Μάθημα : Πληροφορική Γ' Τάξη

Κωδικός : 9310108115

9310108103  -  ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΝΑΣ

Ενότητες - 01. Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή

01. Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή

Βασικά θέματα

Μέσα αποθήκευσης

Περιφερειακές συσκευές

Γραφικό περιβάλλον εργασίας (Λειτουργικό Σύστημα)

Εκτέλεση προγράμματος

Απλές εφαρμογές

Οργάνωση/διαχείριση φακέλων

Εργονομία και σωστή χρήση υπολογιστών

 

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή:

  • να κατονομάζει τις βασικές μονάδες του υπολογιστικού συστήματος και να περιγράφει τη λειτουργία τους
  • να διακρίνει τα βασικά αποθηκευτικά μέσα με βάση τα χαρακτηριστικά τους
  • να αναγνωρίζει και να χρησιμοποιεί διάφορους τύπους περιφερειακών συσκευών (π.χ. εκτυπωτής, σαρωτής)
  • να χειρίζεται βασικά στοιχεία του γραφικού περιβάλλοντος εργασίας (εικονίδια, παράθυρα, φάκελοι, γραμμή εργασιών)
  • να χρησιμοποιεί απλές εφαρμογές, όπως ημερολόγιο, αριθμομηχανή, ζωγραφική, κειμενογράφος
  • να αποθηκεύει στον δίσκο τα αρχεία που δημιουργεί, δίνοντας κατάλληλα ονόματα
  • να οργανώνει τον χώρο αποθήκευσης που χρησιμοποιεί και να διαχειρίζεται φακέλους
  • να είναι ενήμερος σε θέματα υγείας, εργονομίας και καλών πρακτικών χρήσης των ΤΠΕ

 

Ενδεικτικές δραστηριότητες

α. Στο Εργαστήριο Πληροφορικής

Οι μαθητές/τριες, με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, εξοικειώνονται με το Λειτουργικό περιβάλλον του υπολογιστή (Windows 10) και υλοποιούν κατάλληλες δραστηριότητες.

(Γ’ τάξη)

Εντοπίζουν στον υπολογιστή και εκτελούν εγκατεστημένα προγράμματα και εφαρμογές (ημερολόγιο, αριθμομηχανή, ζωγραφική, κειμενογράφος κ.λπ.)

Δημιουργούν απλά ψηφιακά έργα με τη ζωγραφική και τον κειμενογράφο και αποθηκεύουν τα αρχεία τους χρησιμοποιώντας κατάλληλα ονόματα.

(Γ’ & Δ’ τάξη)

Διακρίνουν και χρησιμοποιούν διάφορες περιφερειακές συσκευές που υπάρχουν στην τάξη ή στο σχολικό εργαστήριο υπολογιστών (εκτυπωτής, σαρωτής). 

Οργανώνουν τα αποθηκευτικά μέσα που χρησιμοποιούν και αποθηκεύουν τις εργασίες τους σε φακέλους. 

Εξοικειώνονται με τις λειτουργίες διαχείρισης φακέλων (άνοιγμα, δημιουργία, μετονομασία , διαγραφή, αντιγραφή, μετακίνηση).

Εντοπίζουν και χρησιμοποιούν το φάκελο αποθήκευσης διαγραμμένων αρχείων (κάδο ανακύκλωσης). Επαναφέρουν αρχεία που έχουν διαγράψει.

Αναζητούν στο Διαδίκτυο και εντοπίζουν εικόνες και βίντεο σχετικά με την ορθή στάση του σώματος κατά την εργασία με υπολογιστή.

β. Στο Διαδίκτυο 

(Γ’ τάξη)

Σκουληκάκι 

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3126

Εκπαιδευτικό παιχνίδι που στοχεύει, παράλληλα, στην εξοικείωση με τον χειρισμό του πληκτρολογίου και στην εξάσκηση σε απλές αριθμητικές πράξεις. Οι μαθητές προσπαθούν να υπολογίσουν το αποτέλεσμα μιας τυχαίας πράξης ενώ πρέπει να κατευθύνουν τον παίχτη στη σωστή θέση με χρήση των πλήκτρων.

(Γ’ & Δ’ τάξη)

Υλικό & λογισμικό 

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2453

Διαδραστική δραστηριότητα που στοχεύει στη διάκριση των μονάδων ενός υπολογιστικού συστήματος (υλικό, λογισμικό, δημιουργίες- αρχεία χρήστη). Οι μαθητές διερευνούν και ανακαλύπτουν τα διαφορετικά στοιχεία ενός υπολογιστικού συστήματος μέσα από ένα παράδειγμα χρήσης του.

Αρχές εργονομίας: Η σωστή στάση εργασίας στον υπολογιστή

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/757

Διαδραστική εφαρμογή που στοχεύει στην ενημέρωση των μικρών μαθητών σχετικά με τη σωστή στάση που πρέπει να έχουν μπροστά από τον υπολογιστή. Ο μαθητής πειραματίζεται προσπαθώντας να τοποθετήσει τον μικρό ήρωα στη σωστή στάση εργασίας, σύμφωνα με τις αρχές της εργονομίας, οι οποίες παρουσιάζονται με συνοπτικό τρόπο.

’ τάξη)

Από ποιες πρώτες ύλες παράγονται τα ρούχα που φοράμε; 

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/5055?locale=el

Διαδραστική δραστηριότητα που στοχεύει στην εξοικείωση με τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ειδών καθημερινής ένδυσης και παράλληλα στην ανάπτυξη δεξιοτήτων χρήσης ποντικιού. Οι μαθητές διερευνούν τις σχετικές πληροφορίες για τις πρώτες ύλες κατασκευής ενδυμάτων και, στη συνέχεια, εξασκούν τις γνώσεις τους και τις δεξιότητες χρήσης της διεπαφής.

Οργάνωση και ταξινόμηση ηλεκτρονικών αρχείων και φακέλων

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9554

Εφαρμογή που στοχεύει στην εξοικείωση των μαθητών με την οργάνωση και ταξινόμηση ηλεκτρονικών αρχείων και φακέλων.