Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΓΛΩΣΣΑ Α ΤΑΞΗ

(9270105197) -  ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΦΩΤΙΑΔΟΥ

Περιγραφή Μαθήματος

Βασικοί στόχοι:

  • Αναγνώριση: Οι μαθητές να αναγνωρίζουν το γράμμα Κ,κ οπτικά τόσο σε έντυπη μορφή όσο και σε αντικείμενα της καθημερινότητας.
  • Προφορά: Να προφέρουν σωστά το γράμμα και να το εντάσσουν σε συλλαβές και λέξεις.
  • Γραφή: Να γράφουν το γράμμα Κ,κ με τη σωστή φορά και διάσταση.
  • Σύνδεση με λέξεις: Να συνδέουν το γράμμα Κ,κ με λέξεις της καθημερινότητας και να το χρησιμοποιούν σε απλές προτάσεις.

 

 

 

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2024

  • Μαθησιακοί στόχοι

    Γνωστικοί Στόχοι:

    • Αναγνώριση του γράμματος: Τα παιδιά θα μπορούν να αναγνωρίζουν οπτικά το γράμμα Κ, τόσο το κεφαλαίο όσο και το μικρό.
    • Προφορά του ήχου: Θα συνδέσουν το γράμμα Κ με τον αντίστοιχο ήχο και θα μπορούν να το προφέρουν σωστά σε λέξεις.
    • Λεξιλόγιο: Θα εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Κ.
    • Ανάγνωση λέξεων: Θα μπορούν να διαβάζουν απλές λέξεις που περιέχουν το γράμμα Κ.
    • Γραφή του γράμματος: Θα αποκτήσουν δεξιότητα στη γραφή του γράμματος Κ, τηρώντας τη σωστή γραφική μορφή.

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Στρατηγικές Διδασκαλίας

    • Διαφοροποίηση: Προσαρμόστε τις δραστηριότητες στις ανάγκες και τις δυνατότητες κάθε παιδιού.
    • Επαναλήψη: Επαναλάβετε τις έννοιες σε τακτά χρονικά διαστήματα για να ενισχύσετε τη μάθηση.
    • Θετική ενίσχυση: Ενθαρρύνετε τα παιδιά και επαινέστε τις προσπάθειές τους.
    • Συνεργασία: Δημιουργήστε ένα ευχάριστο και συνεργατικό περιβάλλον στην τάξη.
    • Παιχνίδι: Χρησιμοποιήστε παιχνίδια για να κάνετε τη μάθηση διασκεδαστική και αποτελεσματική.

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    Αξιολόγηση

    • Παρατήρηση: Παρατηρούμε τα παιδιά κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων για να αξιολογούμε την κατανόησή τους.
    • Φύλλα εργασίας: Χρησιμοποιούμε φύλλα εργασίας για να αξιολογήσουμε τις γραπτές δεξιότητες των παιδιών.
    • Προφορική αξιολόγηση: Ζητούμε από τα παιδιά να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με το γράμμα Κ.

    Διδάσκοντες

    Φωτιάδου Παρασκευή

    Προαπαιτούμενα

    Βασικά Προαπαιτούμενα:

    • Φωνολογική Επίγνωση:
      • Η ικανότητα να αναγνωρίζουν και να χειρίζονται τους ήχους της γλώσσας είναι κρίσιμη.
      • Τα παιδιά θα πρέπει να μπορούν να διακρίνουν τον ήχο του Κ από άλλους ήχους και να τον εντοπίζουν σε λέξεις.
    • Κινητικές Δεξιότητες:
      • Η ικανότητα να κρατούν το μολύβι σωστά και να κάνουν απλές κινήσεις είναι απαραίτητη για τη γραφή του γράμματος.
    • Οπτική Αντίληψη:
      • Τα παιδιά θα πρέπει να μπορούν να διακρίνουν το σχήμα του γράμματος Κ από άλλα γράμματα και να το αναγνωρίζουν σε διαφορετικά μεγέθη και γραμματοσειρές.
    • Ενδιαφέρον για τη Μάθηση:
      • Ένα θετικό κλίμα μάθησης και η δημιουργία ενδιαφέροντος για τα γράμματα είναι σημαντικοί παράγοντες για την επιτυχία.

    Ομάδα στόχος

    Ο στόχος μιας ομάδας στην διδασκαλία του γράμματος Κ στην Α' Δημοτικού είναι πολυεπίπεδος και αποσκοπεί στην ολιστική ανάπτυξη του μαθητή.

    Βασικοί στόχοι:

    • Γνωστικοί στόχοι:
      • Αναγνώριση: Να αναγνωρίζουν οπτικά το γράμμα Κ σε διάφορες μορφές και μεγέθη.
      • Προφορά: Να συνδέσουν το γράμμα με τον αντίστοιχο ήχο και να το προφέρουν σωστά σε λέξεις.
      • Λεξιλόγιο: Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με λέξεις που αρχίζουν από το Κ.
      • Ανάγνωση: Να διαβάζουν απλές λέξεις που περιέχουν το γράμμα Κ.
      • Γραφή: Να γράφουν το γράμμα Κ σωστά, τηρώντας τη γραφική μορφή.
    • Δεξιότητες:
      • Παρατήρηση: Να παρατηρούν εικόνες και να αναγνωρίζουν αντικείμενα που αρχίζουν από το Κ.
      • Ακουστική διάκριση: Να διακρίνουν τον ήχο του Κ από άλλους ήχους.
      • Σύνδεση εικόνας-λέξης: Να συνδέουν την εικόνα ενός αντικειμένου με τη γραπτή του αναπαράσταση.
      • Συνεργασία: Να συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους για την επίτευξη κοινών στόχων.
      • Επικοινωνία: Να εκφράζονται προφορικά και γραπτά χρησιμοποιώντας λέξεις με το γράμμα Κ.
    • Συναισθηματικοί στόχοι:
      • Ενδιαφέρον: Να αναπτύξουν θετικό ενδιαφέρον για τη μάθηση της ελληνικής γλώσσας.
      • Αυτοπεποίθηση: Να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση στις ικανότητές τους.
      • Κίνητρο: Να αναπτύξουν κίνητρο για περαιτέρω εξερεύνηση της γλώσσας.

    Πώς η ομάδα συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων:

    • Δημιουργεί ένα ευχάριστο περιβάλλον μάθησης: Η συνεργασία σε ομάδα δημιουργεί ένα θετικό κλίμα που ενθαρρύνει τη συμμετοχή και την αλληλεπίδραση.
    • Προσφέρει πολλαπλές προοπτικές: Τα μέλη της ομάδας μπορούν να μοιραστούν τις ιδέες και τις γνώσεις τους, εμπλουτίζοντας τη μαθησιακή εμπειρία.
    • Υποστηρίζει την ατομική μάθηση: Τα παιδιά μαθαίνουν ο ένας από τον άλλον και ενισχύουν τις ατομικές τους δεξιότητες.
    • Καλλιεργεί την κοινωνική αλληλεπίδραση: Η ομαδική εργασία ενισχύει τις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών.
    • Κάνει τη μάθηση πιο διασκεδαστική: Τα παιχνίδια και οι δραστηριότητες που γίνονται σε ομάδα 

    Συνοπτικά, ο στόχος της ομάδας στην διδασκαλία του γράμματος Κ είναι να δημιουργήσει ένα περιβάλλον όπου τα παιδιά θα μάθουν να αγαπούν τη γλώσσα, να συνεργάζονται με τους άλλους και να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες για την επιτυχή φοίτηση τους.