Παρουσίαση/Προβολή

ΤΠΕ Β
(9310191126) - ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΑΜΑΡΙΝΑ
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα χωρίζεται σε ενότητες μια για κάθε εβδομάδα! Άνοιξε την ενότητα κάνοντας κλικ στο τίτλο της και ακολούθησε τις οδηγίες που σου δίνω.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2020
-
Μαθησιακοί στόχοι
1. Εξοικείωση με το Περιβάλλον του Υπολογιστή
- Αναγνώριση των βασικών μερών του υπολογιστή (οθόνη, πληκτρολόγιο, ποντίκι, ηχεία).
- Κατανόηση της χρήσης των βασικών συσκευών εισόδου και εξόδου.
- Εκμάθηση σωστής στάσης σώματος κατά τη χρήση υπολογιστή.
2. Βασικές Δεξιότητες Χρήσης
- Χρήση ποντικιού για επιλογή, μεταφορά και άνοιγμα εφαρμογών.
- Εξάσκηση στη χρήση του πληκτρολογίου για την εισαγωγή χαρακτήρων.
- Αναγνώριση και χρήση απλών εικονιδίων και μενού.
3. Ψηφιακός Εγγραμματισμός
- Εισαγωγή στις έννοιες του λογισμικού και του υλικού.
- Εξοικείωση με βασικές εφαρμογές ζωγραφικής και παιχνιδιών που αναπτύσσουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.
- Αναγνώριση της τεχνολογίας στην καθημερινή ζωή (π.χ., tablet, κινητά).
4. Δημιουργικότητα και Έκφραση
- Χρήση λογισμικών δημιουργίας, όπως προγράμματα ζωγραφικής ή απλές εφαρμογές σχεδιασμού.
- Ανάπτυξη ιστοριών με χρήση εικόνων και συμβόλων.
5. Συνεργασία και Κοινωνική Διάσταση
- Συμμετοχή σε απλές ομαδικές δραστηριότητες μέσω του υπολογιστή.
- Κατανόηση των βασικών κανόνων χρήσης του υπολογιστή με υπευθυνότητα και σεβασμό.
6. Εισαγωγή στην Ασφαλή Χρήση
- Αναγνώριση της ανάγκης για ασφαλή χρήση του υπολογιστή.
- Κατανόηση της έννοιας της υπεύθυνης χρήσης της τεχνολογίας.
Μέθοδοι διδασκαλίας
- Διαδραστική μάθηση: Χρήση λογισμικών για επίδειξη βασικών εννοιών πληροφορικής.
- Ενεργητική συμμετοχή: Ενθάρρυνση των μαθητών να συμμετέχουν σε δραστηριότητες, π.χ. σχεδιασμός απλών εικόνων, παιχνίδια πληκτρολογίου και ποντικιού.
- Μάθηση μέσα από το παιχνίδι: Εκπαιδευτικών παιχνιδια που σχετίζονται με τις βασικές δεξιότητες υπολογιστών (π.χ. ScratchJr).
- Καθοδηγούμενη διερεύνηση: Ερωτήσεις που οδηγούν τους μαθητές να ανακαλύψουν νέες πληροφορίες και δεξιότητες.
- Εκπαιδευτικά βίντεο: Προβολή σύντομων βίντεο για απλές έννοιες, όπως η λειτουργία του υπολογιστή ή οι κανόνες ασφάλειας στο διαδίκτυο.
- Ανατροφοδότηση: Ενθάρρυνση και προσαρμογή της διδασκαλίας με βάση τις ανάγκες των μαθητών.
Προτεινόμενα Συγγράμματα/Υλικά Μαθήματος
Διαδραστικές Εφαρμογές και Λογισμικά
- Tux Paint: Λογισμικό για δημιουργική ζωγραφική και σχεδιασμό.
- GCompris: Εκπαιδευτική σουίτα με δραστηριότητες για μαθητές δημοτικού
- scratchjr Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με ScratchJr"
- code.org
- blockly
Ασφάλεια στο διαδίκτυο-
SaferInternet4Kids - Εκπαιδευτικό Υλικό για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
- Ψηφιακό υλικό , το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως «εργαλείο» μέσα στην τάξη ή και στο σπίτι: "Back to school package"
Διδάσκοντες
Αναστασία Σαμαρίνα