Μάθημα : Πληροφορική ΣΤ' Τάξη
Κωδικός : 9310108118
-
Θεματικές Ενότητες
-
01. Δημιουργώ με τον κειμενογράφο
-
02. Δημιουργώ και εκφράζομαι με παρουσιάσεις και πολυμέσα
-
03. Γνωρίζω το Διαδίκτυο - Επικοινωνώ και συνεργάζομαι
-
04. Λύνω προβλήματα με Υπολογιστικά Φύλλα
-
05. Προγραμματίζω τον υπολογιστή
-
06. Υλοποιώ σχέδια εργασίας/έρευνας (project) με τις ΤΠΕ
-
07. Οικοδομώ ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό
-
01. Δημιουργώ με τον κειμενογράφο
01. Δημιουργώ με τον κειμενογράφο
Βασικά θέματα
Δημιουργία και διαμόρφωση κειμένου σε συνεργατικά διαδικτυακά περιβάλλοντα
Ιστολόγια
Wiki
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή:
- να δημιουργεί και να μορφοποιεί κείμενα με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά
- να εισάγει πίνακες, εικόνες, έτοιμα σχήματα και αντικείμενα στα έγγραφα που δημιουργεί
- να αναρτά και να επεξεργάζεται κείμενα σε διαδικτυακές εφαρμογές Web 2.0 (ψηφιακή πλατφόρμα τάξης, ιστολόγιο, wiki).
Ενδεικτικές δραστηριότητες
Οι μαθητές/τριες εργάζονται ατομικά και σε ομάδες εργασίας και υλοποιούν, με την καθοδήγηση του/της εκπαιδευτικού, κατάλληλες εργασίες και σχέδια έρευνας (μικρής διάρκειας) που αφορούν στη δημιουργία εγγράφων διαφόρων τύπων και μορφών.
Ανάλογα με το βαθμό εξοικείωσης των μαθητών, επιχειρείται η συνεργατική επεξεργασία κειμένων σε διαδικτυακές εφαρμογές Web 2.0 (ψηφιακή πλατφόρμα τάξης, ιστολόγιο της τάξης, wiki). Τα θέματα δραστηριοτήτων θα πρέπει να διαμορφώνονται σε συνεργασία με άλλα μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών (Γλώσσα, Ιστορία, Φυσικές Επιστήμες, περιβάλλον, Κοινωνικές Επιστήμες κ.λπ.).
Ενδεικτικά έργα:
- δημιουργική γραφή (Γλώσσα)
- έκθεση εντυπώσεων από εκπαιδευτική εκδήλωση ή δραστηριότητα
- δημιουργία ερωτηματολογίου
- έκθεση αποτελεσμάτων μαθητικής έρευνας
- δημιουργία και εμπλουτισμός λήμματος στη Βικιπαίδεια (π.χ. τοπική ιστορία, πολιτισμός, τέχνες, περιβάλλον)
- ανάπτυξη ενός γραπτού τεκμηρίου (π.χ. έκθεση, εργασία, ιστορία, μυθιστόρημα) μέσα από πλατφόρμα συνεργατικής συγγραφής
- Υπηρεσία Συνεργατικών Σχολικών Εγγράφων http://grafis.sch.gr/