Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΥΓΙΕΙΝΗ

(3541003144) -  ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΚΕΤΑΝΗ

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα Υγιεινή για τη Γ' Λυκείου στον τομέα Υγείας, Πρόνοιας και Ευεξίας είναι ένα πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα που εισάγει τους μαθητές στην επιστήμη της Υγιεινής και τη σημασία της για την προστασία και προαγωγή της δημόσιας υγείας. Μέσα από τα κεφάλαια του μαθήματος, οι μαθητές εξετάζουν έννοιες όπως η υγεία και οι παράγοντες που την επηρεάζουν, η πρόληψη ασθενειών, η επιδημιολογία, η υγιεινή του περιβάλλοντος, των τροφίμων, της ύδρευσης και αποχέτευσης, καθώς και η ατομική υγιεινή. Επιπλέον, το μάθημα περιλαμβάνει ειδικά θέματα όπως η υγιεινή της κατοικίας και της εργασίας, με έμφαση στην πρόληψη επαγγελματικών ασθενειών. Οι γνώσεις αυτές είναι θεμελιώδεις για τη διαμόρφωση υγιεινών συμπεριφορών και την κατανόηση της αξίας της πρόληψης στη σύγχρονη ιατρική.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2024

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Το μάθημα εξετάζει την Υγιεινή ως επιστήμη και καλύπτει βασικά θέματα όπως ο ορισμός, οι αρχές και οι στόχοι της Υγιεινής, καθώς και τη διάκρισή της σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της Αγωγής Υγείας και των προγραμμάτων εφαρμογής της. Προχωρώντας, αναλύεται η έννοια της υγείας και οι παράγοντες που την απειλούν, με ιδιαίτερη έμφαση στην προληπτική ιατρική και τους τρόπους προστασίας. Στη συνέχεια, γίνεται εισαγωγή στην επιδημιολογία και στα λοιμώδη νοσήματα, αναφέροντας χαρακτηριστικά επιδημιών και τρόπους μετάδοσης. Το μάθημα καλύπτει επίσης την υγιεινή του περιβάλλοντος, με ανάλυση σε θέματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, υγιεινής του νερού, αποχέτευσης, καθώς και μέτρων προστασίας των τροφίμων. Επιπλέον, περιλαμβάνει ενότητες σχετικά με την ατομική καθαριότητα, την υγιεινή της κατοικίας, και την υγιεινή στον χώρο εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της πρόληψης ατυχημάτων και των επαγγελματικών ασθενειών.

    Μαθησιακοί στόχοι

    Σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος είναι να γνωρίσει ο μαθητής αρχές και μεθόδους της Υγιεινής (ατομικής και δημόσιας) και να συνειδητοποιήσει ότι η Υγεία είναι θεμελιακή υποδομή κάθε δραστηριότητας του ανθρώπου.

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    • Διαδραστική Παρουσίαση με PowerPoint: Χρήση παρουσίασης με έντονα χρώματα και εικόνες για την προσέλκυση ενδιαφέροντος. Ενσωμάτωση ερωτήσεων κατά τη διάρκεια της παρουσίασης για ενεργή συμμετοχή των μαθητών.

    • Καταιγισμός Ιδεών (Brainstorming): Ξεκίνημα του μαθήματος με ερωτήσεις για να ενεργοποιηθεί η σκέψη των μαθητών γύρω από την έννοια της υγιεινής και τη σημασία της.

    • Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία: Χωρισμός των μαθητών σε ομάδες για διερεύνηση διαφορετικών πτυχών της υγιεινής, με κάθε ομάδα να παρουσιάζει τα ευρήματά της στην τάξη.

    • Αντεστραμμένη Τάξη (Flipped Classroom): Προετοιμασία των μαθητών στο σπίτι με παρακολούθηση βίντεο ή ανάγνωση υλικού. Η τάξη αφιερώνεται στη συζήτηση και σε δραστηριότητες βασισμένες στο υλικό.

    • Επίλυση Προβλήματος (Problem-Based Learning): Παρουσίαση μιας πραγματικής ή υποθετικής κατάστασης, π.χ., πρόληψη μετάδοσης μολυσματικών ασθενειών, και αναζήτηση λύσεων από τους μαθητές.

    • Μελέτες Περίπτωσης (Case Studies): Ανάλυση συγκεκριμένων περιστατικών σχετικών με την υγιεινή, με τους μαθητές να προτείνουν ενέργειες ή λύσεις.

    • Χρήση Διαδραστικού Πίνακα: Δημιουργία κρυπτόλεξου ή κουίζ με σχετικές έννοιες για ομαδική συμμετοχή και επίλυση στον διαδραστικό πίνακα.

    • Παιχνίδι Ρόλων (Role Play): Ανάληψη ρόλων από τους μαθητές, όπως ασθενής και υγειονομικός υπάλληλος, για προσομοίωση ρεαλιστικών καταστάσεων υγιεινής.

    • Συζήτηση και Ανταλλαγή Απόψεων (Debate): Οι μαθητές χωρίζονται σε δύο ομάδες για να επιχειρηματολογήσουν υπέρ και κατά ενός θέματος, π.χ., της υποχρεωτικής υγιεινής σε δημόσιους χώρους, αναπτύσσοντας κριτική σκέψη και επικοινωνιακές δεξιότητες.

    Διδάσκοντες

    Κετάνη Χρυσούλα ΠΕ 87.02

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    Το σχολικό βιβλίο : πάτησε εδώ για να το δεις σε ηλεκτρονική μορφή.

    Το Blog του Τομέα Υγείας για επιπλέον υλικό και ασκήσεις.