Μάθημα : e-formation
Κωδικός : 9999909141
-
Θεματικές Ενότητες
Δημιουργία ενότητας "À table !/Τρώμε!"
Μόλις δημιουργήσαμε την 1η θεματική ενότητα, επιλέγοντας "Προσθήκη ενότητας" .
Μπορούμε να την επεξεργαστούμε μέσω μιας σειράς ενεργειών:
-
Ταξινόμηση (μετακίνηση ενοτήτων πάνω ή κάτω)
-
Επεξεργασία (Αλλαγή τίτλου και περιγραφής)
-
Απόκρυψη (Μη ορατή η ενότητα μόνο για τους εκπαιδευομένους)
-
Κλείδωμα (Είναι ορατή μόνο από τους εγγεγραμμένους στο μάθημα χρήστες)
-
Διαγραφή
Για τις παραπάνω ενέργειες επιλέγουμε για την ταξινόμηση το σύνδεσμο με τα “βέλη” ενώ για τις υπόλοιπες ενέργειες επιλέξτε το σύνδεσμο με το “γρανάζι” .
Για να δούμε το περιεχόμενο της ενότητας κάνουμε κλικ στον τίτλο της.
Για να προσθέσουμε μία εικόνα στην ενότητα επιλέγουμε επεξεργασία από το γρανάζι . Στη συνέχεια, πατάμε το εικονίδιο "Εισαγωγή/Επεξεργασία εικόνας" . Την εικόνα θα πρέπει να την έχουμε ήδη αποθηκεύσει στα "Πολυμέσα".
Επεξεργασία θεματικής ενότητας
- Επιλέγουμε το σύνδεσμο “Επεξεργασία” στην πάνω δεξιά γωνία για να τροποποιήσουμε τον τίτλο ή την περιγραφή της ενότητας.
Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλέγουμε “Yποβολή”.
Προσθήκη (διαχείριση/επεξεργασία) εκπαιδευτικού υλικού
Για την προσθήκη του υλικού μας η πλατφόρμα μας προσφέρει υποσυστήματα (εργαλεία μαθήματος) τα οποία ομαδοποιούνται σε τρεις κατηγορίες:
- Εργαλεία Διαχείρισης Εκπαιδευτικού Περιεχομένου: Έγγραφα, Πολυμέσα, Γλωσσάρι, Ηλεκτρονικό Βιβλίο, Συνδέσεις Διαδικτύου, Γραμμή Μάθησης, ...
- Εργαλεία ενημέρωσης, επικοινωνίας & συνεργασίας: Ανακοινώσεις, Ημερολόγιο,
Μηνύματα, Ειδοποιήσεις, Συζητήσεις, Τηλεσυνεργασία, Ομάδες, Wiki, Κουβέντα, ... - Εργαλεία αξιολόγησης & ανατροφοδότησης: Ασκήσεις, Εργασίες, Ερωτηματολόγια, Βαθμολόγιο, Παρουσιολόγιο, Στατιστικά, ..
Επιλέγουμε το εικονίδιο "γρανάζι" στην πάνω δεξιά γωνία. Στην αναδυόμενη λίστα έχουμε μία σειρά από επιλογές, όπως: άσκηση, έγγραφα, κείμενα, σύνδεσμοι, γραμμές μάθησης, πολυμεσικά αρχεία, περιοχές συζητήσεων, ηλεκτρονικά βιβλία, εργασίες, ερωτηματολόγια, wikis.
Ένα παράδειγμα: Προσθήκη άσκησης
Από την αναδυόμενη λίστα επιλέγουμε “Προσθήκη άσκησης” . Στη συνέχεια, την άσκηση που επιθυμούμε (και έχουμε δημιουργήσει με το εργαλείο "Ασκήσεις" στην αριστερή στήλη) και πατάμε το σύνδεσμο “Προσθήκη επιλεγμένων”.
Πηγή: Οδηγίες Χρήσης https://eclass.sch.gr/instructions.html
Ας δούμε στη συνέχεια ένα παράδειγμα δημιουργίας και οργάνωσης του εκπαιδευτικού μας υλικού στη θεματική ενότητα.
Παράδειγμα: Ενότητα 4.
Ενότητα 4.
Unité 4. À table! (Βιβλίο Action.fr-gr1)
Δημιουργούμε τον τίτλο με προσθήκη κειμένου από το γρανάζι
Στη συνέχεια, δίνουμε τους στόχους και ένα χρονοδιάγραμμα μελέτης στους μαθητές.
Επιλέγουμε ως δραστηριότητα αφόρμησης την "Κουβεντούλα" . Δημιουργούμε την κουβεντούλα με το αντίστοιχο εργαλείο στην αριστερή στήλη και κάνουμε εισαγωγή από το γρανάζι
Μπορούμε να τροποποιήσουμε το κείμενο από το γρανάζι επιλέγοντας "Επεξεργασία" ή να κάνουμε "Διαγραφή" της δραστηριότητας.
Δραστηριότητες προετοιμασίας
Δραστηριότητα 1. Καταιγισμός ιδεών, Συζήτηση
Ποιό είναι το αγαπημένο σας πιάτο;
Είναι σπεσιαλιτέ της χώρας σας ή άλλης προέλευσης;
Ατομική εργασία
5 min
Δραστηριότητα 2. Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη
Αξιοποιούμε την "Προσθήκη κειμένου" για να δώσουμε τις οδηγίες στους μαθητές.
Δραστηριότητα κατανόησης γραπτού λόγου
"À table !/Τρώμε!"
Διαβάστε προσεκτικά το διάλογο της Ενότητας 4. Scène 4."À table !/Τρώμε!" κάνοντας κλικ ΕΔΩ. Στη συνέχεια, απαντήστε στη Δραστηριότητα που ακολουθεί.
Δίνουμε το υλικό μελέτης με υπεσύνδεσμο. Εναλλακτικά, μπορούμε να δώσουμε το υλικό ως έγγραφο . (Ακολουθεί ένα παράδειγμα).
Για την κατανόηση του γραπτού ή προφορικού λόγου έχουμε δύο επιλογές:
- δημιουργούμε δραστηριότητες με το εργαλείο "Ασκήσεις" όπως τα 2 παραδείγματα που ακολουθούν. Στη δραστηριότητα κατανόησης προφορικού λόγου έχουμε τη δυνατότητα να ενσωματώσουμε και το ηχητικό κείμενο, το οποίο έχουμε ήδη αποθηκεύσει στα "Πολυμέσα".
- κάνουμε ανάθεση εργασίας όπου μπορούμε να δώσουμε συνημμένα ένα Φύλλο εργασίας στους μαθητές με την αντίστοιχη δραστηριότητα (βλ. Εναλλακτική).
Vous avez bien compris? 
Πατήστε στον τίτλο της δραστηριότητας "À table/Τρώμε!" και απαντήστε στις ερωτήσεις, επιλέγοντας "Σωστό ή Λάθος".
Δραστηριότητα κατανόησης προφορικού λόγου.
Vous avez bien compris? 
Écoutez le dialogue et répondez aux questions.
Ακούστε τον διάλογο και απαντήστε στις ερωτήσεις, επιλέγοντας "Σωστό ή Λάθος". Για να δείτε τις ερωτήσεις, πατήστε στον τίτλο της εργασίας "À table !/Τρώμε!"
Attention!
Στο τέλος, πατήστε "υποβολή".
Δραστηριότητα κατανόησης γραπτού ή προφορικού λόγου (εναλλακτική)
Διαβάστε/ακούστε προσεκτικά το κείμενο και στη συνέχεια, απαντήστε στη Δραστηριότητα 1, επιλέγοντας "Vrai ou Faux"/"Σωστό ή Λάθος".
Θα ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:
- Κάντε κλικ στον τίτλο της εργασίας "Α table !/Τρώμε!"
- Κατεβάστε και αποθηκεύστε το αρχείο Unité 4_Δ1.docx στον Η/Υ σας.
- Απαντήστε στη Δραστηριότητα 1
- Κάνετε υποβολή της εργασίας, πατώντας αρχικά στο "Choose File" για να επιλέξετε από τον η/υ το Απαντητικό σας Φύλλο εργασίας και στη συνέχεια, πατάτε "Υποβολή".
Δραστηριότητα γλωσσικής επίγνωσης
Για τις δραστηριότητες γλωσσικής επίγνωσης χρησιμοποιούμε το εργαλείο "Ασκήσεις". Ακολουθούν δύο παραδείγματα δραστηριοτήτων "Συμπλήρωση κενών".
Δραστηριότητα. Au restaurant!
Complète le texte avec les mots qui manquent. Clique sur l'activité "Au restaurant!"
Choisis parmi: du, de la, de l', des
Qu'est-ce que Lucas mange, boit et prend dans la journée?
Complétez son texte.
Δραστηριότητα παραγωγής γραπτού λόγου
Για την παραγωγή γραπτού λόγου, δημιουργούμε μία δραστηριότητα με τις "Ασκήσεις" επιλέγοντας ως τύπο ερώτησης "Ελεύθερο κείμενο"
Quelle est votre spécialité préférée!
Επιλέξτε μία αγαπημένη σας σπεσιαλιτέ και παρουσιάστε την στους φίλους σας.
Να αναφέρετε:
- την ονομασία
- την προέλευση
- τα βασικά συστατικά
- τις περιστάσεις στις οποίες την σερβίρουμε, κ.ά.
Δραστηριότητα ανατροφοδότησης
Δημιουργούμε ένα ερωτηματολόγιο
Ακολουθεί ένα παράδειγμα με τίτλο: "Mon Portfolio"
Συμπληρωματικές οδηγίες για εισαγωγή βίντεο.
Πηγή Βίντεο HUB Scuola
Μπορούμε να ενσωματώσουμε στο εκπαιδευτικό μας υλικό ένα βίντεο από το you tube με την επιλογή "Προσθήκη συνδέσμου". Το βίντεο το έχουμε ήδη αποθηκεύσει στις "Συνδέσεις Διαδικτύου" με το url. Αποφεύγουμε αυτόν τον τρόπο και δημιουργούμε ένα ασφαλή σύνδεσμο (βλ. επόμενο παράδειγμα).
Προτείνεται να δίνουμε έναν ασφαλή σύνδεσμο για την παρακολούθηση ενός βίντεο. Αυτό μπορεί να γίνει ΕΔΩ (https://video.link/). Κάνουμε επικόλληση του συνδέσμου στο πλαίσο και πατάμε "Generate Link"
Εισάγουμε το βίντεο ως pop-up media.
Ένας άλλος τρόπος εδώ.
Ενσωματώνουμε το βίντεο στο κείμενο, επιλέγοντας .