Μάθημα : Πληροφορική Β' Τάξη
Κωδικός : 9310108114
-
Θεματικές Ενότητες
-
01. Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή
-
02. Δημιουργώ και εκφράζομαι με τη Ζωγραφική
-
03. Δημιουργώ με τον κειμενογράφο
-
04. Γνωρίζω το Διαδίκτυο – Επικοινωνώ και συνεργάζομαι
-
05. Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες
-
06. Υλοποιώ σχέδια εργασίας/έρευνας (project) με τις ΤΠΕ
-
07. Οικοδομώ ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό
-
01. Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή
05. Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες
Βασικά θέματα
Εννοιολογική χαρτογράφηση
Έννοιες - συσχετίσεις
Περιγραφή
Ομαδοποίηση
Επιδράσεις
Αιτίες και αποτελέσματα
Ομοιότητες και διαφορές
Γραφική αναπαράσταση
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή:
- να περιγράφει έννοιες/αντικείμενα με επίθετα/ιδιότητες
- να κατατάσσει/ομαδοποιεί αντικείμενα σε κατηγορίες
- να προσδιορίζει τις επιδράσεις ενός γεγονότος
- να αναγνωρίζει τις αιτίες και τα αποτελέσματα ενός γεγονότος
- να προσδιορίζει τις ομοιότητες και τις διαφορές δύο καταστάσεων
- να αναπαριστά τα παραπάνω γραφικά/διαγραμματικά
Ενδεικτικές δραστηριότητες
Οι μαθητές/τριες, με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, εισάγονται στη μεθοδολογία της εννοιολογικής χαρτογράφησης και υλοποιούν κατάλληλες δραστηριότητες.
Αξιοποιούν κατάλληλο λογισμικό για να υλοποιήσουν προ-ασκήσεις και να δημιουργήσουν απλούς εννοιολογικούς χάρτες όπου περιγράφουν τον εαυτό τους, τη γειτονιά τους, τον τόπο τους, τον ήρωα μιας ιστορίας, τη δομή μιας επιστολής, ομαδοποιούν ζώα σε κατηγορίες, απεικονίζουν τις επιδράσεις μιας νέας κατάστασης (π.χ. μιας μετακόμισης), την αλληλουχία γεγονότων, τις ομοιότητες και διαφορές σε διαφορετικέ ς χώρες/εποχές κ.λπ.
Η θεματολογία δραστηριοτήτων θα πρέπει να διαμορφώνεται σε συνεργασία με τους άλλους άξονες γραμματισμού της διδασκαλίας και να αντλεί θέματα από τη σχολική και κοινωνική ζωή των μαθητών/τριών.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση (Α’& Β’ τάξη)
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3423
Εφαρμογή δημιουργίας εννοιολογικών χαρτών, η οποία εκτελείται σε περιβάλλον φυλλομετρητή και ενσωματώνει βασικές λειτουργίες προσαρμοσμένες στο επίπεδο των μικρών μαθητών. Οι μαθητές διερευνούν τα έτοιμα παραδείγματα, πειραματίζονται και εξασκούνται με στόχο την υλοποίηση ολοκληρωμένων δραστηριοτήτων μοντελοποίησης και δημιουργίας εννοιολογικών χαρτών. Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές δημιουργών τας καταστάσεις διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης. Στη συνέχεια, καλεί τους μαθητές να υλοποιήσουν νέες εργασίες σε περιβάλλον λογισμικού εννοιολογικής χαρτογράφησης.