Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

(ΚΑΝ) -  ΗΛΙΑΣ ΚΟΡΤΕΣΗΣ

Περιγραφή Μαθήματος

 

ΟΠΟΙΟΣ  ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ  ΠΙΟ  ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ   ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ  ΚΑΙ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ :

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A102/148/1056,3798/

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ :http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/pdf/8547/735/21-0014-02_Geologia-Geografia_A-Gymnasiou_Tetradio-Ergasion/

Παρακάτω σας παραθέτω την ύλη του μαθήματος με χρήσιμους υπερσυνδέσμους 

 

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ - ΥΛΗ

Α1.4. Ποιον χάρτη να διαλέξω;

 Α1.5. Ανακρίνοντας τους χάρτες

 Χάρτες με διαφορετικό περιεχόμενο (διαφορετικά σύμβολα απεικόνισης) για αναγνώριση και άντληση πληροφοριών.

Πολιτικός - Ανάγλυφο - Γλώσσες – Θρησκείες: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2766

 Ήπειροι - Ανάγλυφο – Γεωμορφολογικός: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2899

 Πληθυσμός - Ανάγλυφο – Γεωμορφολογικός: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2767

 Κλιματικές Ζώνες - Βλάστησης – Θερμ/σιών - Βροχοπτώσεων – Γεωμορφολογικός: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2898

 Ψηφιακοί χάρτες για δραστηριότητες

 βρίσκονται στο «φωτόδεντρο». Ενδεικτικά διαδραστικός  χάρτης Αφρικής: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3283  

Α1.3. Η χρήση των χαρτών στην καθημερινή ζωή (Συνοπτικά: η μελέτη χαρτών, αποκωδικοποίηση συμβόλων του υπομνήματος, ερμηνεία συμβόλου προσανατολισμού

ΟΧΙ «Τα συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών (GIS)».

Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1057,3802

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SDIM-E100/692/4593,20778

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2830

 http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2992

Χάρτες με διαφορετικές κλίμακες:

 http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/327

Για μέτρηση αποστάσεων:

 http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3481

 http://gis.thessaloniki.gr

 http://mapsrv1.terra.gr/eettutilities/mapnew.aspx

 

 Α1.1. Γεωγραφικές συντεταγμένες

 Α.1.2. Παιχνίδια με τις γεωγραφικές συντεταγμένες

ΟΧΙ  τις υποενότητες : «Παίζοντας με το γεωγραφικό μήκος» της σ. 14, «Από την υδρόγειο σφαίρα στους χάρτες» στη σ. 15, «Κάθε χαρτογραφική προβολή έχει και… συνέπειες!!!» στις σ. 15, 16 και «Ας κάνουμε τους χαρτογράφους…»

Υδρόγειος σφαίρα. Παγκόσμιος χάρτης με τους παράλληλους κύκλους και τους μεσημβρινούς:

 http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGL100/418/2818,10621

 http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2876

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2925  http://users.sch.gr/salnk/online/geografiast/synt

 http://www.google.com/maps

Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1057,3800

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1057,3801  

Εκπαιδευτικό λογισμικό ΠΙ Γεωλογίας-Γεωγραφίας Α΄-Β΄ Γυμνασίου: http://www.pischools.gr/software/gymnasio/geografia

 ΕΝΟΤΗΤΑ Β: ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

 Β1.2. Χωρίζοντας το περιβάλλον σε ενότητες

Εκπαιδευτικό λογισμικό ΠΙ Γεωλογίας-Γεωγραφίας Α΄-Β΄ Γυμνασίου: http://www.pischools.gr/software/gymnasio/geografia_a_b

Β2.1. ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ

 Σύνθεση της Ατμόσφαιρας, θερμοκρασία, άνεμοι

 H υποενότητα: «Η θερμοκρασία του αέρα», σ. 41, μπορεί να χρησιμοποιηθεί συνδυαστικά με την υποενότητα «Παράγοντες που επηρεάζουν το παγκόσμιο κλίμα» του κεφ. Β.2.2. Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου:  

http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSGYM-B106/HTML/a_struct.htm

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGL100/418/2819,10635

Εκπαιδευτικές ιστοσελίδες:

 http://earthguide.ucsd.edu/earthguide

Χάρτης με την κατανομή της μέσης θερμοκρασίας πάνω στη Γη: http://earthobservatory.nasa.gov

 Β.2.2. Οι βροχές, το κλίμα

Διαδραστικές  εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου:

http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSGYM-B106/HTML/a_clouds.htm

 http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGL100/418/2819,10625

 Άλλες πηγές υλικού στο διαδίκτυο:

 http://sharaku.eorc.jaxa.jp/GSMaP

http://www.climate-charts.com

Χάρτης βροχοπτώσεων Ελλάδας στο:

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SDIM-E100/692/4594,20786

Καιρός – Κλίμα Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1058,3810

 Κλιματογράμματα (αναζήτηση στο διαδίκτυο). http://www.geo.auth.gr/courses/gge/gge427y/im g0403.html  http://www.geo.auth.gr/courses/gge/gge427y/im g0404.html  http://www.geo.auth.gr/courses/gge/gge427y/im g0406.html

 Πλήρεις οδηγίες για την κατασκευή σε υπολογιστικό φύλλο στο http://www.k12science.org/curriculum/weatherp roj2/en/docs/climatogram.shtml  http://www.weather-and-climate.com

Δημιουργία μουσώνων: http://www.islandnet.com/~see/weather/almanac /arc2004/alm04aug.htm  

Χάρτης θαλάσσιων ρευμάτων;

http://kids.britannica.com/elementary/art60311/Major-surface-currents-of-the-worldsoceans

Β.3.1. ΥΔΡΟΣΦΑΙΡΑ Το νερό στη φύση

: «Ο κύκλος του νερού (υδρολογικός κύκλος)» με τις έννοιες στο κίτρινο ένθετο, σ. 48. Δεν ΟΧΙ οι υποενότητες: «Πώς κατανέμεται το νερό στην επιφάνεια της Γης;», «Οι μορφές του νερού στη φύση» και «Οι μεγάλες λίμνες

 πείραμα για την κίνηση – αποθήκευση του νερού στο υπέδαφος. «Φτιάξε το δικό σου πηγάδι»

Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1058,3812

Εκπαιδευτικό λογισμικό ΠΙ Γεωλογίας-Γεωγραφίας Α΄-Β΄ Γυμνασίου: http://www.pischools.gr/software/gymnasio/geografia_a_b

 Β3.2. Ωκεανοί και θάλασσες

Η υποενότητα: «Μια βουτιά στον ωκεανό…»

Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1058,3813

Β3.4. Τα ποτάμια του κόσμου

Ενα χαρακτηριστικό ποτάμι από κάθε ήπειρο.

Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1058,3815

Β4.1. ΛΙΘΟΣΦΑΙΡΑ Μιλώντας για την ηλικία της Γης

Εκπαιδευτικό λογισμικό ΠΙ Γεωλογίας-Γεωγραφίας Α΄-Β΄ Γυμνασίου: http://www.pischools.gr/software/gymnasio/geografia_a_b

Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1058,3820

Β4.2. Το εσωτερικό της Γης

 Εκπαιδευτικό λογισμικό ΠΙ Γεωλογίας-Γεωγραφίας Α΄-Β΄ Γυμνασίου: http://www.pischools.gr/software/gymnasio/geografia_a_b

Οι λιθοσφαιρικές πλάκες της Γης:

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3215

Κίνηση  λιθοσφαιρικής  πλάκας:

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3266

Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1058,3821

Β.4.3. Δυνάμεις που διαμορφώνουν την επιφάνεια της Γης:

Ενδογενείς και εξωγενείς

Σεισμοί

The Great Globe Gallery: http://www.staff.amu.edu.pl/~zbzw/glob/glob34 f.htm

Σχεδιαγράμματα σεισμών:

 http://www.pmel.noaa.gov

http://atlas.nrcan.gc.cΑa

http://www.eduweb.com

Δημιουργία τσουνάμι λόγω υποθαλάσσιου σεισμού: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3220

Επιστημονικοί φορείς:

http://seismo.geology.upatras.g

 http://www.gein.noa.gr

http://www.usgs.gov

Ιστοσελίδα του ΟΑΣΠ :

http://www.oasp.gr

Ηφαίστεια:

http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSGYM-B106/HTML/i_volcan.htm

Άλλες πηγές υλικού στο διαδίκτυο:

http://video.nationalgeographic.com/video/playe r/environment/environment-naturaldisasters/volcanoes/volcano-eruptions.html http://pubs.usgs.gov/gip/dynamic/hotspots.html http://www.enchantedlearning.com/subjects/vol cano/labelvolcano.shtml http://www.santorini.com/santorinivolcano/volc aniceruptions.htm  

Β.5.1. ΒΙΟΣΦΑΙΡΑ Η γεωγραφική κατανομή των οργανισμών

 ΕΝΟΤΗΤΑ Γ: ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Γ1.1. Ο πληθυσμός της Γης

 Εκπαιδευτικό λογισμικό ΠΙ Γεωλογίας-Γεωγραφίας Α΄-Β΄ Γυμνασίου: http://www.pischools.gr/software/gymnasio/geografia_a_b/

Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D 2 27 SGYM-A102/148/1059,3827 Πίνακας ή διάγραμμα με πληθυσμιακά δεδομένα ανά ήπειρο: http://www.mapsofworld.com/worldpopulation-density.htm  

 Γ1.3. Παιχνίδια με τις ηλικιακές πυραμίδες…

Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου

 Πυραμίδες ηλικιών:

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1059,3829

 

 

Πρόσβαση από το «φωτόδεντρο»:

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3268

 http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3282

 Μεταβολές πληθυσμού στην Ελλάδα:

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3042

 Ιστοσελίδα της ΕΛΣΤΑΤ (πίνακες με τον πληθυσμό ανά φύλο και ηλικιακή ομάδα, ποσοστά κάθε ηλικιακής ομάδας κ.λπ.):

http://www.statistics.gr

Γ.1.5. Που είναι χτισμένες οι μεγάλες πόλεις του πλανήτη Το θέμα καλύπτεται μέσω συνδυασμού των κεφαλαίων Γ1.2., Γ1.4 και Β4.4.

Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1059,3827

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php

 η ώρα: σ. 104, (δες το μοντέλο μιας πόλης)

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1059,3830

 http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1059,3831

2 η ώρα: σ.102-103: (θέσεις πόλεων)

3 η ώρα: Προβλήματα στις μεγάλες πόλεις.

Γ2.1. Φυσικοί πόροι Συνοπτική μελέτη

 Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1059,3834

 Γ2.3. Προβλήματα που ζητούν απαντήσεις

Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1059,3836

Χάρτης παγκόσμιος με μετακινήσεις πληθυσμών διαχρονικά (αναζήτηση στο διαδίκτυο). Κείμενα με ιστορίες ανθρώπων που μετακινούνται σε μια άλλη χώρα εξαιτίας πολέμου ή φυσικής καταστροφής (UNICEF), Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης:

 http://www.iom.int/ εριβαλλοντικοί μετανάστες, Υπάτη Αρμοστεία του ΟΗΕ: http://www.unhcr.org/cgi-bin/texis/vtx/home

UNICEF:

http://www.unicef.gr  

Ημερομηνία δημιουργίας

Κυριακή 22 Μαρτίου 2020