα αφηγούνταν η γιαγιά την ιστορία (δεν υπάρχει περιορισμός στην έκταση του κειμένου σου)
γ) Η αφήγηση συνεχίζεται στην Ελλάδα με την Κωνσταντίνα να συζεί με τη γιαγιά Ισμήνη…
Γράψε σε μια παράγραφο ποιες υποθέσεις κάνεις για τη συνέχεια της ιστορίας. Πώς θα κυλήσει η συμβίωση εγγονής-γιαγιάς; Ποιες δυσκολίες φαντάζεσαι ότι θα αντιμετωπίσει η Κωνσταντίνα;
δ) Μπες στη θέση της Κωνσταντίνας και γράψε στο ημερολόγιό σου πώς αισθάνεσαι που θα μείνεις με τη γιαγιά Ισμήνη στην Αθήνα.
2. Διάβασε (πιο κάτω) μια συνέντευξη της Άλκης Ζέη που αναφέρεται στο βιβλίο ''Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της''. Ποιες πληροφορίες σου κάνουν εντύπωση και γιατί;
Διάβασε τις πρώτες σελίδες από το βιβλίο "Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της" της Άλκης Ζέη.
Πώς να το διαβάσεις: Πάτα στην επιλογή "Ξεφυλλίστε τις πρώτες σελίδες του βιβλίου" που βρίσκεται κάτω από το εξώφυλλο του βιβλίου.
Διάλεξε μία από τις εργασίες 6-13 και ετοίμασέ την για την επόμενη φορά
Διάβασε τη βιβλιοπαρουσίαση από το οπισθόφυλλο του βιβλίου 'Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της'.
Σε βοηθάει να καταλάβεις την πλοκή της ιστορίας; Τι σου κάνει εντύπωση στον τρόπο που παρουσιάζεται η ιστορία του βιβλίου;
Διάβασε τη συνέντευξη για το βραβείο των βιβλιοφάγων που απονεμήθηκε στη Ζωρζ Σαρή για το μυθιστόρημά της ''Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της''