Μάθημα : Πληροφορική Ε' Τάξη

Κωδικός : 9310108117

9310108105  -  ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΝΑΣ

Ενότητες - 01. Δημιουργώ με τον κειμενογράφο

01. Δημιουργώ με τον κειμενογράφο

Βασικά θέματα

Μορφοποίηση κειμένου

Εισαγωγή αντικειμένων

Δημιουργία και επεξεργασία πινάκων

Δημιουργία κειμένου σε συνεργατικό περιβάλλον (Web 2.0)

 

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή:

  • να δημιουργεί και να διαμορφώνει κατάλληλα κείμενα με τον κειμενογράφο
  • να μορφοποιεί ένα κείμενο με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά
  • να εισάγει και να επεξεργάζεται εικόνες, έτοιμα σχήματα και αντικείμενα χρησιμοποιώντας το σχεδιαστικό εργαλείο του κειμενογράφου
  • να εισάγει και να επεξεργάζεται απλούς πίνακες σε ένα έγγραφο
  • να αναρτά και να επεξεργάζεται κείμενα σε διαδικτυακές εφαρμογές Web 2.0 (ψηφιακή πλατφόρμα τάξης, Ιστολόγια)
  • να αναπτύσσει ολοκληρωμένα και με τεχνική αρτιότητα τις σχετικές εργασίες που αναλαμβάνει.

 

Ενδεικτικές δραστηριότητες

Οι μαθητές/τριες ασκούνται στην επεξεργασία κειμένου ατομικά και σε ομάδες εργασίας. Με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, οι μαθητές/τριες αναλαμβάνουν κατάλληλες εργασίες και σχέδια έρευνας (μικρής διάρκειας) που απαιτούν τη δημιουργία εγγράφων διαφόρων μορφών. Με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, και ανάλογα με το βαθμό εξοικείωσης των μαθητών, υλοποιούνται δραστηριότητες συνεργατικής επεξεργασίας κειμένων σε διαδικτυακές εφαρμογές Web 2.0 (π.χ. ψηφιακή πλατφόρμα ή ιστολόγιο τάξης). Προτείνεται η υλοποίηση διαθεματικών εργασιών που συνδέουν περισσότερα του ενός μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών (Γλώσσα, Ιστορία, Φυσικές Επιστήμες, περιβάλλον, Μαθηματικά, Κοινωνικές Επιστήμες κ.λπ.).

 

Ενδεικτικά έργα:

  • έκθεση εντυπώσεων από εκπαιδευτική εκδήλωση ή δραστηριότητα
  • δημιουργική γραφή (Γλώσσα)
  • δημιουργία σταυρόλεξου
  • δημιουργία ερωτηματολογίου
  • το ωρολόγιο πρόγραμμα της τάξης (με εικόνες)
  • λεξικό όρων (π.χ. Γλώσσα, ΤΠΕ, Φυσικές Επιστήμες)
  • συνεργατική επεξεργασία κειμένου σε εφαρμογή Web 2.0.

 

Κειμενογράφος Ιστού

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2429

Εφαρμογή επεξεργασίας κειμένου, η οποία εκτελείται μέσα από περιβάλλον φυλλομετρητή και έχει ως στόχο την εισαγωγή των μαθητών στην επεξεργασία κειμένου. Οι μαθητές πειραματίζονται, διερευνούν και εξασκούνται με στόχο την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης δραστηριότητας επεξεργασίας κειμένου και την εξοικείωση με τις βασικές επιλογές του διαδικτυακού κειμενογράφου. Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές δημιουργώντας καταστάσεις διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης. Στη συνέχεια, καλεί τους μαθητές να υλοποιήσουν την εργασία σε περιβάλλον λογισμικού επεξεργασίας κειμένου.

 

Ηλεκτρονικά Παραμύθια

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8113

Εκπαιδευτικό σενάριο που στοχεύει στη συνεργατική δημιουργία ιστοριών με βάση μία προκαθορισμένη δομή. Οι μαθητές δημιουργούν σε ένα περιβάλλον παρουσίασης ένα παραμύθι, χρησιμοποιώντας στοιχεία, εικόνες και ήχους από το Διαδίκτυο.

 

Κατασκευάζω σταυρόλεξα με τον κειμενογράφο

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2717

Διαδραστικό βιντεομάθημα δημιουργίας σταυρόλεξου με τον κειμενογράφο, το οποίο έχει ως στόχο την εξοικείωση των μαθητών με τις επιλογές δημιουργίας και μορφοποίησης πινάκων. Οι μαθητές πειραματίζονται, διερευνούν και εξασκούνται με στόχο την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης δραστηριότητας επεξεργασίας πινάκων στον κειμενογράφο. Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές δημιουργώντας καταστάσεις διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης. Στη συνέχεια, καλεί τους μαθητές να υλοποιήσουν την εργασία σε περιβάλλον λογισμικού επεξεργασίας κειμένου.