Μάθημα : Πληροφορική Ε' Τάξη
Κωδικός : 9310108117
-
Θεματικές Ενότητες
-
01. Δημιουργώ με τον κειμενογράφο
-
02. Δημιουργώ και εκφράζομαι με παρουσιάσεις και πολυμέσα
-
03. Γνωρίζω το Διαδίκτυο - Επικοινωνώ και συνεργάζομαι
-
04. Λύνω προβλήματα με Υπολογιστικά Φύλλα
-
05. Προγραμματίζω τον υπολογιστή
-
06. Υλοποιώ σχέδια εργασίας/έρευνας (project)
-
07. Οικοδομώ ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό
-
01. Δημιουργώ με τον κειμενογράφο
03. Γνωρίζω το Διαδίκτυο - Επικοινωνώ και συνεργάζομαι
Βασικά θέματα
Δίκτυο υπολογιστών
Διαδίκτυο
Μηχανές αναζήτησης
Διαμοίραση περιεχομένου
Σύγχρονες συζητήσεις
Ασύγχρονες συζητήσεις
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Προστασία από ιούς
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή:
- να κατανοεί τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα δίκτυα υπολογιστών και το Διαδίκτυο
- να χρησιμοποιεί τις κύριες λειτουργίες μιας μηχανής αναζήτησης πληροφοριών για ένα συγκεκριμένο σκοπό
- να εφαρμόζει αποτελεσματικές στρατηγικές αναζήτησης πληροφοριών για την υλοποίηση των εργασιών του/της
- να χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για να εκφράζεται και να επικοινωνεί με σύγχρονο και ασύγχρονο τρόπο (γραπτά, ηχητικά ή μέσω βίντεο)
- να εκφράζει ιδέες και επιχειρήματα σε δικτυακούς τόπους (π.χ. ιστολόγιο ή ασύγχρονη συζήτηση της τάξης)
- να δημιουργεί και να διαμοιράζεται μέσω του Διαδικτύου υλικό (κείμενα, αρχεία εικόνας και ήχου)
- να χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για επικοινωνία (σύνθεση και αποστολή μηνύματος, επισύναψη αρχείου, απάντηση, προώθηση, βιβλίο διευθύνσεων κ.α.)
- να αναγνωρίζει τον ρόλο και την αναγκαιότητα του λογισμικού αντιϊκής προστασίας
- να διαχειρίζεται σωστά τους κωδικούς ασφαλείας στους λογαριασμούς που διαθέτει
- να εφαρμόζει κανόνες ασφάλειας και προστασίας από ηλεκτρονικούς κινδύνους.
Ενδεικτικές δραστηριότητες
Οι μαθητές/τριες αναζητούν, αξιολογούν και αξιοποιούν πληροφορίες από ποικίλες πηγές στο Διαδίκτυο και στον Παγκόσμιο Ιστό, στα πλαίσια κατάλληλων δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τις ΤΠΕ αλλά και τα άλλα μαθήματα του Π.Σ. (π.χ. ηλεκτρονικά λεξικά, ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες, Google Maps κ.α.). Αξιοποιούν το υλικό της έρευνάς τους για να αναπτύξουν μικρές εκθέσεις, παρουσιάσεις, αφίσες κ.λπ.
Δημιουργούν το ιστολόγιο της τάξης τους και αναπτύσσουν καλές πρακτικές επικοινωνίας και συνεργασίας.
Δημοσιεύουν, καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, τις εργασίες τους, σχετικά άρθρα και αναπτύσσουν θέματα συζήτησης, δημοσιοποιώντας τα έργα και τις απόψεις τους.
Μπορούν να δημιουργήσουν και να ενσωματώσουν δικτυακούς χάρτες (ιστορικούς, περιβαλλοντικούς, αρχαιολογικούς, τουριστικούς κ.λπ.), με παράλληλη χάραξη διαδρομών, υπολογισμό αποστάσεων κ.λπ.
Στα πλαίσια κατάλληλων δραστηριοτήτων, με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, οι μαθητές επικοινωνούν, ανταλλάσουν ιδέες, απόψεις και εμπειρίες και συνεργάζονται με συμμαθητές τους από άλλο σχολείο, χρησιμοποιώντας ασύγχρονες συζητήσεις, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή άλλες εφαρμογές (π.χ. Skype).
Εφόσον υπάρχει ο κατάλληλος εξοπλισμός π.χ. Webcamera κλπ. μπορεί να διοργανωθεί συζήτηση/συνεργασία μαθητών/τριών από διαφορετικές αίθουσες της ίδιας ή άλλης σχολικής μονάδας ή να προσκληθεί κάποιος ειδικός να μιλήσει για ένα επίκαιρο θέμα π.χ. ασφάλεια στο διαδίκτυο, αειφόρος ανάπτυξη κ.ά.
Εναλλακτικά, χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για:
- να οργανώσουν εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, τοπικές μονάδες παραγωγής (οινοποιεία, ελαιοτριβεία κ.λπ.)
- να προσκαλέσουν ειδικούς (π.χ. επιστήμονες, συγγραφείς, καλλιτέχνες, επιχειρηματίες κ.λπ.) να συμμετάσχουν στο ιστολόγιο της τάξης.
Εκπαιδευτικό υλικό
Φυλλομετρητές
Πλατφόρμα Ψηφιακού Σχολείου
Υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου http://grafis.sch.gr
Εκπαιδευτική τηλεόραση www.edutv.gr
Εκπαιδευτικές πύλες
Ηλεκτρονικά λεξικά και ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες
Wikipedia Google Maps Google Earth
Ιστολόγια
Πλατφόρμες σύγχρονης συζήτησης
Πλατφόρμες ασύγχρονης συζήτησης (chat, videoconference)
Δικτυακά λογισμικά
- οπτικοποίησης
- προσομοίωσης
- εννοιολογικής χαρτογράφησης
- διαμοιρασμού αρχείων εικόνας και ήχου
Επίλυση προβλήματος με την αξιοποίηση Web 2.0 Εργαλείων (Διδακτικό σενάριο)
http://aesop.iep.edu.gr/node/22799