Μάθημα : Προγραμματισμός Γ ΕΠΑΛ

Κωδικός : S102265

S102265  -  ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ

Μάθημα

Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάπτυξη της αλγοριθμικής και υπολογιστικής σκέψης του μαθητή με όχημα τη γλώσσα Python.

Σημαντικές Παρατηρήσεις

  • Η έκδοση της Python που χρησιμοποιείται στο μάθημα είναι η 2 και πιο συγκεκριμένα οποιαδήποτε μεταγενέστερη έκδοση της 2.7.10.
  • Αν θέλετε να γράψετε ελληνικούς χαρακτήρες μέσα σε ένα πρόγραμμα, είτε ως σχόλια, είτε ως αλφαριθμητικά, θα πρέπει η πρώτη γραμμή του αρχείου python να είναι η παρακάτω:
    # -*- coding: utf-8 -*-
  • Το περιβάλλον προγραμματισμού που προτείνεται είναι το IDLE που συνοδεύει την Python 2. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όμως και άλλα περιβάλλοντα όπως είναι για παράδειγμα το PyScripter.
  • Αν χρησιμοποιείτε Linux, η Python που διαθέτει, δεν περιέχει το IDLE, οπότε θα πρέπει να αναζητήσετε και εγκαταστήσετε το αρχείο idle-python2.6 (2016).

Ενότητες

Να γράψετε πρόγραμμα σε Python το οποίο θα διαβάζει από τον χρήστη το ονοματεπώνυμο (αλφαριθμητικό δεδομένο) και τον βαθμό στο διαγώνισμα της πληροφορικής (ακέραιος στο διάστημα 0-100) για τους 23 μαθητές μιας τάξης και θα αποθηκεύει τα δεδομένα αυτά σε αντίστοιχες λίστες (NAMES, GRADES). Στην συνέχεια θα ταξινομεί τους βαθμούς σε φθίνουσα διάταξη (από τον μεγαλύτερο προς τον μικρότερο) και θα εμφανίζει το ονοματεπώνυμο των μαθητών που έχουν τους 3 μεγαλύτερους βαθμούς στην τάξη.

Μπορείτε να θυμηθείτε τον αλγόριθμο ταξινόμησης φυσαλίδας βλέποντας το παρακάτω βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=rJDQeCTQDRs&list=PLQgMKB9FJMVBfXKyO3slKbthz_9mgcigl&index=19

Προσοχή: τι αλλαγές πρέπει να γίνουν στον αλγόριθμο για να βγει η ταξινόμηση σε φθίνουσα διάταξη;

3.1 Μεταβλητές και τύποι δεδομένων

3.1.1 Τύποι δεδομένων

3.2 Αριθμητικές και λογικές πράξεις και εκφράσεις

3.3 Βασικές (ενσωματωμένες) συναρτήσεις

3.4 Δομή προγράμματος και καλές πρακτικές

3.5 Τύποι και δομές δεδομένων στις γλώσσες προγραμματισμού

4.1 Αλγοριθμικές δομές - Ροές εκτέλεσης προγράμματος

4.1.1 Δομή ακολουθίας

4.1.2 Δομή επιλογής if (ΑΝ)

4.1.3 Δομή επανάληψης (for και while)

4.2 Συναρτήσεις

4.2.1 Δημιουργώντας δικές μας συναρτήσεις

4.2.2 Παράμετροι συναρτήσεων

5.1 Δυαδική αναζήτηση

5.2 Ταξινόμηση Ευθείας ανταλλαγής

5.4 Δραστηριότητες - Άλυτες

5.5 Ερωτήσεις - Ασκήσεις

** Από τις παραγράφους 5.4 και 5.5, μόνο όσα αναφέρονται στις παραγράφους 5.1 και 5.2

6.1 Εισαγωγή - δημιουργία, άνοιγμα, κλείσιμο αρχείων.

6.2 Ανάγνωση και εγγραφή σε αρχείο.

6.4 Ερωτήσεις - Ασκήσεις.

** Από την παράγραφο 6.4, μόνο όσα αναφέρονται στις παραγράφους 6.1 και 6.2

7.1 Υποπρογράμματα και τρόποι κλήσης τους

7.1.1 Υποπρογράμματα

7.1.2 Συναρτήσεις στην Python

7.2 Μεταβλητές και παράμετροι

7.2.1 Παράμετροι συναρτήσεων

7.2.2 Εμβέλεια των μεταβλητών

7.3 Αρθρώματα (Modules)

7.3.1 Εισαγωγή

7.3.2 Σύντομη περιγραφή της Πρότυπης βιβλιοθήκης (Standard Library)

7.3.3 Πακέτα (Packages)

7.4 Δραστηριότητες

7.5 Ερωτήσεις

8.1 Συμβολοσειρές (strings)

8.2 Λίστες

8.3 Στοίβα

8.4 Ουρά

8.8 Δραστηριότητες

8.9 Ερωτήσεις

** Από τις παραγράφους 8.8 και 8.9, μόνο όσα αναφέρονται στις παραγράφους 8.1, 8.2, 8.3 και 8.4

11.1 Αντικείμενα και Κλάσεις

11.2 Στιγμιότυπα (αυτόματη αρχικοποίηση αντικειμένων).

11.3 Ιδιότητες και Μέθοδοι

** οι παράγραφοι 11.3.111.3.2 και 11.3.3 είναι εκτός διδακτέας - εξεταστέας ύλης

11.5 Δραστηριότητες.

11.6 Ερωτήσεις.

** Από τις παραγράφους 11.5 και 11.6, μόνο όσα αναφέρονται στις παραγράφους 11.1, 11.2, και 11.3

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -