Παρουσίαση/Προβολή

Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών : Ε' - ΣΤ'
(9270131256) - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΕΛΙΣΙΔΗΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Ε' - ΣΤ'
- Οι μαθητές/τριες ασκούνται στην επεξεργασία
κειμένου ατομικά και σε ομάδες εργασίας. Με την
καθοδήγηση του/της εκπαιδευτικού, οι
μαθητές/τριες αναλαμβάνουν κατάλληλες εργασίες
και σχέδια έρευνας (μικρής διάρκειας) που
απαιτούν τη δημιουργία εγγράφων διαφόρων
μορφών. Με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού,
και ανάλογα με το βαθμό εξοικείωσης των μαθητών,
υλοποιούνται δραστηριότητες συνεργατικής
επεξεργασίας κειμένων σε διαδικτυακές εφαρμογές
Web 2.0 (π.χ. ψηφιακή πλατφόρμα ή ιστολόγιο
τάξης). Προτείνεται η υλοποίηση διαθεματικών
εργασιών που συνδέουν περισσότερα του ενός
μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών (Γλώσσα,
Ιστορία, Φυσικές Επιστήμες, περιβάλλον,
Μαθηματικά, Κοινωνικές Επιστήμες κ.λπ.). - Με την καθοδήγηση του/της εκπαιδευτικού, οι
μαθητές/τριες χρησιμοποιούν εμπορικό και ελεύθερο
λογισμικό για συγκεκριμένη εργασία, π.χ. επεξεργασία
κειμένου ή εικόνας. Αναζητούν και διαχειρίζονται
πληροφορίες πολλαπλών μορφών (κείμενο, εικόνα, ήχο,
βίντεο). Εντοπίζουν και συγκρίνουν το μέγεθος των
αρχείων. Συζητούν για τις μονάδες μέτρησης του όγκου
αποθηκευμένων πληροφοριών. - Οι μαθητές/τριες αναζητούν, αξιολογούν και αξιοποιούν
πληροφορίες από ποικίλες πηγές στο Διαδίκτυο και στον
Παγκόσμιο Ιστό, στα πλαίσια κατάλληλων
δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τις ΤΠΕ αλλά και τα
άλλα μαθήματα του Π.Σ. (π.χ. ηλεκτρονικά λεξικά,
ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες, Google Maps κ.α.). Αξιοποιούν
το υλικό της έρευνάς τους για να αναπτύξουν μικρές
εκθέσεις, παρουσιάσεις, αφίσες κ.οκ - Οι μαθητές/τριες εξοικειώνονται με το περιβάλλον του
υπολογιστικού φύλλου αξιοποιώντας την αναπαράσταση του
πίνακα που είναι οικεία από τον επεξεργαστή κειμένου. Ο
εκπαιδευτικός αναθέτει κατάλληλες ασκήσεις και εργασίες
που απαιτούν τη δημιουργία υπολογιστικών φύλλων με σκοπό
την επίλυση προβλημάτων που αφορούν στην καταγραφή,
ταξινόμηση, επεξεργασία και αναπαράσταση δεδομένων. - Βασικός στόχος της ενότητας αυτής είναι η σταδιακή
εξοικείωση των μαθητών με τον προγραμματισμό με
παιγνιώδη τρόπο, μέσα από την αξιοποίηση διαθέσιμων
εκπαιδευτικών περιβαλλόντων οπτικού
προγραμματισμού. Οι μαθητές σε κατάλληλα
εκπαιδευτικά περιβάλλοντα προγραμματισμού,
χειρίζονται και διερευνούν έτοιμα προγράμματα,
έχοντας ως γενικό προσανατολισμό τη μετάβαση από
την ψηφιακή ζωγραφική στα προγραμματιζόμενα
πολυμέσα. Ο εκπαιδευτικός, προκαλεί το ενδιαφέρον
των μαθητών, ώστε να δημιουργήσουν μικρές
εφαρμογές, στις οποίες θα προκαλείται η δράση
αντικειμένων στη σκηνή ή στο χώρο επισκόπησης με
χρήση χειριστηρίων (πληκτρολόγιο, ποντίκι).
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2021
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα