Μάθημα : ΓΑΛΛΙΚΑ Ε'
Κωδικός : 9350005153
-
Θεματικές Ενότητες
-
combinaisons des voyelles et voyelles nasales en français
-
Unité 1 "Bonjour Ulysse!"
-
Unité 2 ''Un, deux, trois, Hugo a un joli chat!''
-
Les animaux
-
Unité 3 « Pénélope: Qu’est-ce qu’il y a dans le sac à dos ? »
5/5/20 -
unité 3 « Pénélope qu'est-ce qu' il y a dans le sac à dos?» - Les adjectifs de couleur
-
unité 4 « Nathan aime les croissants ! » - LES NOMS DES ALIMENTS
30/3/20 -
unité 4 « Nathan aime les croissants ! » - Exprimer ses goûts
2/4/20 -
unité 4 « Nathan aime les croissants ! » - civilisation la gastronomie française
6/4/20 -
Unité3 "Pénélope: qu'est-ce qu' il y a dans le sac à dos?" -Les articles
19/5/20 -
unité 3 "Pénélope, qu'est-ce qu' il y a dans le sac à dos?" Le lexique de la classe
8/5/20 -
Unité 3 "Pénélope, qu'est-ce qu'il y a dans le sac àdos?"/Qu’est- ce qu’il y a dans une « autre » classe ?
15/5/20 -
'' Tu prépares Noel! ''
-
Bonne Année!
-
Unité 3 "Pénélope, qu'est-ce qu'il y a dans le sac à dos?"/ Les articles partitifs
22/5/20 -
Unité 3 "Pénélope, qu'est-ce qu'il y a dans le sac à dos?"/ Les activités (les loisirs)
26/5/20 -
La famille
-
Unité 3 "Pénélope, qu'est-ce qu'il y a dans le sac àdos?"/ Les activités (loisirs) / les sports
29/5/20 -
Les adjectifs possessifs
-
Les moments de la journée et les repas
-
la chandeleur
-
Le portrait physique et moral
-
Le carnaval
-
La révolution de Grèce 1821
-
Julien, quel est ton emploi du temps?
-
POISSON D' AVRIL
30/3/20 -
Les verbes vouloir et pouvoir
-
La maison
-
Les chiffres et les nombres
-
Pâques en France
9/4/20 -
Pâques-Les couleurs
15/4/20 -
La Fête du Travail ou la Fête du Muguet
-
combinaison des voyelles et voyelles nasales en français
-
La Fête de mère
12/5/20
-
combinaisons des voyelles et voyelles nasales en français
La révolution de Grèce 1821
Ο εθνικός ύμνος της Γαλλίας La Marseillaise (η Μασσαλιώτιδα):
Η Ελληνική επανάσταση του 1821 ήταν το αποτέλεσμα μιας μακράς διαδικασίας. Αυτή η διαδικασία χαρακτηρίζεται από αλληλοτροφοδοτούμενες οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές εξελίξεις.
Η οικονομική εξαθλίωση των υπόδουλων Ελλήνων εξώθησε πολλούς στην εσωτερική και εξωτερική μετανάστευση. Δηλαδή άλλοι μετακινήθηκαν προς τα νησιά και τις περιοχές που απολάμβαναν προνομιακό καθεστώς μέσα στην αυτοκρατορία, ενώ άλλοι εγκαταστάθηκαν στην Ευρώπη. Αυτοί συνέστησαν την εύπορη τάξη των ναυτικών και των εμπόρων. Δημιουργήθηκε εμπορικός στόλος και χρηματικά κεφάλαια, που χωρίς αυτά οι Έλληνες δεν θα μπορούσαν να εξεγερθούν.
Η γαλλική επανάσταση επηρέασε καταλυτικά τους υπόδουλους Έλληνες. Το ρεύμα του εθνικισμού επέδρασε στην διαμόρφωση της Εθνικής συνειδήσεως. Η εξασθένιση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας λόγω εξωτερικών πολέμων και εσωτερικών αποσχιστικών κινήσεων, ευνόησε την υπόθεση της Ελληνικής Ανεξαρτησίας.
Τα αιτήματα που εξέφρασε το κίνημα του διαφωτισμού και διεκδίκησε δυναμικά η Γαλλική Επανάσταση, αν και είχαν ως αφετηρία τους την ελευθερία διευρυνόταν και σε ένα ευρύ φάσμα άλλων διεκδικήσεων. Τα σημαντικότερα απ’ αυτά ήταν τα αιτήματα για δικαιοσύνη, ισότητα και μαζική εκπαίδευση.
Επιδράσεις της ιδεολογίας του Διαφωτισμού και της Γαλλικής Επανάστασης στις προσπάθειες των Ελλήνων για συγκρότηση κράτους. Στενά συνδεδεμένη με το Διαφωτισμό, η Γαλλική Επανάσταση επηρέασε τις εξελίξεις στον ελληνικό χώρο κατά τρόπο καθοριστικό. Εμφανής είναι η επιρροή της στο πρώτο Ελληνικό Σύνταγμα της Επιδαύρου το 1822 όπου γίνεται αναφορά στην ισότητα όλων απέναντι στο νόμο πέρα από βαθμό, κοινωνικές τάξεις και αξιώματα. Σύμφωνα με το Σύνταγμα της Τροιζήνας το 1827 η παντός είδους εξουσία υπάρχει στο Έθνος και μόνο αυτό είναι κυρίαρχο (βασική αρχή της Γαλλικής Επανάστασης).
Η επίδραση λοιπόν των Ευρωπαϊκών πολιτισμικών τάσεων του κλασικισμού, του διαφωτισμού και τέλος του ρομαντισμού επηρέασε θετικά ως προς την εθνική αφύπνιση τους υπόδουλους Έλληνες και ενίσχυσε το φιλελληνικό κίνημα των Ευρωπαίων.
Η ίδρυση της Φιλικής Εταιρίας, ήταν ο ώριμος καρπός όλων των ανωτέρω εξελίξεων ως συστράτευση για την πραγμάτωση του κοινού πόθου των Ελλήνων: την ελευθερία.
Διαφορά της Γαλλικής Επανάστασης από την Ελληνική Επανάσταση
Η Γαλλική είναι κοινωνική και επιδιώκει την ανατροπή του Καθεστώτος και της απόλυτης μοναρχίας. Η Ελληνική είναι εθνικοαπελευθερωτική και επιδιώκει την ελευθερία και την ανεξαρτησία της από τον Τουρκικό ζυγό.
Τα συνθήματα των 2 Επαναστάσεων
Κάθε επανάσταση εμπεριέχει την ελπίδα και σ'αυτην οι επαναστάτες επενδύουν όλες τους τις θυσίες και τους αγώνες κι αυτή η ελπίδα πάντοτε εκφράζεται με συνθήματα. Στην Γαλλική Επανάσταση το σύνθημα ήταν Liberté- Egalité-Fraternité(Ελευθερία-Ισότητα-Αδελφοσύνη) ενώ στην Ελληνική ήταν Ελευθερία ή Θάνατος, "Για του Χριστού την πίστη και της Πατρίδος την ελευθερία".
Έργα τέχνης με θέματα από την ελληνική επανάσταση
Περίπου 150 έργα Γάλλων καλλιτεχνών φιλοξενήθηκαν στα επίσημα -ή μη-καλλιτεχνικά Παρισινά σαλόνια με θέμα την Ελληνική Επανάσταση. Ένας από αυτούς, ο Ευγένιος Ντελακρουά, νεαρός ζωγράφος τότε, σε ηλικία 25 χρόνων, ζωγραφίζει τον Αγώνα των Ελλήνων και εμπνευσμένος πολύ από τον Λόρδο Βύρωνα, φιλοτεχνεί τις σφαγές της Χίου και άλλα έργα και τα εκθέτει στο Σαλόνι του 1824, δημιουργώντας αμέσως τεράστια αίσθηση, όχι μόνο στις συνειδήσεις του κοινού αλλά κυρίως στη γλώσσα της ζωγραφικής!
Μπορούμε να πούμε πως το δράμα των Ελλήνων μέσα από τον Ντελακρουά γίνεται αμέσως το σύμβολο του ρομαντισμού.
Και όπως χαρακτηριστικά ο Κωστής Παλαμάς παρατήρησε, το Μεσολόγγι, η Χίος, τα Ψαρά, το Σούλι γίνονται τότε οι ακροπόλεις του Ρομαντισμού, τα μεγάλα σύμβολα τα οποία έμειναν στις συνειδήσεις ως οι νέοι Παρθενώνες του Ρομαντισμού! Από τον Ντελακρουά και για πρώτη φορά η Ελλάδα απεικονίζεται με σύγχρονη μορφή ως μία νεαρή Ελληνίδα που φοράει την Ελληνική ενδυμασία (και όχι χλαμύδα με την οποία συνηθίζονταν έως τότε να απεικονίζουν τις Ελληνίδες), μνημειακή και υπερήφανη με τα χέρια ανοιχτά που κάνει έκκληση για βοήθεια. Ακολούθησαν κι άλλοι , όχι μόνο Γάλλοι και Έλληνες ζωγράφοι που εμπεύστηκαν, μελέτησαν και απεικόνισαν τον Ηρωισμό των Ελλήνων:
![]() |
Ευγένιος Ντελακρουά: Η Ελλάς στα ερείπια του Μεσολογγίου |
![]() |
Ευγένιος Ντελακρουά:Έφιππος Έλληνας αγωνιστής |
![]() |
Ευγένιος Ντελακρουά: Η σφαγή της Χίου (προσχέδιο) |
![]() |
Ευγένιος Ντελακρουά: Η σφαγή της Χίου |
![]() |
Ευγένιος Ντελακρουά: Μάχη Έλληνα και πασά |
![]() |
Ευγένιος Ντελακρουά: Ο γκιαούρης πολεμά τον πασά |
![]() |
Νικόλαος Γύζης: Κρυφό σχολειό |
![]() |
Θεόδωρος Βρυζάκης: Καραούλι |
![]() |
Θεόδωρος Βρυζάκης: Η Ελλάς ευγνωμονούσα |
![]() |
Θεόδωρος Βρυζάκης:Ο θρύλος της Αγίας Λαύρας |
![]() |
Θεόδωρος Βρυζάκης: Μάχη |
![]() |
Θεόδωρος Βρυζάκης: Η υποδοχή του Λόρδου Βύρωνα στο Μεσολόγγι |
![]() |
Εμίλ ντε Λασάνκ: Η αυτοθυσία |
![]() |
François-Auguste Vinson: Μετά τη σφαγή στη Σαμοθράκη |
![]() |
Ερρίκος Λεοπόλδος Λεβύ: Σκηνή από την ελληνική Επανάσταση |
![]() |
Henri Decaisne: Αποτυχημένη επιχείρηση |
![]() |
Louis Dupre: Ο Νικολάκης Μητρόπουλος υψώνει την ελληνική σημαία στο φρούριο των Σαλώνων |
![]() |
Γκος Λουά: Η μάχη της Ακρόπολης |
![]() |
Αλέξανδρος Ησαΐας: Η μάχη της Αλαμάνας |
Και μια πολύ συγκινητική απόδοση του Εθνικού μας Ύμνου:
Στα 2 βίντεο που ακολουθούν θα βειτε ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τους Εύζωνες:
Πηγές:https://wikipedia,lifo.gr