Μάθημα : Πληροφορική Α' Τάξη

Κωδικός : 9310108119

9310108101  -  ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΝΑΣ

Ενότητες - 04. Γνωρίζω το Διαδίκτυο – Επικοινωνώ και συνεργάζομαι

04. Γνωρίζω το Διαδίκτυο – Επικοινωνώ και συνεργάζομαι

Βασικά θέματα

Φυλλομετρητής

Ιστοσελίδα

Δικτυακός τόπος

Χειρισμός βίντεο σε Ιστοσελίδα

Πολυτροπικό κείμενο

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Χρησιμότητα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Αποστολέας/παραλήπτης/θέμα/περιεχόμενο ηλεκτρονικού μηνύματος

Δημιουργία και αποστολή ηλεκτρονικού μηνύματος

Ανάγνωση και απάντηση σε ηλεκτρονικό μήνυμα

 

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή:

  • να χρησιμοποιεί φυλλομετρητή και να πλοηγείται σε επιλεγμένους δικτυακούς τόπους
  • να εντοπίζει και να κάνει χρήση διαδικτυακών πόρων, π.χ. βίντεο, ήχος, εκπαιδευτικά παιχνίδια
  • να ανακτά πληροφορίες από πολυτροπικό κείμενο (π.χ. αντιγραφή/επικόλληση κειμένου και εικόνας)
  • να διακρίνει τις διάφορες μορφές έκφρασης της πληροφορίας
  • να αναγνωρίζει το Διαδίκτυο ως μέσο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας
  • να χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο με ασφάλεια και να τηρεί βασικούς κανόνες προστασίας
  • να αντιλαμβάνεται τη σπουδαιότητα και τις προεκτάσεις της χρήσης των ΤΠΕ στη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου
  • να διακρίνει τις διαφορές του ηλεκτρονικού από το συμβατικό ταχυδρομείο
  • να αναγνωρίζει τη χρησιμότητα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
  • να συνθέτει ένα ηλεκτρονικό μήνυμα
  • να αναγνωρίζει βασικά στοιχεία ενός ηλεκτρονικού μηνύματος (αποστολέα, θέμα, παραλήπτη, περιεχόμενο)
  • να απαντά σε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα.

 

Ενδεικτικές δραστηριότητες

Οι μαθητές/τριες, με τη βοήθεια και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, εξοικειώνονται με τη χρήση του φυλλομετρητή και την πλοήγηση σε επιλεγμένους δικτυακούς τόπους. Για τον σκοπό αυτό, υλοποιούν κατάλληλες δραστηριότητες. Η θεματολογία θα πρέπει να διαμορφώνεται σε συνεργασία με τους άλλους άξονες γραμματισμού της διδασκαλίας και να αντλεί θέματα από τη σχολική και κοινωνική ζωή των μαθητών/τριών.

 

Ενδεικτικά προτείνονται:

  • Επίσκεψη και χρήση ιστοσελίδων με εκπαιδευτικό βίντεο, πληροφορίες, πολυτροπικό κείμενο (Α’ & Β’ τάξη)
  • Επίσκεψη ιστοσελίδων με εκπαιδευτικά παιχνίδια (Α’ τάξη)
  • Χρήση ηλεκτρονικού λεξικού (Α’ & Β’ τάξη)
  • Επίσκεψη στη Βικιπαίδεια για αναζήτηση συγκεκριμένων λημμάτων. (Β’ τάξη)
  • Ασκήσεις αναγνώρισης των διαφόρων μορφών έκφρασης της πληροφορίας με ή χωρίς υπολογιστή (Α’ τάξη)

 

Οι μαθητές/τριες, με τη βοήθεια και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, εξοικειώνονται με τη χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και υλοποιούν μικρές δραστηριότητες. Η θεματολογία θα πρέπει να διαμορφώνεται σε συνεργασία με τους άλλους άξονες γραμματισμού της διδασκαλίας και να αντλεί θέματα από τη σχολική και κοινωνική ζωή των μαθητών/τριών.

 

Ενδεικτικά προτείνονται:

  • Διερεύνηση των διαφόρων τρόπων επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα. (Α’ τάξη)
  • Εντοπισμός των στοιχεί ων επικοινωνίας της σχολικής μονάδας τους στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. (Α’ & Β’ τάξη)
  • Αποστολή μηνύματος στο Δήμαρχο της πόλης με τις προτάσεις των μαθητών για βελτιώσεις στο σχολείο/γειτονιά τους (Α’ & Β’ τάξη)
  • Προσομοίωση επικοινωνίας με επιστήμονα από τον οποίο οι μαθητές ζητούν πληροφορίες για την ανακύκλωση (Β’ τάξη)
  • Αποστολή μηνυμάτων και επικοινωνία  με μαθητές άλλου (συνεργαζόμενου) σχολείου (Α’ & Β’ τάξη)
  • Αποστολή μηνύματος σε ΜΚΟ (π.χ. WWF) για την προστασία ζώων που απειλούνται με εξαφάνιση (Β’ τάξη).

 

Πώς λειτουργεί το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1481

 

Αποστολή ηλεκτρονικού μηνύματος (email)

http://photodentro.edu.gr/photodentro/Gym_Plhr_kef4_14_send_email/

 

Μηχανές-Επικοινωνία-Ενημέρωση

http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-meleti-perivallontos-a-d/data/d07-web/MELETH/www/2/