Μάθημα : ΓΑΛΛΙΚΑ Ε'
Κωδικός : 9350005153
-
Θεματικές Ενότητες
-
combinaisons des voyelles et voyelles nasales en français
-
Unité 1 "Bonjour Ulysse!"
-
Unité 2 ''Un, deux, trois, Hugo a un joli chat!''
-
Les animaux
-
Unité 3 « Pénélope: Qu’est-ce qu’il y a dans le sac à dos ? »
5/5/20 -
unité 3 « Pénélope qu'est-ce qu' il y a dans le sac à dos?» - Les adjectifs de couleur
-
unité 4 « Nathan aime les croissants ! » - LES NOMS DES ALIMENTS
30/3/20 -
unité 4 « Nathan aime les croissants ! » - Exprimer ses goûts
2/4/20 -
unité 4 « Nathan aime les croissants ! » - civilisation la gastronomie française
6/4/20 -
Unité3 "Pénélope: qu'est-ce qu' il y a dans le sac à dos?" -Les articles
19/5/20 -
unité 3 "Pénélope, qu'est-ce qu' il y a dans le sac à dos?" Le lexique de la classe
8/5/20 -
Unité 3 "Pénélope, qu'est-ce qu'il y a dans le sac àdos?"/Qu’est- ce qu’il y a dans une « autre » classe ?
15/5/20 -
'' Tu prépares Noel! ''
-
Bonne Année!
-
Unité 3 "Pénélope, qu'est-ce qu'il y a dans le sac à dos?"/ Les articles partitifs
22/5/20 -
Unité 3 "Pénélope, qu'est-ce qu'il y a dans le sac à dos?"/ Les activités (les loisirs)
26/5/20 -
La famille
-
Unité 3 "Pénélope, qu'est-ce qu'il y a dans le sac àdos?"/ Les activités (loisirs) / les sports
29/5/20 -
Les adjectifs possessifs
-
Les moments de la journée et les repas
-
la chandeleur
-
Le portrait physique et moral
-
Le carnaval
-
La révolution de Grèce 1821
-
Julien, quel est ton emploi du temps?
-
POISSON D' AVRIL
30/3/20 -
Les verbes vouloir et pouvoir
-
La maison
-
Les chiffres et les nombres
-
Pâques en France
9/4/20 -
Pâques-Les couleurs
15/4/20 -
La Fête du Travail ou la Fête du Muguet
-
combinaison des voyelles et voyelles nasales en français
-
La Fête de mère
12/5/20
-
combinaisons des voyelles et voyelles nasales en français
unité 3 « Pénélope qu'est-ce qu' il y a dans le sac à dos?» - Les adjectifs de couleur
Στο προηγούμενο μάθημα θυμήθηκες τα χρώματα. Τώρα μπορείς να προχωρήσεις με το γένος και το αριθμό των επιθέτων των χρωμάτων.
Όπως βλέπεις στον πίνακα τα επίθετα στην πρώτη στήλη αριστερά θα βρεις όλα τα χρώματα που χρειάζεσαι, τη δεύτερη στήλη θα βρεις το θηλυκό τους, στην τρίτη το αρσενικό στον πληθυντικό και στην τέταρτη το θηλυκό στον πληθυντικό:
EXEMPLE
vert =πράσινος, verte=πράσινη, verts=πράσινοι, vertes=πράσινες
! Τα επίθετα που καταλήγουν σε –e, δεν αλλάζουν στο θηλυκό τους
!! Τα επίθετα που καταλήγουν σε σύμφωνο παίρνουν ένα –e,
!!! Το violet εκτός του–e, διπλασιάζει το-t violette και
!!!! το blanc γίνεται blanche
ATTENTION!!!
α) τα χρώματα orange και marron παραμένουν αμετάβλητα. Δεν αλλάζουν ούτε στο θηλυκό ούτε στον πληθυντικό. Αυτό συμβαίνει επειδή προέρχονται από τα αντίστοιχα ουσιαστικά: le marron=το κάστανο, l’ orange =το πορτοκάλι.
EXEMPLE
des yeux marron καστανά μάτια, des jupes orange
des pantalons orange πορτοκαλί παντελόνια … etc.
b) Τα χρώματα που είναι σύνθετα από περισσότερες λέξεις παραμένουν αμετάβλητα : bleu clair, bleu foncé, rouge- tomate, vert -jaune…
EXEMPLE
une robe vert foncé ένα φουστάνι πράσινο σκούρο
des pantalons bleu marine παντελόνια ναυτικό μπλε
des jupes jaune vert φούστες κιτρινοπράσινες
des cahiers bleu foncé τετράδια μπλε σκούρο
un drapeau bleu-blanc-rouge μια σημαία μπλε, άσπρη, κόκκινη
des foulards gris-argent φουλάρια γκρι-ασημί
des jupes bleu-noir φούστες μπλε-μαύρο
c) Όταν τα χρώματα είναι ουσιαστικά είναι γένους αρσενικού: le rose, le vert, le noir …
Όταν είναι επίθετα συμφωνούν στο γένος και τον αριθμό με τα ουσιαστικά που συνοδεύουν και μπαίνουν πάντα μετά από αυτά:
un pantalon violet, une maison blanche, des livres noirs, un soleil jaune, des stylos lilas
Δες το παρακάτω βίντεο θα σε βοηθήσει πολύ.
Αν θες να εξασκηθείς στα χρώματα πάτησε πάνω στη λέξη άσκηση
Η παλέτα των χρωμάτων δεν περιγράφει μόνο τη φύση και τον χώρο γύρω μας αλλά απεικονίζει και συναισθήματα και διαθέσεις. Η Zaz και παλιότερα η Edith Piaf μας τραγουδούσε μια «ρόδινη, τριανταφυλλένια» ζωή.
La vie en rose
Στην αρχή του μαθήματος βρέθηκες μπροστά σε έναν πίνακα ζωγραφικής.
Ένα γραπτό κείμενο ή ένα ποίημα μιλάει μέσα από τις λέξεις κι ένας πίνακας ζωγραφικής ; Μιλάει; Ναι , κι αυτός μας μιλάει. Όσο τον κοιτάζουμε τόσα περισσότερα μας λέει. Κι εδώ τα γράμματα είναι τα χρώματα…
Δε μας μιλάει ένας πίνακας μόνο, μας καλεί να ταξιδέψουμε μαζί του και μάλιστα με τα μάτια της ψυχής (που όπως λέει ο «Μικρός Πρίγκηπας» βλέπουν την ουσία. Μας ζητάει να μη σταθούμε μόνο σε αυτά που βλέπουμε αλλά να σκεφτούμε, να φανταστούμε, να ονειρευτούμε…
Η Γαλλία από το παρελθόν ως σήμερα έχει να δείξει πολλούς μεγάλους ζωγράφους που άφησαν εκπληκτικά έργα πίσω τους.
Θα ήθελες να γνωρίσεις μερικούς από τους πιο σπουδαίους;
Θα ξεκινήσουμε με Delacroix,Degas, Cézanne,Monet, και θα συνεχίσουμε στο επόμενο μάθημα με Renoir Gaugin, Lautrec, Matisse.Είναι σίγουρο ότι κάποια από τα έργα των παραπάνω τα έχεις ξαναδεί.Τώρα θα μάθεις και τους δημιουργούς αυτών των έργων.
Ξεκινάμε!
Eugène Delacroix
Ο Γάλλος ζωγράφος Φέρντιναντ Βικτόρ Ευγένιος Ντελακρουά (1798-1863), καλλιτέχνης με φλογερό ταμπεραμέντο, προσχώρησε στο ρομαντισμό από την αρχή της σταδιοδρομίας του και γρήγορα αναδείχθηκε ηγέτης της ρομαντικής σχολής και ο μαχητικότερος εκπρόσωπος των προοδευτικών της τάσεων· μια σειρά έργων του εκφράζουν το επαναστατικό της περιεχόμενο.
Θαυμαστής της Ελλάδας και του αγώνα για τη λευτεριά της παρουσιάζει στους πίνακές του πραγματικά γεγονότα από την Ελληνική Επανάσταση, που δεν τα έζησε αλλά είχε σφοδρό πόθο να τα ζήσει, εκφράζοντας τη συμμετοχή του σε μια πλασματική δράση.
Η Ελλάδα ξεψυχά στα Ερείπια του Μεσσολογγίου,
1822, Λούβρο
Η Ελευθερία οδηγεί το Λαό, 1830,Λούβρο
Η σφαγή της Χίου, 1822,Λούβρο
Η Άλωση της Πόλης από τους Σταυροφόρους,
1840 – 41, Λούβρο
Edgar Degas
Ο Εντγκάρ Ντεγκά (1834-1917),πλήρες όνομα Edgar Germain Hilaire Degas, ήταν Γάλλος ζωγράφος, χαράκτης και γλύπτης, από τους σημαντικότερους του 19ου αιώνα, αναγνωρισμένος ως αυθεντία της κινούμενης ανθρώπινης μορφής ήταν κυρίως γνωστός για τις χορεύτριες του, που τις απεικόνισε σε πίνακες, χαρακτικά και γλυπτά σε μπρούντζο.
Κατά τον Μπωντλαίρ «αγαπούσε το ανθρώπινο σώμα σαν μια αρμονία υλική, σαν ένα ωραίο αρχιτεκτόνημα, και πάνω από όλα την κίνηση».
Οικογένεια Μπελέλι,1862
Αίθουσα χορού στην Όπερα, 1872
Μικρή χορεύτρια, 14 ετών,1881
Μπαλαρίνες στα παρασκήνια, 1900
Πρόβα στη σκηνή, 1874,Ορσέ, Παρίσι
Paul Cézanne
Ο Πωλ Σαζάνι (1839 – 1906) ήταν σημαντικός Γάλλος ζωγράφος. Το έργο του αντιπροσωπεύει την μετάβαση από τον ιμπρεσιονισμό στο κίνημα του κυβισμού.
Montagne Sainte-Victoire, Όρος Σαίν Βικτουάρ,1892-1893,Royal family of Quatar
Αυτοπροσωπογραφία με ροζ φόντο, 1875,
Μουσείο Ορσέ, Παρίσι
Η γριά με το ροζάριο, 1896, Εθνική Πινακοθήκη Λονδίνο
Jas de Bouffan, Η λιμνούλα,1876,Αγία Πετρούπολη, Ερμιτάζ
Σηκουάνας , Μπερσί
Claude Monet
Ο Κλωντ Μονέ (1840 - 1926) ήταν Γάλλος ζωγράφος και ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος του ιμπρεσιονισμού.
Πρόγευμα στην Χλόη,1866, Παρίσι, Μουσείο Ορσέ
Impression, soleil levant, Εντύπωση, ανατολή του ήλιου,
1872, Παρίσι, Musée Marmottan
Φθινόπωρο στον Σηκουάνα, Argenteuil, 1873, Ατλάντα,
High Museum of Art
Η Madame Monet και ο γιος της ή
Γυναίκα με ομπρέλλα, 1875, Ουάσινγκτον,
National Gallery of Art