Μάθημα : ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ A΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κωδικός : G1487104

MATH_A_GYM  -  ΗΛΙΑΣ ΡΑΙΔΟΣ ΠΕ03

Μάθημα
Στο Δημοτικό σχολείο ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος της βασικής
εκπαίδευσης. Στο Γυμνάσιο, θα στηριχτούμε στις γνώσεις που
αποκτήσαμε μέχρι τώρα, θα τις αξιοποιήσουμε και θα προσπαθήσουμε
να τις αναπτύξουμε και να τις διευρύνουμε.
Στην πορεία αυτή, ίσως διαπιστώσουμε ότι οι γνώσεις που διαθέτουμε δεν
επαρκούν πάντα. Πρέπει, λοιπόν, να συμπληρωθούν κατάλληλα και μετά
να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα, στον νέο προβληματισμό και τέλος
στην καινούρια γνώση. Έτσι, με τη δική μας προσπάθεια και παράλληλα
με τη βοήθεια και την καθοδήγηση του καθηγητή μας, θα καταφέρουμε,
όλοι μαζί μέσα στην τάξη, να αναπτύξουμε τις δυνατότητές μας,
προσθέτοντας, όχι μόνο γνώσεις αλλά και νέους τρόπους να τις αποκτούμε.
Τα Μαθηματικά τα γνωρίζουμε ως ένα σχολικό μάθημα. Δεν πρέπει όμως
να μείνουμε μόνο σ’ αυτό. Όσα περισσότερα Μαθηματικά ξέρουμε και
χρησιμοποιούμε, τόσο καλύτερα ερμηνεύουμε τον κόσμο μας και τελικά
τον κατανοούμε. Είναι ένας κώδικας απαραίτητος για την κατανόηση
του κόσμου μας, που λειτουργεί όπως η “γλώσσα” προγραμματισμού
στους υπολογιστές. Όσες περισσότερες “λέξεις” ξέρει κανείς από
αυτή τη “γλώσσα”, δηλαδή τα Μαθηματικά, τόσο καλύτερα αξιοποιεί τις
δυνατότητες του μυαλού του. Επίσης, τα Μαθηματικά δεν είναι απλά ένα
εργαλείο για τη βελτίωση των ατομικών επιδόσεων, αλλά ένας βασικός
μοχλός που βοηθάει την κοινωνική ανάπτυξη.
Το βιβλίο αυτό φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα βήμα προς τις κατευθύνσεις
αυτές. Είναι γραμμένο σύμφωνα με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο
Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) και το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα
Σπουδών (ΑΠΣ) για τα Μαθηματικά του Γυμνασίου, καθώς και τις
συγκεκριμένες προδιαγραφές και οδηγίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Σημαντικό χαρακτηριστικό του βιβλίου αυτού είναι ότι η παρουσίαση της
θεωρίας περιορίζεται συχνά, για να αφήσει στους μαθητές τη δυνατότητα
να αναπτύξουν, με τη βοήθεια των καθηγητών τους, τη διαίσθηση, τη
δοκιμή, την έρευνα και τέλος την αναγκαία σύνθεση.
Οι δραστηριότητες που προτείνονται και προηγούνται της θεωρίας,
έχουν στόχο να υπάρξει ο προβληματισμός και η αναζήτηση που θα
μας οδηγήσει στην ανάγκη να αναπτύξουμε την κατάλληλη θεωρία.
Έτσι, γίνεται φανερό ότι η θεωρία είναι αποτέλεσμα μιας συγκεκριμένης
αναζήτησης και όχι αυτοσκοπός. Οδηγός σ’ αυτό τον βηματισμό θα είναι
και πάλι ο συνάδελφος καθηγητής του Γυμνασίου, που χωρίς τη δική του
ουσιαστική συμβολή τίποτα δεν ολοκληρώνεται.
Πιστεύουμε ότι οι γονείς των μαθητών της Α Γυμνασίου γνωρίζουν
καλά, ότι σ’ αυτή την ηλικία το σημαντικότερο δεν είναι η συνεχής
συσσώρευση γνώσεων – που φαίνονται ατελείωτες και συχνά μένουν
στείρες – αλλά ο τρόπος που αποκτάται σε κάθε περίπτωση η απαραίτητη
γνώση. Αν στον τρόπο αυτό προστεθεί και η μέθοδος εμπέδωσης και
αξιοποίησής της, τότε αυτή η γνώση παίρνει διαστάσεις του πολύτιμου
αγαθού και της κοινωνικής αξίας, που παραμένει ο τελικός στόχος κάθε
εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Στην εποχή μας, που όλα μεταβάλλονται ταχύτατα – και μαζί τους οι
θεωρίες, οι απόψεις και οι θέσεις – κανείς δεν ισχυρίζεται ότι ένα
σχολικό βιβλίο μπορεί να συνθέσει όλες τις απόψεις και να περιλάβει,
στο σύνολό της, την εκπαιδευτική εμπειρία τόσων αιώνων.
Ως συγγραφείς του βιβλίου, θα είμαστε ευτυχείς αν οι συνάδελφοι
καθηγητές, αλλά και όλοι οι ενδιαφερόμενοι, στείλουν στο Παιδαγωγικό
Ινστιτούτο τις κρίσεις και τις παρατηρήσεις τους, ώστε να γίνει κατά το
δυνατόν καλύτερο τούτο το βιβλίο. Το ποσοστό της “αλήθειας” που αυτό
περιέχει θα διευρυνθεί όταν η προσπάθεια γίνει πιο συλλογική. Γι’ αυτή
την “αλήθεια” που, όπως λέει ο Ελύτης:
“Αιώνες τώρα ρωτούν οι μάγοι μα οι αστέρες αποκρίνονται κατά προσέγγιση”.
Οι συγγραφείς

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -