Μάθημα : ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : G1238141
-
Θεματικές Ενότητες
-
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ (πάτα εδώ)
24/5/25 -
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ (κλέφτικο δημοτικό τραγούδι)
21/5/25 -
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ (θεωρία)
21/5/25 -
Ιστορία στην Ποίηση
16/5/25 -
Μύθος στην ποίηση
12/5/25 -
ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ (δες εδώ)
8/5/25 -
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΟΙΗΣΗ
1/5/25 -
ΠΟΙΗΣΗ (δες εδώ)
10/4/25 -
ΔΙΔΩ ΣΩΤΗΡΙΟΥ: ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΧΩΜΑΤΑ (δες εδώ)
2/5/25 -
Τζον Μπόιν: Το αγόρι στην κορυφή του βουνού (φιλαναγνωσία/Β3)
7/2/25 -
ΔΙΗΓΗΜΑ: ΓΙΑΤΙ (ΜΑΓΚΛΗ) (δες εδώ)
24/1/25 -
Έχουμε φωνή. Τη χρησιμοποιούμε; (δες εδώ)
16/12/24 -
Άντον Τσέχοφ, Ένας αριθμός (διήγημα)
16/12/24 -
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΦΡΑΝΚ (δες εδώ)
25/11/24 -
ΑΛΚΗ ΖΕΗ / Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της (απόσπασμα σχολικού βιβλίου) [δες εδώ]
4/11/24 -
ΑΛΚΗ ΖΕΗ/Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της
15/2/24 -
Γνωριμία με την ΑΛΚΗ ΖΕΗ (δες εδώ)
16/10/24 -
ΑΛΚΗ ΖΕΗ / Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της (1ο κεφάλαιο)[δες εδώ]
18/10/24 -
ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ: Ε. Π. (δες εδώ)
19/9/24 -
Γνωριμία με τη ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ (δες εδώ)
12/9/24 -
ΥΛΗ ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
19/5/25 -
Όταν έφυγαν τα αγάλματα /ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΑΡΛΑΣΗ /ΓΙΑ ΤΟ Β3(πάτα εδώ)
-
ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ/ Ο θησαυρός της Βαγίας
-
ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ/ Κόκκινη κλωστή δεμένη
-
ΑΛΚΗ ΖΕΗ/ Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου
-
Εργασία: Ανάγνωση λογοτεχνικού βιβλίου
-
ΔΙΗΓΗΜΑ: Η Άννα του Κλήδονα (του Διαμαντή Αξιώτη)
8/5/25 -
ΒΙΒΛΙΟ: Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΦΩΤΙΑ (ΠΑΤΣΑΡΟΣ)
-
ΠΕΖΟΣ ΛΟΓΟΣ-ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ (δες εδώ)
9/11/22 -
ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΟΣ/ ΘΑ ΣΕ ΣΩΣΩ Ο,ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΓΙΝΕΙ
18/3/24 -
ΑΝΑΓΝΩΣΗ EΦΗΒΙΚΟΥ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΟΣ/ ΩΔΗ...ΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΕΦΗΒΗΣ (δες εδώ)
-
ΜΕΛΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΠΟΙΗΣΗ-ΤΡΑΓΟΥΔΙ
16/5/23 -
ΑΝΤΟΥΑΝ ΕΞΥΠΕΡΥ: Ο μικρός πρίγκιπας (δες εδώ)
15/12/21 -
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ στα κείμενα του βιβλίου του μαθητή
-
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ (πάτα εδώ)
ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ: Ε. Π. (δες εδώ)
Διάβασε στο βιβλίο σου το απόσπασμα από το βιβλίο Ε. Π. της Ζωρζ Σαρή και απάντησε στα εξής:
- 1. Ποιος αφηγείται την ιστορία στο απόσπασμα;
- 2. Εκτός από την αφήγηση που αποτελεί τον βασικό τρόπο για να μας πει την ιστορία, ποιος άλλος αφηγηματικός τρόπος χρησιμοποιείται αρκετά στο συγκεκριμένο απόσπασμα; Σκέψου γιατί η συγγραφέας τον χρησιμοποιεί τόσο πολύ.
- 3. Ποια θέματα απασχολούν τις μαθήτριες στο απόσπασμα; Πού μοιάζουν και πού διαφέρουν με αυτά που απασχολούν τους σύγχρονους μαθητές και μαθήτριες;
- 4. Πώς χαρακτηρίζεις τη συμπεριφορά της καθηγήτριας προς τις μαθήτριες; Ποια θέματα την απασχολούν; Να συγκρίνεις τη συμπεριφορά της με τη συμπεριφορά των δικών σου καθηγητών-τριών.
- 5. Να συγκρίνεις την τάξη της Ζωρζ με τη δική σου και να εντοπίσεις τις ομοιότητες και τις διαφορές.
- Άσκηση δημιουργικής γραφής: Είσαι η Μαριάννα Κωβαίου, η καινούρια μαθήτρια. Στο ημερολόγιό σου γράψε πώς πέρασες την πρώτη μέρα στο καινούριο σχολείο.
ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ, Και πάλι στο σχολείο...
Ξαναδιάβασε το απόσπασμα από το μυθιστόρημα εφηβικής ηλικίας Ε. Π.(=Ενωμένες Πάντα) της Ζωρζ Σαρή, στο οποίο αφηγείται τα γυμνασιακά της χρόνια και τη γνωριμία της με την Άλκη Ζέη (το διαβάσαμε στην τάξη) και απάντησε στις ερωτήσεις 3,5 που βρίσκονται πιο πάνω.
Στο απόσπασμα από το βιβλίο σου η Ζωρζ βρίσκει την έκθεση με θέμα "Το καλοκαίρι μου" μια πολύ καλή ευκαιρία 'να ξεπλύνει την περσινή ντροπή της αντιγραφής'. Για να κατανοήσεις καλύτερα, διάβασε το σχετικό κεφάλαιο με τίτλο Έκθεση και προβληματίσου για τα εξής:
1. Πώς αντιμετωπίζει την έκθεση η Ζωρζ; Ποια είναι τα συναισθήματά της;
2. Ποια λύση βρίσκει στο πρόβλημά της; Ποιο πρόβλημα της δημιουργεί η συγκεκριμένη λύση;
3. Έχεις βρεθεί κάποια στιγμή στη θέση της; Πως αντιμετώπισες αυτή τη δυσκολία; Αν δεν έχεις προσωπική εμπειρία πώς αντιμετωπίζουν οι συμμαθητές -τριες σου αυτό το θέμα;
- Εδώ μπορείς να διαβάσεις ένα μέρος του βιβλίου Ε. Π.
- Διάβασε τα κεφάλαια Γαλότσες 1 και Η Ερασμία για να γνωρίσεις καλύτερα την στάση της Διευθύντριας και τη συμπεριφορά προς τις μαθήτριες με αφορμή τα γενέθλια της καθηγήτριάς τους
Διάβασε μια σελίδα ημερολογίου μαθήτριας για να γνωρίσεις την ημερολογιακή γραφή (από το βιβλίο Freedom writers)
Σε αυτή τη σελίδα μπορούν να γράψουν όλοι οι μαθητές του τμήματος και όσες φορές θέλουν. Χρησιμοποιώντας την αφήγηση (ως παντογνώστης αφηγητής) και τον διάλογο γράψε πώς πέρασες το φετινό καλοκαίρι (Μιμήσου δηλαδή την τεχνική της Ζωρζ Σαρή).
Η τάξη γιορτάζει τη χαρά της πρώτης μέρας του σχολείου. Κάθε μαθήτρια και μαθητής μιλάει για το δικό του καλοκαίρι!