Μάθημα : Σχολική χρονιά 2024-2025
Κωδικός : 9200464125
-
Θεματικές Ενότητες
-
Δημιουργικές Δραστηριότητες
-
Ενότητα 1- Γλώσσα- Επανάληψη Αυ και Ευ
-
Ενότητα 2 - Μαθηματικά - Επανάληψη Δεκάδες Μονάδες
-
Ενότητα 3 - Γλώσσα - Επανάληψη τσ - τζ
-
Ενότητα 4 - Μαθηματικά - Επανάληψη προβλήματα (Πρόσθεση ή Αφαίρεση)
-
Ενότητα 5 - Γλώσσα - Επανάληψη μπ, ντ, γκ, γγ, τσ, τζ, ευ, αυ
-
Ενότητα 6 - Μαθηματικά - Τα σύμβολα > = <
-
Ενότητα 7 - Γλώσσα - Λέξεις που τελειώνουν σε -ω ή -ο
-
Ενότητα 8 - Γλώσσα - Λέξεις που τελειώνουν σε -η, -ι, -οι
-
Ο κύκλος του νερού
-
Διατροφή και καλή υγεία
-
Γνωρίζω καλύτερα τα κέρματα του ευρώ
-
Γεωμετρικά σχήματα και στερεά
-
Δημιουργικές Δραστηριότητες
Ο κύκλος του νερού
Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές
- Μελέτη Περιβάλλοντος
- Γλώσσα
- Πληροφορική
Σκοπός: Βασικός σκοπός είναι ο αμβλύωπας μαθητής να γνωρίσει και να κατανοήσει τον κύκλο του νερού.
Οι επιμέρους διδακτικοί στόχοι για την εκπλήρωση του σκοπού αυτού είναι, ο μαθητής:
Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:
- Να γνωρίσει τις καταστάσεις του νερού.
- Να κατανοήσει ότι το νερό μεταβάλλεται και έχει τρεις φυσικές καταστάσεις.
- Να κατανοήσει τα φαινόμενα του κύκλου του νερού και τη διαδοχή των φαινομένων αυτών.
- Να παρατηρεί και να ερμηνεύει φυσικά φαινόμενα μέσα από τα πειράματα, καθώς και να διατυπώνει διάφορες υποθέσεις τις οποίες να μπορεί να επαληθεύει.
- Να εξοικειωθεί με την εκτέλεση πειραμάτων, ώστε να κατανοήσει σε βάθος τον κύκλο του νερού.
Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία:
- Να αποκτήσει θετική στάση απέναντι στο πείραμα ως μέθοδο έρευνας και μάθησης.
- Να αυξήσει την αυτό-εκτίμησή του μέσα από τη δημιουργία και διεξαγωγή των πειραμάτων.
- Να απολαύσει τη διαδικασία της μάθησης και να βιώσει αισθήματα ευχαρίστησης και διασκέδασης μέσα από τη χρήση ψηφιακών μέσων.
Ως προς τη χρήση των νέων τεχνολογιών:
- Να έρθει σε επαφή με πολυμεσικά εποπτικά μέσα (βίντεο και εικόνες) και να οπτικοποιήσει τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις, ώστε να τις κατανοήσει και να τις αφομοιώσει ευκολότερα.
- Να εξοικειωθεί περισσότερο με τις βασικές λειτουργίες του ποντικιού.
- Να εμπλακεί σε νέες διαδικασίες μάθησης και να έρθει σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες μέσω των ψηφιακών παιχνιδιών.
- Να αναπτύξει θετική στάση απέναντι στον Η/Υ ως μέσο άντλησης πληροφοριών
Στο μάθημα αυτό θα γίνουμε μικροί επιστήμονες!!!
Θα κάνεις μόνος σου 2 πειράματα και θα παρατηρήσεις πώς αλλάζει η μορφή του νερού.
1ο Πείραμα
Τα υλικά που θα χρειαστούμε είναι:
- Ένα μπουκάλι με νερό
- Μια παγοθήκη
Οδηγίες:
- Πάρε το μπουκάλι με το νερό στα χέρια σου.
- Ρίξε το νερό στην παγοθήκη.
- Βάλε την παγοθήκη στην κατάψυξη.
- Περίμενε λίγη ώρα.
- Βγάλε την παγοθήκη από την κατάψυξη.
- Τι παρατηρείς;
2ο Πείραμα
Τα υλικά που θα χρειαστούμε είναι:
- Ένα παγάκι
- Ένα διάφανο πλαστικό ποτήρι
Οδηγίες:
- Βγάλε ένα παγάκι από την παγοθήκη.
- Βάλε το παγάκι μέσα στο διάφανο πλαστικό ποτήρι.
- Περίμενε λίγη ώρα.Τι παρατηρείς;
3ο Πείραμα
Ακολούθησε τον σύνδεσμο Πείραμα βρασμού και παρακολούθησε το βίντεο
Πώς σχηματίζεται η βροχή;
Παρακολούθησε το σχετικό βίντεο Ο σχηματισμός της βροχής
και άκου όσα περιγράφει.
Τι σχέση έχουν αυτά με όσα είδαμε πριν στα πειράματα;
Ακολούθησε τον σύνδεσμο για να δούμε αν θυμάσαι τον τρόπο που προκαλείται η βροχή.
Βάλε τις εικόνες που δίνονται στην κατάλληλη σειρά, ώστε να απεικονιστούν τα επιμέρους στάδια του πώς προκαλείται η βροχή