Μάθημα : ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κωδικός : G1230171

G1230171  -  ΜΑΡΙΑ ΓΚΙΝΟΥ

Ενότητες - ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ - ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ - ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

Εσεις με ποιά θέματα πιστεύυετε πως καταπιάνεται ένας ερευνητής?

Ποιά χαρακτηριστικά πρωσοπικότητας πιστεύετε πως πρέπει κανείς να διαθέτει για να γίνει ερευνητής?

Εσεις ποιά πειράματα έχετε κάνει?

Με αυτά τα θέματα ώς προβληματισμό θα ξεκλειδώσουμε την εισαγωγή του μαθήματος.

Έγγραφα
futuristic
Σύνδεσμοι
tomorrow today dw
Ασκήσεις
Είδη έρευνας
Εργασίες
μη επιστημονικές προτάσεις (ψευδοεπιστήμη - fake news) vs επιστημονικές προτάσεις

Υπάρχει διαφορά μεταξύ επιστημονικής και μη επιστημονικής σκέψης. Μία επιστημονική πρόταση μπορεί να αποδειχθεί με απλά πειράματα.

Η κριτική σκέψη είναι απαραίτητη προκειμένου να είναι κανείς σε θέση να εντοπίζει τις ψευδοεπιστημονικές τοποθετήσεις. Και φυσικά , η μύηση στην επιστημονική μεθοδολογία είναι καθοριστική.

Ο Feynman έλεγε: «Σαν επιστήμονας γνωρίζω πώς είναι να γνωρίζεις κάτι, πόσο σκληρή δουλειά χρειάζεται για να γνωρίζει κανείς κάτι. Κι όταν ακούω τους διάφορους ειδικούς και βλέπω από πού αντλούν τις πληροφορίες τους, λέω ότι δεν υπάρχει περίπτωση αυτός να γνωρίζει».

 Για παράδειγμα η πρόταση

« οι πατάτες περιέχουν άμυλο»,

είναι μία επιστημονική πρόταση που μπορούμε να ελέγξουμε και να αποδείξουμε με ένα απλό πείραμα. Ένα παράδειγμα μη επιστημονικού ισχυρισμού είναι:

«ο σύγχρονος κινηματογράφος εκφράζει καλύτερα την εποχή μου από τη ζωγραφική και γλυπτική».

Αυτή είναι μία μη επιστημονική πρόταση επειδή δεν μπορεί να εκλεχθεί με  διεξαγωγή έρευνας .

Δεν είναι επιστημονική πρόταση αλλά προσωπική άποψη. Τέτοιες με επιστημονικές προτάσεις περιέχουν μερικές φορές οι διαφημίσεις βιομηχανικών προϊόντων.

  • άσκηση

1 Να καταγράψετε 2 μη επιστημονικές προτάσεις και 2 επιστημονικές .

Εργασίες
έρευνα και κατασκευές

Αφού μελετήσετε το κείμενο έρευνα και κατασκευές, όπου περιγράφονται οι επικού τύπου βιβλικές καταστροφές που  άφησε στο πέρασμά του ο τυφώνας Daniel στη χώρα μας,, να σκεφτείτε και να προτείνετε τι απαιτείται να γίνει προκειμένου να μην επαναβιώσουμε   στο μέλλον  αντίστοιχα γεγονότα.

Με αφορμή την τεράστια καταστροφή που συντελέστηκε στο νομό Έβρου απροτείνετε τρόπους με τους οποίους θα μπορέσουμε να ελαχιστοποιήσουμε τον κίνδυνο εξάπλωσης των δασικών πυρκαγιών.