Περιγραφή Μαθήματος
Η ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Σχέδιο μαθήματος- Η ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Το σενάριο αυτό επιχειρεί να εισάγει τους μαθητές της Γ' Γυμνασίου στις βασικές έννοιες της Δικαστικής λειτουργίας της χώρας μας. Η διάρκεια του σεναρίου εκτείνεται σε δύο (2) διδακτικές ώρες οι οποίες διεξάγονται κατεξοχήν στο εργαστήριο της Πληροφορικής. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι υποστηρικτικός και ενθαρρυντικός και η αλληλεπίδραση με τους μαθητές διαρκής. Χρησιμοποιούνται μεθοδολογικές τεχνικές όπως η καθοδηγούμενη ανακάλυψη, οι διαθεματικές αναφορές, η ομαδοσυνεργατική και βιωματική μάθηση και δραστηριότητες εφαρμογής της θεωρίας στην πράξη. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα για διαφοροποιημένες δραστηριότητες μέσα από διαφορετικά φύλλα εργασίας (που ανατίθενται σε ομάδες μαθητών ανάλογα με το επίπεδο και τα ενδιαφέροντά τους) και ενεργό/διαδραστική συμμετοχή των μαθητών μέσα από τη χρήση ψηφιακών εργαλείων που κινητοποιούν το μαθησιακό ενδιφέρον των μαθητών, καλλιεργούν την κριτική σκέψη και προβληματισμό και ενισχύουν την ενεργητική και ερευνητική μάθηση.
ΣΤΟΧΟΣ: Να μπορούν οι μαθητές να διακρίνουν τις τρεις μορφές των Δικαστηρίων της χώρας μας και αφού εμπεδώσουν τη γνώση αυτή, να αυτενεργήσουν με δημιουργικό τρόπο.
ΑΚΡΟΑΤΗΡΙΟ: Μαθητές Γ' Γυμνασίου (για 1 τμήμα του σχολείου)
ΕΝΟΤΗΤΑ: 10.2.3 του σχολικού βιβλίου "Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή" της Γ' Γυμνασίου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ: Παρουσίαση, 2 Βίντεο, Διάγραμμα, Τεστ, Φύλλο εργασίας
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 2 διδακτικές ώρες.
ΑΦΟΡΜΙΣΗ: Η διάκριση των εξουσιών/λειτουργιών
ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ: ΕΙΔΗ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ
ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ: ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΕΣΤ
ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ: με το εργαλείο Ο τροχός της τύχης
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΜΑΔΩΝ: ΕΡΓΑΣΙΕΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ: Σκετς, βίντεο, κόμικ, επιστολή
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -