Μάθημα : Διδακτική Πληροφορικής

Κωδικός : EL1278110

EL1278110  -  ΔΕΡΕΚΕΝΑΡΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ

Διδασκαλία και Μάθηση

Περιγραφή

Ερωτήσεις 1ης θεματικής ενότητας

Ερώτηση 1 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 10 βαθμοί) 

Η διερευνητική μάθηση ως διδακτική στρατηγική βασίζεται

Ερώτηση 2 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 10 βαθμοί) 

Η χρήση ιστοεξερευνήσεων ως διδακτική στρατηγική βασίζεται

Ερώτηση 3 (Αντιστοίχιση — 30 βαθμοί) 

Αντιστοιχείστε τις έννοιες της διδακτικής με τις σωστές προτάσεις.
Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Ιστοεξερεύνηση
A. Οι γνωστικές συγκρούσεις κοινωνικής προέλευσης που συντελούν στην προσωπική οικοδόμηση γνώσεων.
2. Προ-αναπαραστάσεις
B. Κατευθυνόμενη διερεύνηση ομάδων μαθητών σε διαθεματικές δραστηριότητες αντλώντας πληροφορίες από συγκεκριμένες πηγές διαδικτύου.
3. Κοινωνικογνωστική σύγκρουση
C. Γνώσεις που αποτελούν μέρος του γνωστικού υπόβαθρου και δεν είναι το αποτέλεσμα μιας συστηματικής διδακτικής πράξης.

Ερώτηση 4 (Αντιστοίχιση — 30 βαθμοί) 

Αντιστοιχίστε τους όρους της διδακτικής με την κατάλληλη ψυχολογική θεωρία.
Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Γνωστική Σύγκρουση
A. συμπεριφορισμός (behaviorism)
2. Κοινωνικογνωστική σύγκρουση
B. κοινωνικό-πολιτισμικός εποικοδομισμός (sociocultural constructivism)
3. Θετική ή αρνητική ενίσχυση
C. εποικοδομισμός (constructivism)

Ερώτηση 5 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 10 βαθμοί) 

Η αναπαράσταση είναι ανοικτή στο χώρο τον οποίο «περιγράφει», και κατά συνέπεια, είναι ταυτόχρονα «ζωντανή» (βρίσκεται σε αλληλεπίδραση με το περιβάλλον της) και «θνητή».

Ερώτηση 6 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 10 βαθμοί) 

Βρείτε τη μοναδική απάντηση που αντιστοιχεί τα μοντέλα ένταξης της πληροφορικής στην εκπαίδευση με τις 3 πρόσφατες χρονολογικές φάσεις ένταξης των τεχνολογιών στην εκπαίδευση καθώς και ποιους αφορά.
Τα τρία μοντέλα ένταξης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση: τεχνοκεντρικό μοντέλο, πραγματολογικό μοντέλο, ολοκληρωμένο ή ολιστικό μοντέλο. Τρεις πρόσφατες χρονολογικές φάσεις ένταξης των τεχνολογιών στην εκπαίδευση: α) Πληροφορική Προσέγγιση, β) Οι Τεχνολογίες ως μέσο και αντικείμενο εκπαίδευσης, γ) οι Τεχνολογίες ως μέσο.

Ερώτηση 7 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 10 βαθμοί) 

Οι συγκρούσεις συντελούν στην εννοιολογική αλλαγή (conceptual change) που συνιστά αναπόσπαστο συστατικό της διδακτικής και της μαθησιακής διαδικασίας.

Ερώτηση 8 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 10 βαθμοί) 

Τι τύπου διδακτικές στρατηγικές προτείνουν τα αναλυτικά προγράμματα πληροφορικής του ελληνικού σχολείου;

Ερώτηση 9 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 10 βαθμοί) 

Τα ερωτήματα της Διδακτικής απασχολούν

Ερώτηση 10 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 10 βαθμοί) 

Η επίλυση προβλήματος ως διδακτική στρατηγική βασίζεται

Ερώτηση 11 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 10 βαθμοί) 

Ο εκπαιδευτικός έχει ενεργό ρόλο στον εξωτερικό μετασχηματισμό.

Ερώτηση 12 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 10 βαθμοί) 

Ο εσωτερικός μετασχηματισμός είναι έργο της «Νοόσφαιρας»: Ερευνητές, συγγραφείς Α.Π., συγγραφείς βιβλίων, κλπ.

Ερώτηση 13 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 10 βαθμοί) 

Η ομαδοσυνεργατική προσέγγιση ως διδακτική στρατηγική βασίζεται

Ερώτηση 14 (Αντιστοίχιση — 30 βαθμοί) 

Αντιστοιχείστε τα ψυχολογικά ρεύματα με τους τρόπους που υποστηρίζουν ότι αποκτάται η γνώση.
Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Συμπεριφορισμός (behaviorism)
A. Η γνώση είναι προϊόν προσωπικής οικοδόμησης μέσω της αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον.
2. Εποικοδομισμός (constructivism)
B. Η γνώση μεταδίδεται.
3. Κοινωνικοπολιτισμικές (sociocultural) ή ιστορικοπολιτισμικές (historicocultural) προσεγγίσεις
C. Η γνώση και η μάθηση ως παράγωγα της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και του πολιτισμού.

Ερώτηση 15 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 10 βαθμοί) 

Η Διδακτική των τεχνολογιών λαμβάνει υπόψη της τις «κοινωνικές πρακτικές αναφοράς» κατά της διαδικασία του διδακτικού μετασχηματισμού.

Ερώτηση 16 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 10 βαθμοί) 

Η Διδακτική ασχολείται

Ερώτηση 17 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 10 βαθμοί) 

Στο "ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (Δ.Ε.Π.Π.Σ.)" υπάρχει ο παρακάτω στόχος. Ποιο μοντέλο ένταξης της πληροφορικής στην εκπαίδευση υποστηρίζει;
....Έτσι ο μαθητής θα προσεγγίσει κριτικά τόσο την «κοινωνία της πληροφορίας» όσο και την «κοινωνία της γνώσης». Για την επιτυχία αυτού του σκοπού, δεν αρκεί μόνο ο εξοπλισμός των σχολείων με την απαραίτητη τεχνολογική υποδομή, αλλά κυρίως η εφαρμογή νέας παιδαγωγικής στρατηγικής και η ανάπτυξη κατάλληλων προγραμμάτων πληροφορικής για την υποστήριξη όλων των γνωστικών αντικειμένων. ....

Ερώτηση 18 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 10 βαθμοί) 

Η Διδακτική ασχολείται

Ερώτηση 19 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 10 βαθμοί) 

Τα τελευταία χρόνια αναπτύσσονται πολλά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα τα οποία έχουν ως στόχο τους τη διευκόλυνση της επικοινωνίας. Σε ένα γενικό θεωρητικό πλαίσιο θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι:
(παραδείγματα περιβαλλόντων επικοινωνίας: υπηρεσίες μετάδοσης εικόνας, ήχου, σύγχρονη ή ασύγχρονη επικοινωνία μέσω γραπτών κειμένων, δυνατότητες συν-επεξεργασίας κειμένων κ.ά.)

Ερώτηση 20 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 10 βαθμοί) 

Η Διδακτική ασχολείται

Ερώτηση 21 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 10 βαθμοί) 

Η ανακαλυπτική μάθηση ως διδακτική στρατηγική βασίζεται

Ερώτηση 22 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 10 βαθμοί) 

Η εκθετική (ή μετωπική) διδασκαλία βασίζεται