Μάθημα : ΟΔΥΣΣΕΙΑ Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κωδικός : G1238143

G1238143  -  ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΓΑΣΤΕΡΑΤΟΥ

Μάθημα

Εδώ θα βρείτε:

  1. Ερωτήσεις στην εισαγωγή της Οδύσσειας .
  2. Επεξεργασία του κειμένου σε ενότητες, σύμφωνα με το βιβλίο του μαθητή
  3. Ευχάριστες δραστηριότητες στη Οδύσσεια

ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ

  1. Το μάθημα είναι οργανωμένο σε ενότητες και υποενότητες με βάση το σχολικό βιβλίο
  2. Για να έχεις πρόσβαση στο υλικό (έγγραφα, σύνδεσμοι, βιντεάκια) πρέπει να μπεις στην ενότητα επιλέγοντας δες εδώ
  3. Αν έχεις εργασία για το σπίτι, είναι με κόκκινα γράμματα

Ενότητες

 

  • Διάβασε την περίληψη της ραψωδίας ψ (πάτα εδώ)
  • Δες το βίντεο της αναγνώρισης
  • Διάβασε το δημοτικό τραγούδι ''ο γυρισμός του ξενιτεμένου'' στο τέλος της περίληψης της ραψωδίας ψ (ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΚΕΙΜΕΝΑ) και βρες τις ομοιότητες και διαφορές στην αναγνώριση των συζύγων ανάμεσα στην Οδύσσεια και στο δημοτικό τραγούδι.

Αναγνώριση Οδυσσέα-Τηλέμαχου

  • Διάβασε από το βιβλίο τη σκηνή της αναγνώρισης του Οδυσσέα από τον γιο του Τηλέμαχο και την κατάστρωση της μνηστηροφονίας.
  • Διάβασε στο Φωτόδεντρο τα στάδια της τυπικής σκηνής της αναγνώρισης και προσπάθησε να τα εντοπίσεις στην αναγνώριση Τηλέμαχου-Οδυσσέα.
  • Σκηνή αναγνώρισης : Δες, στο απόσπασμα από την ταινία, τη σκηνή της αναγνώρισης.

Οδηγίες για τις εξετάσεις

  • Η τελική εξέταση θα θυμίζει την γραπτή εξετάση κάθε τετραμήνου. Δηλαδή θα επιλεγεί ένα απόσπασμα από το ομηρικό κείμενο και θα απαντήσετε σε ερωτήσεις που θα το συνοδεύουν και θα σχετίζονται με αυτό.
  • Οι στίχοι προς εξέταση θα είναι από τις ραψωδίες α, ε

            ραψωδία α: στίχοι 1-497 (σελ 17-44)

            ραψωδία ε: στίχοι 33-251(σελ. 52-59)

  • Θα διαβάσετε τα σχόλια που βρίσκονται στο κίτρινο πλαίσιο κάτω από το κείμενο, τις σημειώσεις από το τετράδιό σας και τις φωτοτυπίες που δόθηκαν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων

Ο Οδυσσέας ναυαγός, για μια ακόμη φορά, αυτή τη φορά στο νησί των Φαιάκων, αφηγείται στους άρχοντες του νησιού τις περιπέτειές του από τη στιγμή που έφυγε από την Τροία για να επιστρέψει στην Ιθάκη

 

1. Περίληψη ραψωδιας ι (διάβασέ την στη σελ. 90)

2. Διάβασε στη ραψωδία ι τη σκηνή της συνάντησης του Οδυσσέα με τον Κύκλωπα

  • στίχοι 240-321 (α' φάση): γνωριμία με το 'θηρίο'
  • στίχοι 322-512 (β' φάση): αντιμετώπιση του 'θηρίου'
  • στίχοι 513-630 (γ' φάση): απομάκρυνση από το 'θηρίο'-ύβρη Οδυσσέα

3. Διάβασε τις περιλήψεις των ραψωδιών κ, λ (σελ.100-101) μ,ν (σελ.111-112)

4. Δες στο απόσπασμα της ταινίας "Οδύσσεια" τη συνάντηση του Οδυσσέα με τον θεό Αίολο

https://www.youtube.com/watch?v=9a0A8RZc7ek

 

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

  1. Ποιες διαφορές εντοπίζεις ανάμεσα στον Οδυσσέα και τον Κύκλωπα;
  2. Ο Οδυσσέας και ο Κύκλωπας αντιπροσωπεύουν δύο διαφορετικούς κόσμους. Ποιοι είναι αυτοί;
  3. Με ποιους δόλους και ποιους τρόπους κατάφερε ο Οδυσσέας να αντιμετωπίσει τον Κύκλωπα;

Περίληψη ραψωδιών κ, λ (πάτα εδώ για να διαβάσεις)

Περίληψη ραψωδιών μ,ν (πάτα εδώ για να διαβάσεις)

 

Διάβασε την περίληψη των ραψωδιών η, θ (σελ. 79)

Διάβασε την περίληψη της ραψωδίας ζ στη σελίδα 73 του βιβλίου σου.

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

  • Παρατήρησε τα έργα τέχνης, τα οποία έχουν εμπνευστεί και δημιουργήσει σπουδαίοι καλλιτέχνες από την σκηνή της συνάντησης Οδυσσέα-Ναυσικάς (σελ 73-76). Εσύ τι έργο τέχνης θα δημιουργούσες; (ποίημα, θεατρική σκηνή, κόμικ, ταινία, πίνακας, σκίτσο, γλυπτό). Φτιάξε το δικό σου έργο τέχνης.
  • Ο Οδυσσέας θα ικετεύσει τη Ναυσικά να τον βοηθήσει. Μάθε για την ικεσία-ικέτης και την έννοια του ασύλου-ασυλία στο λεξικό της Πύλης.
  • Μάθε για την λειτουργία της παρομοίωσης στο ομηρικό κείμενο (ζωντανεύει τη σκηνή, πλουτίζει την περιγραφή της εικόνας)

 

ΓΙΑ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

  • Να διαβάσετε τους στίχους 165-211 (ραψωδία ε) στο βιβλίο μαθητή (σελ.57-58)
  • Να διαβάσετε τους στίχους 212-251 (σελ 58-59)
  • Να διαβάσετε τους στίχους 252-310 (κατασκευή σχεδίας, αναχώρηση Οδυσσέα)
  • Να διαβάσετε τους στίχους 311-400 (πάλη με την τρικυμία που προκάλεσε ο Ποσειδώνας/σελ.63-65)

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

  1. Με ποιον τρόπο ανακοινώνει η Καλυψώ στον Οδυσσέα την απόφαση των θεών; Για ποιον λόγο επιλέγει αυτόν τον τρόπο;
  2. Πώς αντιδρά ο Οδυσσέας στην ανακοίνωση της Καλυψώς; Τι φανερώνει αυτή η αντίδραση για τον χαρακτήρα του;
  3. Με ποια επιχειρήματα προσπαθεί η Καλυψώ να πείσει τον Οδυσσέα να μείνει μαζί της; 
  4. Πώς αντέδρασε ο Οδυσσέας στην προσπάθεια της Καλυψώς να τον πείσει να μείνει; Πως θα τον χαρακτηρίζατε για τον τρόπο που συμπεριφέρεται στη συζήτηση με την Καλυψώ;
  5. Η κατασκευή της σχεδίας και η πλοήγησή της αναδεικνύουν κι άλλες ικανότητες του Οδυσσέα. Ποιες είναι αυτές;
  6. Η επιστροφή του Ποσειδώνα περιπλέκει τον νόστο του Οδυσσέα. Τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει ο θεός για να τιμωρήσει τον Οδυσσέα;

ΓΙΑ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Διάβασε στο βιβλίο μαθητή τους στίχους 25-65 (σελ. 52-53)

Διάβασε στο βιβλίο μαθητή τους στίχους 66-95 (σελ.53)

Διάβασε στο βιβλίο τους στίχους 96-129 (σελ.54)

Διάβασε στο βιβλίο τους στίχους 130-169 (σελ. 54-55)

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

  1. Αφού διαβάσεις την απάντηση του Δία στην Αθηνά και τον λόγο του στον Ερμή (στίχοι 26-49) να γράψεις σε μια παράγραφο τι προέβλεψε ο Δίας για το μέλλον του Οδυσσέα.
  2. Να συγκρίνεις την περιγραφή της προετοιμασίας και του ταξιδιού του Ερμή (ραψωδία ε, στίχοι 51-65) με την αντίστοιχη της θεάς Αθηνάς (ραψωδία α, 109-119).
  3. Προσπάθησε να περιγράψεις το νησί της Καλυψώς με βάση την περιγραφή του αφηγητή Ομήρου. Τι σου κάνει εντύπωση σε αυτήν την περιγραφή; Γιατί ο Οδυσσέας δεν βρίσκεται μαζί με την Καλυψώ;
  4. Με ποιο τρόπο ανακοινώνει ο Ερμής στην Καλυψώ την απόφαση των θεών; Άμεσα ή έμμεσα; Γιατί επιλέγει αυτόν τον τρόπο;
  5. Ποια στοιχεία ανθρωπομορφισμού εντοπίζετε στους στίχους 130-169;
  6. Πώς αντιδρά η Καλυψώ στην απόφαση των θεών; Να σχολιάσετε τις αντιδράσεις της

ΓΙΑ ΔΙΑΒΑΣΜΑ (σελίδες 45-47 του βιβλίου)

Διάβασε τις περιλήψεις των ραψωδιών β, γ, δ

ΕΡΓΑΣΙΑ

Ποιες πληροφορίες έμαθε ο Τηλέμαχος για τον πατέρα του, τον Οδυσσέα, στην Πύλο και στη Σπάρτη;

Σε αυτήν την ενότητα : (σελ.39-42 του βιβλίου)

  • θα γνωρίσεις την Πηνελόπη
  • θα διαπιστώσεις αν βοήθησε τον Τηλέμαχο η επίσκεψη της θεάς Αθηνάς
  • θα γνωρίσεις τους βασικότερους μνηστήρες Αντίνοο και Ευρύμαχο

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

1. Ποιες πληροφορίες μας δίνουν οι στίχοι για τους αοιδούς και την απήχηση των τραγουδιών τους; (στίχοι 361-383- στο τετράδιό σου)

2. Στα λόγια του Τηλέμαχου φανερώνεται ποιες ήταν οι ασχολίες ανδρών και γυναικών στην εποχή του Ομήρου (στ. 397-400). Να καταγράψεις τις ασχολίες τους. (στο τετράδιό σου).

3. Σου κάνει εντύπωση η απάντηση του Τηλέμαχου στην Πηνελόπη; Θεωρείς ότι τον επηρέασε η συζήτηση με την Θεά Αθηνά;

4. Πώς συμπεριφέρεται ο Τηλέμαχος απέναντι στους μνηστήρες; Αν η συνομιλία τους ήταν μια δοκιμασία ποιον θα ανακήρυσσες νικητή και για ποιους λόγους;

 

Σε αυτήν την ενότητα θα διαβάσεις στους στίχους 174-228 και 280-360

  • τι συζήτησαν ο Τηλέμαχος με τη θεά Αθηνά
  • πώς προσπάθησε η θεά Αθηνά να ενθαρρύνει τον Τηλέμαχο
  • ποιες συμβουλές έδωσε στον Τηλέμαχο
  • πώς αποχώρησε η θεά Αθηνά από το ανάκτορο

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

  1. Πώς αισθάνεται ο Τηλέμαχος; Τι πιστεύει για τον πατέρα του; (στίχοι 174-187)
  2. Ποιες πληροφορίες δίνει η Αθηνά για την ίδια και για τον Οδυσσέα; (στίχοι 197-228)
  3. Γράψε μια εργασία για τη μαντική τέχνη απαντώντας στα εξής: α) Να βρείς πληροφορίες για τη μαντεία στην αρχαιότητα. β) Υπάρχουν αντίστοιχες αντιλήψεις στη σύγχρονη εποχή; Ποιοι είναι οι σύγχρονοι μάντεις-μάντισσες και με ποιους τρόπους ισχυρίζονται ότι μπορούν να προβλέψουν το μέλλον; γ) Ποια ανάγκη του ανθρώπου αποκαλύπτουν αυτές οι αντιλήψεις περί μαντείας; [Διάβασε και το υλικό για τα μαντεία και τους χρησμούς στην eclass]
  4. Ποιες πληροφορίες δίνει ο Τηλέμαχος για την κατάσταση που επικρατεί στο παλάτι; (στίχοι 256-279).
  5. Ποιες συμβουλές δίνει η Αθηνά στον Τηλέμαχο; (στίχοι 298-335)
  6. Πώς σου φαίνονται οι συμβουλές που δίνει η θεά Αθηνά στον Τηλέμαχο; Εσύ τι θα τον συμβούλευες να κάνει, αν ήταν φίλος σου;
  7. Με ποιους τρόπους προσπάθησε η θεά Αθηνά να ενθαρρύνει τον Τηλέμαχο κατά την επίσκεψή της;
  8. Πέτυχε τον σκοπό της επίσκεψής της στο ανάκτορο του Τηλέμαχου η θεά Αθηνά;
  9. Απάντησε στο τετράδιό σου τις ερωτήσεις κατανόησης της 4ης ενότητας που βρίσκονται στο πολυμεσικό αρχείο (πιο κάτω)

 

Τίτλος: "Η Αθηνά στην Ιθάκη"

Σε αυτή την ενότητα θα μάθεις

  • πώς η θεά Αθηνά προετοιμάστηκε και ταξίδεψε μέχρι την Ιθάκη
  • ποιους συνάντησε φτάνοντας στην Ιθάκη
  • πώς την υποδέχτηκε ο Τηλέμαχος
  • πώς την φιλοξένησε ο Τηλέμαχος

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

  1. Διάβασε τους στίχους 109-126 για να καταλάβεις πώς ετοιμάστηκε η θεά Αθηνά, πώς ταξίδεψε μέχρι την Ιθάκη, πώς μεταμορφώθηκε στον Μέντη και τι αντίκρισε έξω από το ανάκτορο του Οδυσσέα στην Ιθάκη
  2. Συμπλήρωσε τον πίνακα στο παρακάτω έγγραφο (ενότητες-θέματα-πλαγιότιτλοι)
  3. Πώς παρουσιάζει ο Όμηρος τον Τηλέμαχο στους στίχους 127-135; Πώς αισθάνεται, τι σκέφτεται, τι κάνει; Ποιες σκέψεις κάνεις για το χαρακτήρα και τα συναισθήματά του;
  4. Διάβασε για την τυπική σκηνή της φιλοξενίας
  5. Διάβασε την ανάλυση της 3ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ

Σε αυτήν την ενότητα ας μάθουμε λίγα περισσότερα:

  • για τους πλαγιότιτλους στις υποενότητες
  • για την έννοια της ανθρώπινης ευθύνης (Άτη-Ύβρη-Νέμεση-Τίση)
  • για τους τυπικούς στίχους και τα τυπικά επίθετα
  • για την αυτοδικία
  • για την υστεροφημία

 

ΕΡΓΑΣΙΑ

Ο Όμηρος χρησιμοποιεί πολλά επίθετα περιγραφικά(αναφέρονται σε στοιχεία της εμφάνισης π.χ καλλιπλόκαμη νεράιδα) και χαρακτηριστικά (αναφέρονται σε στοιχεία του χαρακτήρα π.χ πολύτροπος Οδυσσέας).

  1. Βρες στην 2η ενότητα (στίχοι 26-108) περιγραφικά και χαρακτηριστικά επίθετα και γράψε τα στο τετράδιό σου μαζί με τα ουσιαστικά που συνοδεύουν
  2. Εντόπισε στίχους και επίθετα που επαναλαμβάνονται (πατέρα μας, των δυνατών ο παντοδύναμος) και γράψε τα στο τετράδιό σου. Αυτοί λέγονται τυπικοί στίχοι και τυπικά επίθετα.

 

Στους στίχους 52-72:

  • Η θεά Αθηνά παίρνει τον λόγο στη συνέλευση των θεών και μιλά για τον Οδυσσέα. Ποιο πρόβλημα αντιμετωπίζει ο Οδυσσέας; Ποια είναι τα συναισθήματα της Αθηνάς για τον Οδυσσέα;
  • Ποιες πληροφορίες μαθαίνουμε για τη θεά Καλυψώ;
  • Πώς αισθάνεται ο Οδυσσέας που βρίσκεται στο νησί της Καλυψώς και τι επιθυμεί, σύμφωνα με το κείμενο;
  • Ποιες εκφράσεις και λέξεις χρησιμοποιεί η Αθηνά για να παρουσιάσει την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο Οδυσσέας; Γιατί  η Αθηνά παρουσιάζει τον Οδυσσέα ταλαίπωρο και κακόμοιρο;

Οι παραπάνω ερωτήσεις δεν χρειάζεται να γραφτούν στο τετράδιο. Προσπάθησε όμως να τις απαντήσεις (προφορικά) για να παρακολουθείς την εξέλιξη της ιστορίας. Διάβασε και τα σχόλια κάτω από το κείμενο του βιβλίου στη σελίδα 22!

 

Στους στίχους 73-92:

  1. Ο Δίας απαντά στα ερωτήματα της Αθηνάς και εξηγεί ποια είναι η αιτία των προβλημάτων του Οδυσσέα. Τι καινούριο μαθαίνουμε λοιπόν;
  2. Ποια είναι η γνώμη του Δία για τον Οδυσσέα;
  3. Ποια απόφαση των θεών ανακοινώνει ο Δίας; Τι δείχνει αυτή για τον τρόπο που αποφασίζουν οι θεοί;

Απάντησε στις παραπάνω ερωτήσεις στο τετράδιό σου.

Στους στίχους 93-108:

  1. Ποιο είναι το σχέδιο που καταστρώνει η θεά Αθηνά για την επιστροφή του Οδυσσέα;
  2. Στην 2η ενότητα ο Όμηρος με την αφήγησή του μας βοηθά να σχηματίσουμε μια εικόνα για το πώς φαντάζονταν οι άνθρωποι της εποχής του τη θεϊκή κοινωνία. Τη φαντάζονταν ανθρωπόμορφη. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της; Σε ποια σημεία μοιάζει με την ανθρώπινη κοινωνία; (π.χ οι θεοί κάνουν συνέλευση στον Όλυμπο και παίρνουν αποφάσεις με βάση την αρχή της πλειοψηφίας)

 

 

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ

Στη 2η ενότητα μάθαμε

  • τι συζήτησαν οι θεοί στο πρώτο συμβούλιο στον Όλυμπο
  • ποιοι πήραν τον λόγο και ποια στάση τηρούν απέναντι στον Οδυσσέα
  • ποιο πρόβλημα αντιμετωπίζει ο Οδυσσέας
  • ποια απόφαση πήραν οι θεοί
  • πώς λειτουργεί η κοινωνία των θεών
  • με ποιο σχέδιο θα βοηθήσουν οι θεοί τον νόστο του Οδυσσέα

Μιλήσαμε επίσης για

  •  την αφηγηματική τεχνική του Ομήρου: την εναλλαγή αφήγησης και διαλόγου που ζωντανεύει το κείμενο
  • τα περιγραφικά και χαρακτηριστικά επίθετα που χρησιμοποιεί ο Όμηρος
  • τον ανθρωπομορφισμό των θεών
  • την προοικονομία

 

 

Στους στίχους 26-51(σελίδα 21):

  1. Ποιος παίρνει τον λόγο στην συνάντηση των θεών και τι υποστηρίζει; Σε ποια ιστορία αναφέρεται για να εξηγήσει την άποψή του για την ατομική ευθύνη;
  2. Τι σχέση έχει η ιστορία του Αίγισθου με την ιστορία του Οδυσσέα;
  3. Ο Όμηρος για να αφηγηθεί την ιστορία χρησιμοποιεί τους εξής αφηγηματικούς τρόπους: αφήγηση, διάλογος, περιγραφή. Σημείωσε σε ποιους στίχους υπάρχει αφήγηση και σε ποιους διάλογο.
  4. Μήπως η ιστορία του Αίγισθου αποτελεί προοικονομία για γεγονότα που θα γίνουν στο μέλλον (δηλαδή μας προετοιμάζει για όσα θα γίνουν στην εξέλιξη της ιστορίας);

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

 1. Διάβασε τους στίχους 26-51 για να πάρεις κάποιες πρώτες πληροφορίες για το συμβούλιο των θεών.

  2. Διάβασε τα σχόλια 1, 2,3,4,5, στο κίτρινο πλαίσιο, κάτω από το ποιητικό κείμενο.

 

Διάβασε στην 1η ενότητα το προοίμιο της Οδύσσειας (οι πρώτοι 25 στίχοι) που αναφέρονται:

  • στη Μούσα, από την οποία ο ποιητής ζητά βοήθεια στην εξιστόρηση της ιστορίας
  • στον βασικό ήρωα και στις πληροφορίες γι' αυτόν που θα μας βοηθήσουν να τον γνωρίσουμε
  • στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο ήρωας όταν αρχίζει η ιστορία μας
  • στη στάση των θεών απέναντι στο πρόβλημά του

από 12/9/24 έως 2/10/24

Στην εισαγωγή του βιβλίου

  • θα αποκτήσεις τις πρώτες γνώσεις για τα έπη του Ομήρου, για τους αοιδούς και τους ραψωδούς που τα τραγουδούσαν και τα απήγγειλαν, για τα μυκηναϊκά χρόνια (κατά τα οποία έγινε ο Τρωϊκός πόλεμος)
  • ελπίζω να αποκτήσεις μια τεράστια επιθυμία για να παρακολουθήσεις την Οδύσσεια, την ιστορία που έγραψε για τον μυθικό Οδυσσέα ο Όμηρος!

Αφού διαβάσαμε όλες τις περιπέτειες του Οδυσσέα, από την Τροία στην Καλυψώ και από την Καλυψώ στην Ιθάκη-μέσω Φαιάκων- ήρθε η ώρα να δημιουργήσετε κι εσείς μια σκηνή. Χωριστείτε σε ομάδες των 4 ατόμων και επιλέξτε μία από τις δύο παρακάτω σκηνές:

  1. Η Ναυσικά ταξιδεύει μέχρι την Ωγυγία για να δώσει στην Καλυψώ ένα μήνυμα από τον Οδυσσέα. Η Καλυψώ θα την υποδεχτεί και θα ...τα πουν οι δυό τους.
  2. Ο Οδυσσέας φτάνει στο νησί του Βασιλιά Κορονοϊού. Φανταστείτε τι έχει να γίνει, όταν ο πολυμήχανος Οδυσσέας θα ζητήσει φιλοξενία!  Γράψτε τη σκηνή φιλοξενίας που θα επιλέξετε, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις, το χιούμορ και το πολυμήχανο μυαλό σας! Σας έχω απόλυτη εμπιστοσύνη!smilewinkΜπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ψηφιακά εργαλεία για να ζωντανέψετε τη σκηνή σας ή να ζωγραφίσετε κάτι σχετικό. Τη σκηνή θα τη γράψετε χρησιμοποιώντας τον τρόπο του Ομήρου, αλλά και τον δικό σας: αφήγηση, περιγραφή, διάλογος, τυπικοί στίχοι, τυπικές φράσεις, εγκιβωτισμός,  κλπ.κλπ.κλπ. Συμβουλευτείτε και την ενότητα 'Αφηγηματικές Τεχνικές' (κάτω από τις εργασίες για το Πάσχα)

Διάβασε εδώ για τις βασικές τεχνικές του Ομήρου: εγκιβωτισμός, προοικονομία, σκηνή, σκηνή φιλοξενίας, τριτοπρόσωπη/πρωτοπρόσωπη αφήγηση, περιγραφή, μονόλογος, τυπικές σκηνές, τυπικά επίθετα-στίχοι

Ήρθε επιτέλους η ώρα για το διαγώνισμα που όλοι και όλες περιμένατε! Δεν θα σας απογοητεύσω και εσείς δεν θα απογοητεύσετε την Αθηνά και τον Τηλέμαχο...Είμαι σίγουρη!

Λοιπόν...θα διαβάσετε τα εξής:

  • 4η ενότητα (στίχοι 174-360/σελίδες 32-36, βιβλίο μαθητή)
  • 5η ενότητα (στίχοι 361-497/ σελίδες 39-42, βιβλίο μαθητή)
  • τα σχόλια στα κίτρινα πλαίσια κάτω από το κείμενο στις σελ. 32-36 και 39-42
  • τις ερωτήσεις στο τετράδιό σας και στην eclass που αντιστοιχούν σε αυτά τα μαθήματα
  • τα πολυμεσικά αρχεία πιο κάτω (μέσα στην ενότητα)

ΠΡΟΣΟΧΗ

  • Δεν χρειάζεται να μάθετε το κείμενο απέξω, γιατί θα σας δώσω το κείμενο προς εξέταση στο διαγώνισμα (όπως στο διαγώνισμα των Κειμένων)
  • Μια από τις ερωτήσεις θα ζητά να γράψετε πλαγιότιτλους σε ενότητες, όπως στις ασκήσεις με τους πίνακες που έχουμε κάνει (δες στην eclass)
  • Οι υπόλοιπες ερωτήσεις θα μοιάζουν με τις ερωτήσεις που είχατε για εργασίες στο σπίτι.

Καλό διάβασμα!smile

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -