Μάθημα : Σχολική χρονιά 2024-2025

Κωδικός : 9200464125

9200464125  -  ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΡΑΜΑΝΗ

Ενότητες - Γεωμετρικά σχήματα και στερεά

Γεωμετρικά σχήματα και στερεά

Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές

  • Μαθηματικά
  • Εικαστικά
  • Γλώσσα
  • Πληροφορική

 

Σκοπός:  Βασικός σκοπός είναι ο μαθητής να μάθει τα βασικά γεωμετρικά σχήματα (τετράγωνο, κύκλος, τρίγωνο, ορθογώνιο παραλληλόγραμμο) και τα βασικά γεωμετρικά στερεά (κύβος, σφαίρα, πυραμίδα, ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο, κύλινδρος).

Οι επιμέρους διδακτικοί στόχοι για την εκπλήρωση του σκοπού είναι, ο μαθητής:

Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:

  • Να αναγνωρίζει και να ονομάζει σωστά τα βασικά γεωμετρικά σχήματα του τετραγώνου, του κύκλου, του ορθογωνίου και του τριγώνου.
  • Να κατασκευάζει τα βασικά γεωμετρικά σχήματα.
  • Να συσχετίζει σωστά τα γεωμετρικά σχήματα με αντικείμενα καθημερινής ζωής.
  • Να αναγνωρίζει και να ονομάζει τα γεωμετρικά στερεά του κύβου, του ορθογώνιου παραλληλεπίπεδου, της σφαίρας, της πυραμίδας και του κυλίνδρου.
  • Να συσχετίζει τα γεωμετρικά στερεά, που αναφέρθηκαν, με αντικείμενα καθημερινής ζωής.
  • Να χρησιμοποιεί διάφορα σχήματα για να δημιουργεί κατασκευές που επιθυμεί.

 

Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία:

  • Να αποκτήσει θετική στάση γα το μάθημα των Μαθηματικών.
  • Να καλλιεργήσει την παρατηρητικότητα, τη φαντασία και τη δημιουργικότητά του.
  • Να μάθει να εντοπίζει και να επεξεργάζεται τις πληροφορίες, οι οποίες προέρχονται από διαφορετικές πηγές.
  • Να παρατηρεί, να περιγράφει, να συγκρίνει και να ταξινομεί με βάση ορισμένα γνωρίσματα.

 

Ως προς τη χρήση των νέων τεχνολογιών:

  • Να συνειδητοποιήσει την προστιθέμενη αξία των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία.
  • Να αποκτήσει επιπλέον δεξιότητες και γνώσεις αναφορικά με τα λογισμικά που θα χρησιμοποιήσει.
  • Να αναπτύξει θετική στάση απέναντι στον Η/Υ ως μέσο άντλησης πληροφοριών.
  • Να έρθει σε επαφή με πολυμεσικά εποπτικά μέσα (βίντεο και εικόνες) και να τα αξιοποιήσει προκειμένου να οπτικοποιήσει τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις, ώστε να τις κατανοήσει και να τις αφομοιώσει ευκολότερα για να διεξάγει συμπεράσματα.
  • Να εξοικειωθεί ακόμα περισσότερο με τις βασικές λειτουργίες του ηλεκτρονικού υπολογιστή.

1ο Βήμα:

1. Ακολούθησε τον σύνδεσμο Το Παραμύθι με τα Σχήματα

2. Άνοιξε το λογισμκό «Μαθηματικά Α΄ - Στ΄ Δημοτικού»

3. Ακολούθησε τις οδηγίες που δίνονται στο έγγραφο "1ο Φύλλο εργασίας" και κάνε την 1η άσκηση.

2ο Βήμα:

1. Άνοιξε το λογισμκό «Μαθηματικά Α΄ - Στ΄ Δημοτικού»

2. Ακολούθησε τις οδηγίες που δίνονται στο έγγραφο "2ο Φύλλο εργασίας" και κάνε 5 ασκήσεις σχετικές με τα τα 4 επίπεδα γεωμετρικά σχήματα .

3ο Βήμα:

1. Άνοιξε το λογισμκό «Μαθηματικά Α΄ - Στ΄ Δημοτικού»

2. Ακολούθησε τις οδηγίες που δίνονται στο έγγραφο "3ο Φύλλο εργασίας" και κάνε 2 ασκήσεις, όπου θα πρέπει να επιλέξεις αν οι εικόνες που παρουσιάζονται απεικονίζουν ένα επίπεδο γεωμετρικό σχήμα ή ένα γεωμετρικό στερεό.

4ο Βήμα:

1. Ακολούθησε τον σύνδεσμο Γεωμετρικά Στερεά Σχήματα 

και δες πως τα γεωμετρικά στερεά συσχετίζονται τόσο με τα γεωμετρικά σχήματα όσο και με αντικείμενα της καθημερινής ζωής.

2. Έπειτα ακολούθησε τις οδηγίες που δίνονται στο έγγραφο "4ο Φύλλο εργασίας" και κάνε τις 3 δραστηριότητες.

5ο Βήμα:

Τελευταία δραστηριοτητα!

Άνοιξε το αρχείο "5ο Φύλλο εργασίας" και κάνε τις 2 τελευταίες δραστηριότητες.