Παρουσίαση/Προβολή

(ΚΑΝ) - ΗΛΙΑΣ ΚΟΡΤΕΣΗΣ
Περιγραφή Μαθήματος
ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ :
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A102/148/1056,3798/
ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ :http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/pdf/8547/735/21-0014-02_Geologia-Geografia_A-Gymnasiou_Tetradio-Ergasion/
Παρακάτω σας παραθέτω την ύλη του μαθήματος με χρήσιμους υπερσυνδέσμους
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ - ΥΛΗ
Α1.4. Ποιον χάρτη να διαλέξω;
Α1.5. Ανακρίνοντας τους χάρτες
Χάρτες με διαφορετικό περιεχόμενο (διαφορετικά σύμβολα απεικόνισης) για αναγνώριση και άντληση πληροφοριών.
Πολιτικός - Ανάγλυφο - Γλώσσες – Θρησκείες: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2766
Ήπειροι - Ανάγλυφο – Γεωμορφολογικός: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2899
Πληθυσμός - Ανάγλυφο – Γεωμορφολογικός: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2767
Κλιματικές Ζώνες - Βλάστησης – Θερμ/σιών - Βροχοπτώσεων – Γεωμορφολογικός: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2898
Ψηφιακοί χάρτες για δραστηριότητες
βρίσκονται στο «φωτόδεντρο». Ενδεικτικά διαδραστικός χάρτης Αφρικής: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3283
Α1.3. Η χρήση των χαρτών στην καθημερινή ζωή (Συνοπτικά: η μελέτη χαρτών, αποκωδικοποίηση συμβόλων του υπομνήματος, ερμηνεία συμβόλου προσανατολισμού
ΟΧΙ «Τα συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών (GIS)».
Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1057,3802
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SDIM-E100/692/4593,20778
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2830
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2992
Χάρτες με διαφορετικές κλίμακες:
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/327
Για μέτρηση αποστάσεων:
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3481
http://mapsrv1.terra.gr/eettutilities/mapnew.aspx
Α1.1. Γεωγραφικές συντεταγμένες
Α.1.2. Παιχνίδια με τις γεωγραφικές συντεταγμένες
ΟΧΙ τις υποενότητες : «Παίζοντας με το γεωγραφικό μήκος» της σ. 14, «Από την υδρόγειο σφαίρα στους χάρτες» στη σ. 15, «Κάθε χαρτογραφική προβολή έχει και… συνέπειες!!!» στις σ. 15, 16 και «Ας κάνουμε τους χαρτογράφους…»
Υδρόγειος σφαίρα. Παγκόσμιος χάρτης με τους παράλληλους κύκλους και τους μεσημβρινούς:
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGL100/418/2818,10621
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2876
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2925 http://users.sch.gr/salnk/online/geografiast/synt
Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1057,3800
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1057,3801
Εκπαιδευτικό λογισμικό ΠΙ Γεωλογίας-Γεωγραφίας Α΄-Β΄ Γυμνασίου: http://www.pischools.gr/software/gymnasio/geografia
ΕΝΟΤΗΤΑ Β: ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Β1.2. Χωρίζοντας το περιβάλλον σε ενότητες
Εκπαιδευτικό λογισμικό ΠΙ Γεωλογίας-Γεωγραφίας Α΄-Β΄ Γυμνασίου: http://www.pischools.gr/software/gymnasio/geografia_a_b
Β2.1. ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ
Σύνθεση της Ατμόσφαιρας, θερμοκρασία, άνεμοι
H υποενότητα: «Η θερμοκρασία του αέρα», σ. 41, μπορεί να χρησιμοποιηθεί συνδυαστικά με την υποενότητα «Παράγοντες που επηρεάζουν το παγκόσμιο κλίμα» του κεφ. Β.2.2. Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου:
http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSGYM-B106/HTML/a_struct.htm
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGL100/418/2819,10635
Εκπαιδευτικές ιστοσελίδες:
http://earthguide.ucsd.edu/earthguide
Χάρτης με την κατανομή της μέσης θερμοκρασίας πάνω στη Γη: http://earthobservatory.nasa.gov
Β.2.2. Οι βροχές, το κλίμα
Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου:
http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSGYM-B106/HTML/a_clouds.htm
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGL100/418/2819,10625
Άλλες πηγές υλικού στο διαδίκτυο:
http://sharaku.eorc.jaxa.jp/GSMaP
Χάρτης βροχοπτώσεων Ελλάδας στο:
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SDIM-E100/692/4594,20786
Καιρός – Κλίμα Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1058,3810
Κλιματογράμματα (αναζήτηση στο διαδίκτυο). http://www.geo.auth.gr/courses/gge/gge427y/im g0403.html http://www.geo.auth.gr/courses/gge/gge427y/im g0404.html http://www.geo.auth.gr/courses/gge/gge427y/im g0406.html
Πλήρεις οδηγίες για την κατασκευή σε υπολογιστικό φύλλο στο http://www.k12science.org/curriculum/weatherp roj2/en/docs/climatogram.shtml http://www.weather-and-climate.com
Δημιουργία μουσώνων: http://www.islandnet.com/~see/weather/almanac /arc2004/alm04aug.htm
Χάρτης θαλάσσιων ρευμάτων;
http://kids.britannica.com/elementary/art60311/Major-surface-currents-of-the-worldsoceans
Β.3.1. ΥΔΡΟΣΦΑΙΡΑ Το νερό στη φύση
: «Ο κύκλος του νερού (υδρολογικός κύκλος)» με τις έννοιες στο κίτρινο ένθετο, σ. 48. Δεν ΟΧΙ οι υποενότητες: «Πώς κατανέμεται το νερό στην επιφάνεια της Γης;», «Οι μορφές του νερού στη φύση» και «Οι μεγάλες λίμνες
πείραμα για την κίνηση – αποθήκευση του νερού στο υπέδαφος. «Φτιάξε το δικό σου πηγάδι»
Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1058,3812
Εκπαιδευτικό λογισμικό ΠΙ Γεωλογίας-Γεωγραφίας Α΄-Β΄ Γυμνασίου: http://www.pischools.gr/software/gymnasio/geografia_a_b
Β3.2. Ωκεανοί και θάλασσες
Η υποενότητα: «Μια βουτιά στον ωκεανό…»
Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1058,3813
Β3.4. Τα ποτάμια του κόσμου
Ενα χαρακτηριστικό ποτάμι από κάθε ήπειρο.
Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1058,3815
Β4.1. ΛΙΘΟΣΦΑΙΡΑ Μιλώντας για την ηλικία της Γης
Εκπαιδευτικό λογισμικό ΠΙ Γεωλογίας-Γεωγραφίας Α΄-Β΄ Γυμνασίου: http://www.pischools.gr/software/gymnasio/geografia_a_b
Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1058,3820
Β4.2. Το εσωτερικό της Γης
Εκπαιδευτικό λογισμικό ΠΙ Γεωλογίας-Γεωγραφίας Α΄-Β΄ Γυμνασίου: http://www.pischools.gr/software/gymnasio/geografia_a_b
Οι λιθοσφαιρικές πλάκες της Γης:
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3215
Κίνηση λιθοσφαιρικής πλάκας:
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3266
Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1058,3821
Β.4.3. Δυνάμεις που διαμορφώνουν την επιφάνεια της Γης:
Ενδογενείς και εξωγενείς
Σεισμοί
The Great Globe Gallery: http://www.staff.amu.edu.pl/~zbzw/glob/glob34 f.htm
Σχεδιαγράμματα σεισμών:
Δημιουργία τσουνάμι λόγω υποθαλάσσιου σεισμού: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3220
Επιστημονικοί φορείς:
http://seismo.geology.upatras.g
Ιστοσελίδα του ΟΑΣΠ :
Ηφαίστεια:
http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSGYM-B106/HTML/i_volcan.htm
Άλλες πηγές υλικού στο διαδίκτυο:
http://video.nationalgeographic.com/video/playe r/environment/environment-naturaldisasters/volcanoes/volcano-eruptions.html http://pubs.usgs.gov/gip/dynamic/hotspots.html http://www.enchantedlearning.com/subjects/vol cano/labelvolcano.shtml http://www.santorini.com/santorinivolcano/volc aniceruptions.htm
Β.5.1. ΒΙΟΣΦΑΙΡΑ Η γεωγραφική κατανομή των οργανισμών
ΕΝΟΤΗΤΑ Γ: ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Γ1.1. Ο πληθυσμός της Γης
Εκπαιδευτικό λογισμικό ΠΙ Γεωλογίας-Γεωγραφίας Α΄-Β΄ Γυμνασίου: http://www.pischools.gr/software/gymnasio/geografia_a_b/
Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D 2 27 SGYM-A102/148/1059,3827 Πίνακας ή διάγραμμα με πληθυσμιακά δεδομένα ανά ήπειρο: http://www.mapsofworld.com/worldpopulation-density.htm
Γ1.3. Παιχνίδια με τις ηλικιακές πυραμίδες…
Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου
Πυραμίδες ηλικιών:
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1059,3829
Πρόσβαση από το «φωτόδεντρο»:
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3268
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3282
Μεταβολές πληθυσμού στην Ελλάδα:
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3042
Ιστοσελίδα της ΕΛΣΤΑΤ (πίνακες με τον πληθυσμό ανά φύλο και ηλικιακή ομάδα, ποσοστά κάθε ηλικιακής ομάδας κ.λπ.):
Γ.1.5. Που είναι χτισμένες οι μεγάλες πόλεις του πλανήτη Το θέμα καλύπτεται μέσω συνδυασμού των κεφαλαίων Γ1.2., Γ1.4 και Β4.4.
Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1059,3827
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php
η ώρα: σ. 104, (δες το μοντέλο μιας πόλης)
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1059,3830
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1059,3831
2 η ώρα: σ.102-103: (θέσεις πόλεων)
3 η ώρα: Προβλήματα στις μεγάλες πόλεις.
Γ2.1. Φυσικοί πόροι Συνοπτική μελέτη
Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1059,3834
Γ2.3. Προβλήματα που ζητούν απαντήσεις
Διαδραστικές εφαρμογές Ψηφιακού Σχολείου: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/D SGYM-A102/148/1059,3836
Χάρτης παγκόσμιος με μετακινήσεις πληθυσμών διαχρονικά (αναζήτηση στο διαδίκτυο). Κείμενα με ιστορίες ανθρώπων που μετακινούνται σε μια άλλη χώρα εξαιτίας πολέμου ή φυσικής καταστροφής (UNICEF), Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης:
http://www.iom.int/ εριβαλλοντικοί μετανάστες, Υπάτη Αρμοστεία του ΟΗΕ: http://www.unhcr.org/cgi-bin/texis/vtx/home
UNICEF:
Ημερομηνία δημιουργίας
Κυριακή 22 Μαρτίου 2020
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα