Παρουσίαση/Προβολή

ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ Ι - ΝΑΥΤΙΚΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΑ
(T334129) - ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ
Περιγραφή Μαθήματος
ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ Ι : Μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας του μαθήματος οι μαθητές και οι μαθήτριες θα πρέπει: α) Να μπορούν να βρίσκουν τη θέση τους με τη βοήθεια των γεωγραφικών συντεταγμένων πάνω στη γη, να μπορούν να χαράσσουν μία πορεία ή μιά αληθή διόπτευση και να μετρούν μία απόσταση στη σωστή κλίμακα πάνω στο ναυτικό χάρτη. Θα πρέπει επίσης να έχουν εξοικειωθεί με τη χρήση του ναυτικού διαβήτη (κουμπάσου), του διπαράλληλου και των άλλων ναυτιλιακών οργάνων. β) Θα πρέπει να μπορούν να αναγνωρίζουν το είδος ενός Μερκατορικού (ναυτικού) χάρτη καθώς και να μπορούν να εντοπίζουν τα στοιχεία πάνω σε αυτόν και να ερμηνεύουν τις βασικές συντμήσεις και σύμβολα. γ) Θα πρέπει να αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά ενός φάρου και να καταλαβαίνουν τη σημασία του συστήματος σήμανσης IALA καθώς και τη χρήση των ραδιοσημαντήρων Ramark και Racon. Επίσης να γνωρίζουν τη χρησιμότητα και τους περιορισμούς της διόπτρας και του φανού Aldis.
ΝΑΥΤΙΚΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΑ: Μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας οι μαθητές και οι μαθήτριες θα πρέπει: α) Να έχουν αποκτήσει βασικές γνώσεις σχετικά με την ατμοσφαιρική πίεση, τα αίτια και τις μεταβολές της καθώς και τα όργανα μέτρησης. β) Θα πρέπει να γνωρίζουν τη σημασία του ανέμου, τις δυνάμεις που τον δημιουργούν και τα όργανα με τα οποία μετριέται η έντασή του. Σημαντική είναι η κατανόηση της κλίμακας Beaufort και η γνώση των τοπικών ανέμων στις διάφορες περιοχές. γ) Πρέπει να μπορούν να εκτιμούν την υγρασία του αέρα και να αντιλαμβάνονται τους τρόπους πρόγνωσης της ομίχλης στη θάλασσα. Να μπορούν να αναγνωρίζουν τα είδη των μετώπων και τη συμπεριφορά μιάς ύφεσης ή ενός αντικυκλώνα. δ) Θα πρέπει να γνωρίζουν τους διαύλους παροχής μετεωρολογικών πληροφοριών στα πλοία, τη χρήση του τηλεομοιότυπου (Facsimile) και του Navtex καθώς και τη χρήση του Radar ως εργαλείο πρόβλεψης του καιρού. ε) Ακόμη θα πρέπει να γνωρίζουν βασικά στοιχεία για τα ωκεάνια ρεύματα, τα αίτια δημιουργίας τους και την επίδρασή τους στο κλίμα. Απαιτείται επίσης κάποια γνώση σχετικά με το μηχανισμό του κυματισμού, τη σχέση του με τον άνεμο και του φαινομένου της αποθαλασσίας. Τέλος είναι απαραίτητη και κάποια γνώση σχετικά με το σχηματισμό και τις κινήσεις του θαλάσσιου πάγου, καθώς και για τις διαδικασίες εντοπισμού και αποφυγής παγόβουνων.
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 27 Μαρτίου 2020
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα