Μάθημα : Πληροφορική Γ γυμνασίου
Κωδικός : EL891119
-
Θεματικές Ενότητες
-
7.ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΜΕ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
-
Προγραμματισμός με Arduino
-
Tinkercad
-
10. Εντολές επιλογής
-
8.ΕΝΤΟΛΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ-ΚΙΝΗΣΗΣ
-
1. Βασικές έννοιες αλγορίθμων
-
To βιβλίο του μαθήματος σε scratch
-
2. Tο προγραμματιστικό περιβάλλον του scratch
-
3. Το περιβάλλον εργασίας του scratch 3
-
4. ΕΝΤΟΛΕΣ ΣΤΟ SCRATCH
-
5.Παλέτα Τελεστές Αριθμητικές Πράξεις - Τύποι Δεδομένων
-
6.ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΧΡΗΣΤΗ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ
-
11. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΝΕΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
-
Ενα ταξίδι
-
7.ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΜΕ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
5.Παλέτα Τελεστές Αριθμητικές Πράξεις - Τύποι Δεδομένων
Παλέτα “ΤΕΛΕΣΤΕΣ” - Αριθμητικές πράξεις
Με το ολοκληρωμένο προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch μπορούμε να υπολογίσουμε αριθμητικά δεδομένα. Οι σχετικές εντολές για όλες τις βασικές πράξεις της αριθμητικής – αλλά και πρόσθετες εντολές που μας δίνουν και άλλες δυνατότητες βρίσκονται στην παλέτα “ΤΕΛΕΣΤΕΣ”.
ΠΑΛΕΤΑ “ΤΕΛΕΣΤΕΣ”Πρόσθεση: Προσθέτει τους δύο προσθετέους που θα συμπληρωθούν στα κενά.
Αφαίρεση: Αφαιρεί τον αφαιρέτη (2ο κενό) από τον αφαιρετέο (1ο κενό).
Πολλαπλασιασμός: Υπολογίζει το γινόμενο πολλαπλασιαστέου επί πολλαπλασιαστή.
Διαίρεση: Υπολογίζει το πηλίκο της διαίρεσης του διαιρετέου (1ο κενό) από τον διαιρέτη (2ο κενό).
Ισχύουν όσα γνωρίζετε και στα μαθηματικά για την προτεραιότητα των πράξεων:
Παρατηρείστε ότι μπορείτε να εισάγετε μία νέα εντολή με κάποια από τις βασικές πράξεις σε οποιοδήποτε από τα δύο κενά των τελεστέων. Έτσι, μπορείτε να παρακάμψετε την προτεραιότητα των πράξεων (όπως
συμβαίνει και με τη χρήση παρενθέσεων και αγκυλών στα μαθηματικά).
Για να εμφανίσετε τα αποτελέσματα των πράξεων αρκεί να χρησιμοποιήσετε τη δυνατότητα του Scratch
να εισάγετε μπλοκ εντολών μες στα κενά μιας εντολής εξόδου από την παλέτα όψεις (είτε την πες είτε τη
σκέψου το).
ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Στο προηγούμενο μάθημα είδαμε ότι μπορούμε να κάνουμε πράξεις μεταξύ αριθμητικών δεδομένων. Σε
αυτό το μάθημα θα δούμε πράξεις και με δύο νέους τύπους δεδομένων: Χαρακτήρων και αλφαριθμητικών.
ΠΑΛΕΤΑ “ΤΕΛΕΣΤΕΣ”
ένωσε: Ενώνει σε ενιαίο σύνολο τα δεδομένα που υπάρχουν στο 1ο και δεύτερο
πλαίσιο. Μπορεί να ενώσει:
δύο χαρακτήρες,
δύο διαφορετικές ακολουθίες χαρακτήρων (λέξεις ή κείμενο)
χαρακτήρες με αριθμούς, συνθέτοντας έτσι αλφαριθμητικά.
Μπορούμε εδώ να ανακεφαλαιώσουμε τους τύπους δεδομένων που έχουμε χειριστεί ως τώρα:
ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Αριθμοί
Χαρακτήρες
Αλφαριθμητικό
Το αλφαριθμητικό είναι μία ακολουθία χαρακτήρων (λέξη, φράση ή περισσότερο κείμενο) που μπορεί να
απεικονίζουν και αριθμητικά δεδομένα – συμπεριφέρεται όμως σαν κείμενο. Οι αριθμοί που είναι μέρος του
αλφαριθμητικού δεν μπορούν να μετέχουν χωρίς ειδική επεξεργασία σε αριθμητικές πράξεις. Το αλφαριθμητικό μπορεί να περιέχει μόνο κείμενο, να είναι αποκλειστικά ακολουθία χαρακτήρων δηλαδή.
Μία τυπική χρήση αλφαριθμητικού αφορά στη μορφοποίηση εξόδου. Δηλαδή στον τρόπο που θα απεικονιστούν τα αποτελέσματα επεξεργασίας δεδομένων.