Μάθημα : Πληροφορική Γ γυμνασίου
Κωδικός : EL891119
-
Θεματικές Ενότητες
-
7.ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΜΕ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
-
Προγραμματισμός με Arduino
-
Tinkercad
-
10. Εντολές επιλογής
-
8.ΕΝΤΟΛΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ-ΚΙΝΗΣΗΣ
-
1. Βασικές έννοιες αλγορίθμων
-
To βιβλίο του μαθήματος σε scratch
-
2. Tο προγραμματιστικό περιβάλλον του scratch
-
3. Το περιβάλλον εργασίας του scratch 3
-
4. ΕΝΤΟΛΕΣ ΣΤΟ SCRATCH
-
5.Παλέτα Τελεστές Αριθμητικές Πράξεις - Τύποι Δεδομένων
-
6.ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΧΡΗΣΤΗ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ
-
11. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΝΕΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
-
Ενα ταξίδι
-
7.ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΜΕ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
11. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΝΕΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Στην ενότητα παρουσιάζεται η δημιουργία νέων εντολών που στον προγραμματισμό ονομάζονται Διαδικασίες
Εντολές που επιθυμούμε να εκτελεστούν με τη σειρά μπορούν να ομαδοποιηθούν σε ένα νέο όνομα. Η ομαδοποίηση αυτή των εντολών καλείται Διαδικασία. Η εκτέλεση μίας διαδικασίας μπορεί να χρησιμεύσει στον υπολογισμό ενός μαθηματικού τύπου (συνάρτηση), στη δημιουργία ενός σχήματος ή στην εμφάνιση μιας συνομιλίας. Το πλεονέκτημα της διαδικασίας είναι ότι μπορούμε να την καλέσουμε με το όνομά της όποτε τη χρειαστούμε, χωρίς να είναι απαραίτητο να πληκτρολογήσουμε ξανά όλες τις εντολές που περιέχει.
Διαδικασία είναι η ομαδοποιηση μιας ομάδας εντολών που έχει ένα όνομα
Τα βήματα για να δημιουργήσουμε μια διαδικασία (ομάδα εντολών) είναι:
- Ο ορισμός
Για να δημιουργήσουμε μια διαδικασία στο scratch3 επιλέγουμε την παλέτα Οι εντολές μου
και στη συνέχεια κάνουμε κλικ στην επιλογή δημιουργία εντολής
Στη συνέχεια δίνουμε ένα όνομα π.χ πεταλο και πατάμε ΟΚ όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα
Στο χώρο των σεναρίων δημιουργείτε το μπλοκ εντολών π.χ πεταλο και αρχικοποιηση όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα Τα μπλοκ εντολών είναι ανεξάρτητα της σειράς με την οποία εκτελούνται οι εντολές στο υπόλοιπο σενάριο
- Η κλήση διαδικασίας γίνεται πολύ απλά σέρνοντας στο χώρο του σεναρίου την εντολή που δημιουργήσαμε
Παράδειγματα διαδικασιών στο Scratch