Μάθημα : Σχολική χρονιά 2024-2025

Κωδικός : 9200464125

9200464125  -  ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΡΑΜΑΝΗ

Ενότητες - Γνωρίζω καλύτερα τα κέρματα του ευρώ

Γνωρίζω καλύτερα τα κέρματα του ευρώ

Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές

  • Μαθηματικά
  • Γλώσσα
  • Μελέτη Περιβάλλοντος
  • Πληροφορική

 

Σκοπός: Βασικός σκοπός είναι ο μαθητής να καταστεί ικανός να χρησιμοποιεί με ευχέρεια στην καθημερινή ζωή του τα νομίσματα και τα λεπτά μέχρι 10€ και τα χαρτονομίσματα των 5 και 10 ευρώ.

Οι επιμέρους διδακτικοί στόχοι για την εκπλήρωση του σκοπού είναι, ο μαθητής:

Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:

  • Να ονομάζει και να διαλέγει τα νομίσματα που του ζητούνται.
  • Να γνωρίζει και να χρησιμοποιεί λειτουργικά το βασικό λεξιλόγιο.
  • Να αντιληφθεί με όσο το δυνατόν πιο βιωματικό τρόπο την αξία τους και να τα τοποθετεί σε σειρά ανάλογα με την αξία τους.
  • Να ανταλλάσσει ένα κέρμα μεγάλης αξίας με άλλα μικρότερης αξίας δημιουργώντας ίσα σύνολα.
  • Να μπορεί να συναλλάσσεται με κέρματα και χαρτονομίσματα (χωρίς ρέστα) εκτελώντας ταυτόχρονα και πράξεις με αριθμούς μέχρι το 10.

 

Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία:

  • Να αναπτύξει τη δημιουργική και κριτική του σκέψη.
  • Να απολαύσει τη διαδικασία της μάθησης και να βιώσει αισθήματα ευχαρίστησης και διασκέδασης μέσα από τη χρήση ψηφιακών μέσων.

 

Ως προς τη χρήση των νέων τεχνολογιών:

  • Να έρθει σε επαφή με πολυμεσικά εποπτικά μέσα (βίντεο και εικόνες) και να αξιοποιήσει το λογισμικό «Στρογγυλά με αξία» προκειμένου να οπτικοποιήσει τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις, ώστε να τις κατανοήσει και να τις αφομοιώσει ευκολότερα.
  • Να εξοικειωθεί περισσότερο με τις βασικές λειτουργίες του ποντικιού.
  • Να εμπλακεί σε νέες διαδικασίες μάθησης και να έρθει σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες μέσω των ψηφιακών παιχνιδιών.
  • Να αναπτύξει θετική στάση απέναντι στον Η/Υ ως μέσο άντλησης πληροφοριών.

1ο Βήμα:   1.  Κάνε κλικ στον σύνδεσμο Μαθαίνω τα ευρώ  και παρακολούθησε το βίντεο μέχρι το 1:37.

                 2. Τώρα κόψε τα νομίσματα του ευρώ από το πίσω μέρος του βιβλίου σου. Θα χρειαστούμε τα:

                     1 λεπτό, 2 λεπτά, 5 λεπτά, 10 λεπτά, 1 ευρώ, 2 ευρώ, 5 ευρώ, 10 ευρώ.

                3. Μπορείς να παίξεις ένα σύντομο παιχνίδι με τους γονείς σου το "Πάρε- Δώσε". Δηλαδή ο ένας

                    παίχτης θα ζητάει ένα συγκεκριμένο νομισμα και ό αλλος θα το δίνει.

 

 

2ο Βήμα: Για να δουμε... Θυμάσαι ποια είναι τα νομίσματα;

 

Οδηγίες:   1. Άνοιξε το έγγραφο με τίτλο "Γνωρίζω καλύτερα τα κέρματα του ευρώ".

               2. Πρόβαλλε την παρουσίαση σε πλήρη οθόνη.

               3. Απάντησε στις ερωτήσεις.

               4. Για να συνεχίσεις στην επόμενη ερώτηση κάνε κλικ πάνω στη λέξη "Συνέχεια".

               5. Πώς τα πήγες;

3ο Βήμα:      1. Για να μάθεις την αξία που έχει κάθε νόμισμα άνοιξε πρώτα το αρχείο "Αξία νομισμάτων".

                    2. Επειτα, άνοιξε το αρχείο "Οδηγίες για το λογισμικό Στρογγυλά με αξία" και εγκατέστησε το λογισμικό στον υπολογιστή σου.

                    3. Ακολούθησε τις οδηγίες και κάνε την άσκηση "2. Η σκάλα"