Παρουσίαση/Προβολή

ΓΛΩΣΣΑ Α ΤΑΞΗ
(9270105197) - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΦΩΤΙΑΔΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
Βασικοί στόχοι:
- Αναγνώριση: Οι μαθητές να αναγνωρίζουν το γράμμα Κ,κ οπτικά τόσο σε έντυπη μορφή όσο και σε αντικείμενα της καθημερινότητας.
- Προφορά: Να προφέρουν σωστά το γράμμα και να το εντάσσουν σε συλλαβές και λέξεις.
- Γραφή: Να γράφουν το γράμμα Κ,κ με τη σωστή φορά και διάσταση.
- Σύνδεση με λέξεις: Να συνδέουν το γράμμα Κ,κ με λέξεις της καθημερινότητας και να το χρησιμοποιούν σε απλές προτάσεις.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2024
-
Μαθησιακοί στόχοι
Γνωστικοί Στόχοι:
- Αναγνώριση του γράμματος: Τα παιδιά θα μπορούν να αναγνωρίζουν οπτικά το γράμμα Κ, τόσο το κεφαλαίο όσο και το μικρό.
- Προφορά του ήχου: Θα συνδέσουν το γράμμα Κ με τον αντίστοιχο ήχο και θα μπορούν να το προφέρουν σωστά σε λέξεις.
- Λεξιλόγιο: Θα εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Κ.
- Ανάγνωση λέξεων: Θα μπορούν να διαβάζουν απλές λέξεις που περιέχουν το γράμμα Κ.
- Γραφή του γράμματος: Θα αποκτήσουν δεξιότητα στη γραφή του γράμματος Κ, τηρώντας τη σωστή γραφική μορφή.
Μέθοδοι διδασκαλίας
Στρατηγικές Διδασκαλίας
- Διαφοροποίηση: Προσαρμόστε τις δραστηριότητες στις ανάγκες και τις δυνατότητες κάθε παιδιού.
- Επαναλήψη: Επαναλάβετε τις έννοιες σε τακτά χρονικά διαστήματα για να ενισχύσετε τη μάθηση.
- Θετική ενίσχυση: Ενθαρρύνετε τα παιδιά και επαινέστε τις προσπάθειές τους.
- Συνεργασία: Δημιουργήστε ένα ευχάριστο και συνεργατικό περιβάλλον στην τάξη.
- Παιχνίδι: Χρησιμοποιήστε παιχνίδια για να κάνετε τη μάθηση διασκεδαστική και αποτελεσματική.
Μέθοδοι αξιολόγησης
Αξιολόγηση
- Παρατήρηση: Παρατηρούμε τα παιδιά κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων για να αξιολογούμε την κατανόησή τους.
- Φύλλα εργασίας: Χρησιμοποιούμε φύλλα εργασίας για να αξιολογήσουμε τις γραπτές δεξιότητες των παιδιών.
- Προφορική αξιολόγηση: Ζητούμε από τα παιδιά να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με το γράμμα Κ.
Διδάσκοντες
Φωτιάδου Παρασκευή
Προαπαιτούμενα
Βασικά Προαπαιτούμενα:
- Φωνολογική Επίγνωση:
- Η ικανότητα να αναγνωρίζουν και να χειρίζονται τους ήχους της γλώσσας είναι κρίσιμη.
- Τα παιδιά θα πρέπει να μπορούν να διακρίνουν τον ήχο του Κ από άλλους ήχους και να τον εντοπίζουν σε λέξεις.
- Κινητικές Δεξιότητες:
- Η ικανότητα να κρατούν το μολύβι σωστά και να κάνουν απλές κινήσεις είναι απαραίτητη για τη γραφή του γράμματος.
- Οπτική Αντίληψη:
- Τα παιδιά θα πρέπει να μπορούν να διακρίνουν το σχήμα του γράμματος Κ από άλλα γράμματα και να το αναγνωρίζουν σε διαφορετικά μεγέθη και γραμματοσειρές.
- Ενδιαφέρον για τη Μάθηση:
- Ένα θετικό κλίμα μάθησης και η δημιουργία ενδιαφέροντος για τα γράμματα είναι σημαντικοί παράγοντες για την επιτυχία.
Ομάδα στόχος
Ο στόχος μιας ομάδας στην διδασκαλία του γράμματος Κ στην Α' Δημοτικού είναι πολυεπίπεδος και αποσκοπεί στην ολιστική ανάπτυξη του μαθητή.
Βασικοί στόχοι:
- Γνωστικοί στόχοι:
- Αναγνώριση: Να αναγνωρίζουν οπτικά το γράμμα Κ σε διάφορες μορφές και μεγέθη.
- Προφορά: Να συνδέσουν το γράμμα με τον αντίστοιχο ήχο και να το προφέρουν σωστά σε λέξεις.
- Λεξιλόγιο: Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με λέξεις που αρχίζουν από το Κ.
- Ανάγνωση: Να διαβάζουν απλές λέξεις που περιέχουν το γράμμα Κ.
- Γραφή: Να γράφουν το γράμμα Κ σωστά, τηρώντας τη γραφική μορφή.
- Δεξιότητες:
- Παρατήρηση: Να παρατηρούν εικόνες και να αναγνωρίζουν αντικείμενα που αρχίζουν από το Κ.
- Ακουστική διάκριση: Να διακρίνουν τον ήχο του Κ από άλλους ήχους.
- Σύνδεση εικόνας-λέξης: Να συνδέουν την εικόνα ενός αντικειμένου με τη γραπτή του αναπαράσταση.
- Συνεργασία: Να συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους για την επίτευξη κοινών στόχων.
- Επικοινωνία: Να εκφράζονται προφορικά και γραπτά χρησιμοποιώντας λέξεις με το γράμμα Κ.
- Συναισθηματικοί στόχοι:
- Ενδιαφέρον: Να αναπτύξουν θετικό ενδιαφέρον για τη μάθηση της ελληνικής γλώσσας.
- Αυτοπεποίθηση: Να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση στις ικανότητές τους.
- Κίνητρο: Να αναπτύξουν κίνητρο για περαιτέρω εξερεύνηση της γλώσσας.
Πώς η ομάδα συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων:
- Δημιουργεί ένα ευχάριστο περιβάλλον μάθησης: Η συνεργασία σε ομάδα δημιουργεί ένα θετικό κλίμα που ενθαρρύνει τη συμμετοχή και την αλληλεπίδραση.
- Προσφέρει πολλαπλές προοπτικές: Τα μέλη της ομάδας μπορούν να μοιραστούν τις ιδέες και τις γνώσεις τους, εμπλουτίζοντας τη μαθησιακή εμπειρία.
- Υποστηρίζει την ατομική μάθηση: Τα παιδιά μαθαίνουν ο ένας από τον άλλον και ενισχύουν τις ατομικές τους δεξιότητες.
- Καλλιεργεί την κοινωνική αλληλεπίδραση: Η ομαδική εργασία ενισχύει τις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών.
- Κάνει τη μάθηση πιο διασκεδαστική: Τα παιχνίδια και οι δραστηριότητες που γίνονται σε ομάδα
Συνοπτικά, ο στόχος της ομάδας στην διδασκαλία του γράμματος Κ είναι να δημιουργήσει ένα περιβάλλον όπου τα παιδιά θα μάθουν να αγαπούν τη γλώσσα, να συνεργάζονται με τους άλλους και να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες για την επιτυχή φοίτηση τους.