Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Α- ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ - ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

(G1799105) -  ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Περιγραφή Μαθήματος

Το εκπαιδευτικό υλικό δημιουργήθηκε για να υποστηρίξει τη διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής Α' Γυμνασίου  σύμφωνα με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών, που εφαρμόζεται πιλοτικά στα Πειραματικά Σχολεία από το σχολικό έτος 2021-22. Η δομή των ενοτήτων που επιλέχθηκε αντιστοιχεί στη δομή ενοτήτων και κεφαλαίων της προτεινόμενης διδακτέας ύλης. Για κάθε ενότητα θα βρείτε εκπαιδευτικό υλικό, διαδραστικές δραστηριότητες εξάσκησης-εμπέδωσης, ασκήσεις και φύλλα αξιολόγησης. Επισημαίνεται ότι το εκπαιδευτικό υλικό δημιουργήθηκε εκ νέου, ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερη επικαιροποίηση γνώσεων.

 

 

 

Ευρετήριο μαθημάτων

Ψηφοφορία ακροατών European School Radio 2025

"Sustainable bites: small habits big impact"

Μάθημα 1ο: Βασικές έννοιες της Πληροφορικής - Δεδομένα, Πληροφορίες, Επεξεργασία δεδομένων

Μάθημα 2ο: Το Υλικό των Υπολογιστών και των Υπολογιστικών Συστημάτων

Μάθημα 3ο: Ψηφιακή Αναπαράσταση Δεδομένων

Μάθημα 4ο: Το Λογισμικό

Μάθημα 5o: Βασικές εργασίες στο Λειτουργικό Σύστημα

Μάθημα 6α: Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας

Μάθημα 6β: Προστασία Λογισμικού

Μάθημα 7ο: Πνευματική ιδιοκτησία

Επεξεργασία κειμένου - μέρος 1ο: Εισαγωγή στην επεξεργασία κειμένου

Επεξεργασία κειμένου - μέρος 2ο: Μορφοποίηση κειμένου & παραγράφων

Επεξεργασία κειμένου - μέρος 3ο: Δημιουργία λιστών αρίθμησης ή κουκκίδας

Επεξεργασία κειμένου - Μέρος 4ο: Εισαγωγή και επεξεργασία γραφικών αντικειμένων

Επεξεργασία κειμένου - μέρος 5ο: Εισαγωγή και επεξεργασία πινάκων

Αξιολόγηση στην επεξεργασία κειμένου

Ψηφιακή δημιουργία Ι: Ψηφιακή δημιουργία μέσα από την πλατφόρμα Canva.

Δημιουργίες Canva - Προβολή σχολείου

Μηχανική μάθηση - Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη

Δημιουργία διαδραστικών εφαρμογών

Αλγοριθμική: Εισαγωγή, βασικές έννοιες, παραδείγματα προβλημάτων προς επίλυση

Αλγοριθμική: Δέντρα αποφάσεων

Προγραμματισμός με τη χρήση του λογισμικού Scratch Ι - Ασκήσεις εξοικείωσης με τις προγραμματιστικές δομές

Προγραμματισμός με τη χρήση του λογισμικού Scratch ΙI - Arkanoid: Δραστηριότητα εμπέδωσης προγραμματιστικών δομών στο Scratch

Κυβερνοασφάλεια

 

 

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

  • Διδάσκοντες

    Καλλιάρας Κωνσταντίνος

    Καθηγητής Πληροφορικής - ΠΕ86

    7ο Πειραματικό Γυμνάσιο Τρικάλων

    Περιεχόμενο μαθήματος

    Τα αντικείμενα που πρόκειται να διδαχθούν είναι τα παρακάτω:

    1. Βασικές έννοιες της Πληροφορικής
    2. Το Υλικό των υπολογιστών
    3. Το Λογισμικό των υπολογιστών
    4. Εργονομία
    5. Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας
    6. Πραστασία Λογισμικού
    7. Πειρατεία Λογισμικού
    8. Επεξεργασία Κειμένου
    9. Το διαδίκτυο και οι υπηρεσίες του
    10. Παγκόσμιος Ιστός
    11. Αναζήτηση Πληροφοριών στο Διαδίκτυο
    12. Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο

    Χρήσιμες πληροφορίες

    • Το μάθημα διδάσκεται για 2 συνεχόμενες ώρες / εβδομάδα με το μισό τμήμα γενικής παιδείας κάθε φορά. Το άλλο μισό τμήμα κατά την πρώτη ώρα παρακολουθεί το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας και κατά τη δεύτερη ώρα παρακολουθεί το μάθημα της Τεχνολογίας.
    • Η διδασκαλία του μαθήματος πραγματοποιείται στο εργαστήριο Πληροφορικής.
    • Κατά τη διδασκαλία του μαθήματος γίνεται χρήση της ηλεκτρονικής τάξης

    Προαπαιτούμενα

    Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενες γνώσεις για την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήμτος.

    Για την πρόσβαση στην ηλεκτρονική τάξη θα χρειαστείς:

    • Υπολογιστή ή άλλη φορητή συσκευή (κινητό τηλέφωνο ή tablet)
    • Σύνδεση στο διαδίκτυο (είναι εφικτή η σύνδεση στην  ηλεκτρονική τάξη και μέσω των δωρεάν δεδομένων σύμφωνα με την απόφαση τπυ Υπουργείου, στην πε΄ριπτωση που δεν είναι δυνατή η πρόσβαση μέσω ιδιωτικού wifi)
    • Λογισμικά: Εφαρμογές γραφείου (Office/OpenOfiice), λογισμικό περιήγησης στον Παγκόσμιο Ιστό, λογισμικό ανοίγματος αρχείων pdf (π.χ Foxit reader)

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    Για την αξιολόγηση θα αξιοποιηθούν δεδομένα που θα προέρχονται από:

    • Τον βαθμό χρήσης των εκπαιδευτικών πόρων που περιεχει η ηλεκτρονκή τάξη (π.χ χρόνος μελέτης στα κείμενα - φύλλα πληροφοριών)
    • Τη βαθμολογία στα quiz αξιολόγησης
    • Τη βαθμολογία στις εργασίες που ανατίθενται μέσα από τη ηλεκτρονική τάξη

    Η διδασκαλία με τη βοήθεια της ηλεκτρονικής τάξης έχει σαν στόχους:

    • Να σας βοηθήσει να εμπλουτίσετε τις γνώσεις σας σε διαχρονικά θέματα της Πληροφορικής
    • Να αξιοποιήσετε τους υπολογιστές του σχολικού σας εργαστηρίου ή τις φορητές συσκευές σας ως εργαλεία μάθησης και σκέψης
    • Να ανακαλύψετε τις διαχρονικές έννοιες της Πληροφορικής
    • Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες που προτείνονται στο βιβλίο, έχετε την ευκαιρία να δημιουργήσετε τα δικά σας έργα
    • Να υποστηριχθείτε περισσότερο στη μελέτη των αντικείμενων της Πληροφορικής με την παροχή επικαιροποιημένου εκπαιδευτικού υλικού
    • Να αναπτύξετε δεξιότητες σχετικές με την αξιοποίηση μιας πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης
    • Να επεκτείνουμε τον περιορισμένο σχολικό χρόνο με την παροχή εκπαιδευτικού υλικού που θα είναι δημοσιευμένο και διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή