Μάθημα : Πληροφορική Γ' Τάξη

Κωδικός : 9310108115

9310108103  -  ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΝΑΣ

Ενότητες - 04. Γνωρίζω το Διαδίκτυο – Επικοινωνώ και συνεργάζομαι

04. Γνωρίζω το Διαδίκτυο – Επικοινωνώ και συνεργάζομαι

Βασικά θέματα

Πλοήγηση και αναζήτηση πληροφορίας

Ιστοεξερευνήσεις

Επικοινωνία

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Ιστολόγια

Wikis

 

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή:

  • να αποθηκεύει τα κείμενα που δημιουργεί δίνοντας κατάλληλα ονόματα
  • να χρησιμοποιεί φυλλομετρητές για την πλοήγηση στο Διαδίκτυο
  • να διακρίνει τον Παγκόσμιο Ιστό ως χώρο παρουσίασης και αναζήτησης πληροφοριών
  • να αναζητά και να βρίσκει πληροφορίες για ένα συγκεκριμένο σκοπό
  • να χρησιμοποιεί μηχανές αναζήτησης για την ανεύρεση πηγών για ένα συγκεκριμένο σκοπό
  • να αναγνωρίζει το Διαδίκτυο ως μέσο επικοινωνίας, πληροφόρησης, συνεργασίας, έκφρασης και ψυχαγωγίας
  • να εξοικειωθεί και να χρησιμοποιεί υπηρεσίες, όπως ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ιστολόγια, wikis κ.λπ.
  • να αποθηκεύει ιστοσελίδες στο μέσο αποθήκευσης
  • να υιοθετεί βασικές αρχές ασφαλούς χρήσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

 

Ενδεικτικές δραστηριότητες

α. Στο Εργαστήριο Πληροφορικής

(Γ’ τάξη)

Οι μαθητές, με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, πλοηγούνται σε επιλεγμένους διαδικτυακούς τόπους και αναζητούν πληροφορίες, φωτογραφίες και άλλο υλικό με στόχο τη δημιουργία poster, ψηφιακού άλμπουμ ή πολυμεσικής παρουσίασης. Ενδεικτικά παραδείγματα είναι οι δικτυακοί τόποι του Δήμου Λαρισαίων, του Μουσείου της Ακρόπολης, του Ιδρύματος Ευγενίδου, του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού, η Wikipedia  κ.α.

 

(Γ’ & Δ’ τάξη)

Οι μαθητές/τριες ανακαλούν βιώματα και εμπειρίες για το Διαδίκτυο υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού τους. Γίνεται συζήτηση για τις βασικές εφαρμογές και υπηρεσίες με στόχο να αναδειχθεί η σημασία του παγκόσμιου δικτύου στην ατομική και κοινωνική ζωή ως μέσο επικοινωνίας, πληροφόρησης, συνεργασίας, έκφρασης και ψυχαγωγίας.

 

Χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης και εξοικειώνονται με τεχνικές αναζήτησης πληροφοριών χρησιμοποιώντας διαφορετικές λέξεις-κλειδιά. Εκτυπώνουν τμήματα ιστοσελίδων που σχετίζονται με την εργασία τους. Αποθηκεύουν στο δίσκο τους σχετικές σελίδες και ψηφιακό υλικό (κείμενο, εικόνες κ.λπ.) και δημιουργούν σελιδοδείκτες στο φυλλομετρητή.

 

Χρησιμοποιούν πρόγραμμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (π.χ. το Webmail του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου) για να ανταλλάξουν μηνύματα. Οι μαθητές έχουν ατομικούς λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο ΠΣΔ που μπορούν να χρησιμοποιήσουν.

 

Οι μαθητές/τριες με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού και συζητώντας μαθαίνουν τις βασικές αρχές που διέπουν τις ιστοσελίδες σχετικά με τις πνευματικές άδειες. Επίσης, συζητούν και μαθαίνουν για τα πνευματικά δικαιώματα που διέπουν τα έργα πνευματικής ιδιοκτησίας (π.χ. εικόνες, βίντεο, τραγούδια, άρθρα) και πώς τα διαχειριζόμαστε νόμιμα.

 

(Δ’ τάξη)

Με την καθοδήγηση και την υποστήριξη του εκπαιδευτικού, οι μαθητές/τριες αναπτύσσουν συνεργατικά υλικό στο wiki ή στο ιστολόγιο της τάξης, με θέματα από το σχολικά μαθήματα και το διαθεματικό πεδίο.

 

 β. Στο Διαδίκτυο

Διδακτικό σενάριο: Γνωριμία με το διαδίκτυο και τις υπηρεσίες του

http://aesop.iep.edu.gr/node/13647

Διδακτικό Σενάριο: Δημιουργώ το δικό μου Wiki

http://aesop.iep.edu.gr/node/15997