Μάθημα : ΙΣΤΟΡΙΑ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : G1238105
-
Θεματικές Ενότητες
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 31η-32η -34η-38η /Α' Παγκόσμιος Πόλεμος-Εθνικός Διχασμός στην Ελλάδα-Συνθήκες ειρήνης-Μικρασιατικός πόλεμος
12/5/25 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 29η-30η /ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ
8/5/25 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 27η/ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΗ
29/4/25 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 20η/ Από την έξωση του Όθωνα έως το κίνημα στο Γουδί
7/4/25 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 19η/ Από την 3η Σεπτεμβρίου 1843 έως την έξωση του Όθωνα
19/3/25 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 18η / Από την άφιξη του Όθωνα (1833) έως την 3η Σεπτεμβρίου 1843
17/3/25 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 17η Ο Ι. Καποδίστριας ως κυβερνήτης της Ελλάδας (δες εδώ)
5/3/25 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 10η / Ελληνική επανάσταση και Ευρώπη (2ο μάθημα )
25/2/25 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 10η / Ελληνική επανάσταση και Ευρώπη (1ο μάθημα )
24/2/25 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 9η/ Πρώτες προσπάθειες για συγκρότηση κράτους (δες εδώ)
14/2/25 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η/ Η εξέλιξη της Ελληνικής Επανάστασης (δες εδώ)
11/2/25 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 7η /(δες εδώ)
16/1/25 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 5η/ 2ο μάθημα (Νεοελληνικός Διαφωτισμός-Δες εδώ)
22/12/24 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 5η/ 1ο μάθημα (Ο ελληνισμός από μέσα 18ου αι. έως αρχές 19ου αι-δες εδώ)
21/1/25 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η (Γαλλική Επανάσταση/1ο μάθημα )(δες εδώ)
13/1/25 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 2η (δες εδώ)
13/1/25 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η-3ο μάθημα (δες εδώ)
17/12/24 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η- 1ο-2ο μάθημα (δες εδώ)
16/12/24 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 56 / Μεταπολίτευση
2/12/24 -
"Δε θα σιωπήσουμε ποτέ" Οι προκηρύξεις του Λευκού Ρόδου
7/10/24 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 55 : 21η ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1967/ ΕΓΚΑΘΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ (δες εδώ)
18/11/24 -
ENOTHTA 49/ Τα αποτελέσματα του Β' Π. Π.
29/10/24 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 48/ ΚΑΤΟΧΗ-ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ (1941-44) [δες εδώ]
10/10/24 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 47/ 28 Ωκτωβρίου 1940 [δες εδώ]
8/10/24 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 46/ Β' Παγκόσμιος πόλεμος (δες εδώ)
23/9/24 -
Ας γνωριστούμε
12/9/24 -
ΥΛΗ ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
17/5/25 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 22η
29/3/25 -
Προβολή ταινίας (Το κύμα)
14/12/24 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η-4η (Γαλλική Επανάσταση) /3ο μάθημα
17/10/24 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ( Εργασίες )
28/9/24 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 15η/ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΑ
28/3/25 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 12η-13η: ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ (δες εδώ)
7/3/25 -
ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΕΒΡΑΙΩΝ (27/1)
27/1/24 -
Προσωπογραφίες /Ελληνική Επανάσταση (δες εδώ)
15/11/22 -
ΕΝΟΤΗΤΑ 5η- Εργασίες (δες εδώ)
22/12/23 -
200 ΧΡΟΝΙΑ από την κήρυξη της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ του 1821
2/5/24 -
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΕΣΤ (ΤΕΤΑΡΤΗ 20/1)
2/5/23 -
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΘΕΜΑΤΑ (από ομαδικές εργασίες μαθητών)
-
1. Εργασία: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ (19ος αι.)
-
2. ΕΡΓΑΣΙΑ:ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 1896
-
3. ΕΡΓΑΣΙΑ:ΤΟ ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ
-
4.ΕΡΓΑΣΙΑ:ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ (ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ- ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΕΜΠΟΡΙΟ-ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ/ΔΑΝΕΙΑ)
-
5. ΕΡΓΑΣΙΑ:ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ (ΑΙΤΙΕΣ-ΧΩΡΕΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ-ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ)
-
6. ΕΡΓΑΣΙΑ: ΣΠΟΥΔΑΙΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ: ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ
-
7. ΕΡΓΑΣΙΑ: ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΗΣ
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 55/ Η περίοδος της Δικτατορίας (1967-74)
-
ΕΘΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 31η-32η -34η-38η /Α' Παγκόσμιος Πόλεμος-Εθνικός Διχασμός στην Ελλάδα-Συνθήκες ειρήνης-Μικρασιατικός πόλεμος
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η-4η (Γαλλική Επανάσταση) /3ο μάθημα
Διαβάζω στο βιβλίο του μαθητή:
στην ενότητα 3 (σελίδες 18-19)
- για την ριζοσπαστικοποίηση της επανάστασης (1792-94)
- Τις ακρότητες του Ροβεσπιέρου (αρχηγού των Ορεινών) και την εκτέλεσή του
στην ενότητα 4 (σελίδες 20-22)
- την ανάδειξη του στρατηγού Ναπολέοντα και τις πολεμικές συγκρούσεις με όλες τις μοναρχικές ευρωπαϊκές χώρες (σελίδα 20-21)
- το τέλος του Ναπολέοντα στη μάχη του Βατερλό (1815)
- την αποτίμηση της γαλλικής επανάστασης και της εποχής του Ναπολέοντα (σελίδα 21)
- για το συνέδριο της Βιέννης (1814-15) (σελ. 22)
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
- Διάβασε τα δύο παραθέματα (πηγές) στη σελίδα 21 και γράψε μια παράγραφο για το πώς επηρέασε η γαλλική επανάσταση και οι πολεμικές κινήσεις του Ναπολέοντα τους λαούς της Ευρώπης που ζούσαν κάτω από αυταρχική διοίκηση.
- Να συγκρίνεις την ελληνική με τη γαλλική και την αμερικανική επανάσταση (δες την εργασία πιο κάτω)
Διάβασε
- τι αποφασίστηκε στο συνέδριο της Βιέννης από τις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες
- τι ήταν η Ιερή Συμμαχία, ποιες χώρες την αποτελούσαν και πότε δημιουργήθηκε
Διάβασε τη φράση και προβληματίσου για τις επιπτώσεις των σημαντικών ιστορικών γεγονότων στη ζωή των ανθρώπων, όπως η γαλλική επανάσταση τότε ή η πανδημία τώρα.
Μπορούσαν οι αποφάσεις του συνεδρίου της Βιέννης να επαναφέρουν τη ζωή και τις αντιλήψεις των ανθρώπων, όπως ήταν πριν από τη γαλλική επανάσταση;
Σκέψου τη διαφορά ανάμεσα σε απλό συμβάν-ιστορικό γεγονός
Άνοιξε το έγγραφο και συμπλήρωσε τα πεδία με στόχο να συγκρίνεις τη γαλλική, αμερικανική και ελληνική επανάσταση