Μάθημα : Πληροφορική Α' Τάξη
Κωδικός : 9310108119
-
Θεματικές Ενότητες
-
01. Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή
-
02. Δημιουργώ και εκφράζομαι με τη Ζωγραφική
-
03. Δημιουργώ με τον κειμενογράφο
-
04. Γνωρίζω το Διαδίκτυο – Επικοινωνώ και συνεργάζομαι
-
05. Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες
-
06. Υλοποιώ σχέδια εργασίας/έρευνας (project) με τις ΤΠΕ
-
07. Οικοδομώ ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό
-
01. Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή
04. Γνωρίζω το Διαδίκτυο – Επικοινωνώ και συνεργάζομαι
Βασικά θέματα
Φυλλομετρητής
Ιστοσελίδα
Δικτυακός τόπος
Χειρισμός βίντεο σε Ιστοσελίδα
Πολυτροπικό κείμενο
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Χρησιμότητα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Αποστολέας/παραλήπτης/θέμα/περιεχόμενο ηλεκτρονικού μηνύματος
Δημιουργία και αποστολή ηλεκτρονικού μηνύματος
Ανάγνωση και απάντηση σε ηλεκτρονικό μήνυμα
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή:
- να χρησιμοποιεί φυλλομετρητή και να πλοηγείται σε επιλεγμένους δικτυακούς τόπους
- να εντοπίζει και να κάνει χρήση διαδικτυακών πόρων, π.χ. βίντεο, ήχος, εκπαιδευτικά παιχνίδια
- να ανακτά πληροφορίες από πολυτροπικό κείμενο (π.χ. αντιγραφή/επικόλληση κειμένου και εικόνας)
- να διακρίνει τις διάφορες μορφές έκφρασης της πληροφορίας
- να αναγνωρίζει το Διαδίκτυο ως μέσο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας
- να χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο με ασφάλεια και να τηρεί βασικούς κανόνες προστασίας
- να αντιλαμβάνεται τη σπουδαιότητα και τις προεκτάσεις της χρήσης των ΤΠΕ στη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου
- να διακρίνει τις διαφορές του ηλεκτρονικού από το συμβατικό ταχυδρομείο
- να αναγνωρίζει τη χρησιμότητα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
- να συνθέτει ένα ηλεκτρονικό μήνυμα
- να αναγνωρίζει βασικά στοιχεία ενός ηλεκτρονικού μηνύματος (αποστολέα, θέμα, παραλήπτη, περιεχόμενο)
- να απαντά σε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα.
Ενδεικτικές δραστηριότητες
Οι μαθητές/τριες, με τη βοήθεια και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, εξοικειώνονται με τη χρήση του φυλλομετρητή και την πλοήγηση σε επιλεγμένους δικτυακούς τόπους. Για τον σκοπό αυτό, υλοποιούν κατάλληλες δραστηριότητες. Η θεματολογία θα πρέπει να διαμορφώνεται σε συνεργασία με τους άλλους άξονες γραμματισμού της διδασκαλίας και να αντλεί θέματα από τη σχολική και κοινωνική ζωή των μαθητών/τριών.
Ενδεικτικά προτείνονται:
- Επίσκεψη και χρήση ιστοσελίδων με εκπαιδευτικό βίντεο, πληροφορίες, πολυτροπικό κείμενο (Α’ & Β’ τάξη)
- Επίσκεψη ιστοσελίδων με εκπαιδευτικά παιχνίδια (Α’ τάξη)
- Χρήση ηλεκτρονικού λεξικού (Α’ & Β’ τάξη)
- Επίσκεψη στη Βικιπαίδεια για αναζήτηση συγκεκριμένων λημμάτων. (Β’ τάξη)
- Ασκήσεις αναγνώρισης των διαφόρων μορφών έκφρασης της πληροφορίας με ή χωρίς υπολογιστή (Α’ τάξη)
Οι μαθητές/τριες, με τη βοήθεια και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, εξοικειώνονται με τη χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και υλοποιούν μικρές δραστηριότητες. Η θεματολογία θα πρέπει να διαμορφώνεται σε συνεργασία με τους άλλους άξονες γραμματισμού της διδασκαλίας και να αντλεί θέματα από τη σχολική και κοινωνική ζωή των μαθητών/τριών.
Ενδεικτικά προτείνονται:
- Διερεύνηση των διαφόρων τρόπων επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα. (Α’ τάξη)
- Εντοπισμός των στοιχεί ων επικοινωνίας της σχολικής μονάδας τους στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. (Α’ & Β’ τάξη)
- Αποστολή μηνύματος στο Δήμαρχο της πόλης με τις προτάσεις των μαθητών για βελτιώσεις στο σχολείο/γειτονιά τους (Α’ & Β’ τάξη)
- Προσομοίωση επικοινωνίας με επιστήμονα από τον οποίο οι μαθητές ζητούν πληροφορίες για την ανακύκλωση (Β’ τάξη)
- Αποστολή μηνυμάτων και επικοινωνία με μαθητές άλλου (συνεργαζόμενου) σχολείου (Α’ & Β’ τάξη)
- Αποστολή μηνύματος σε ΜΚΟ (π.χ. WWF) για την προστασία ζώων που απειλούνται με εξαφάνιση (Β’ τάξη).
Πώς λειτουργεί το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1481
Αποστολή ηλεκτρονικού μηνύματος (email)
http://photodentro.edu.gr/photodentro/Gym_Plhr_kef4_14_send_email/
Μηχανές-Επικοινωνία-Ενημέρωση
http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-meleti-perivallontos-a-d/data/d07-web/MELETH/www/2/