Μάθημα : ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Κωδικός : EL987102

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ και ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

 

Από το μενού αριστερά, στα Έγγραφα υπάρχει αναρτημένο όλο το υλικό του μαθήματος, σε Σημειώσεις, Λυμένες Ασκήσεις, Επαναληπτικά Τεστ, Θέματα Πανελλαδικών.
(Απευθείας το link για τα Έγγραφα: https://eclass.sch.gr/modules/document/?course=EL987102)

Από το ίδιο μενού, στον Τοίχο αναρτώνται ανακοινώσεις.
(Απευθείας το link για τον Τοίχο: https://eclass.sch.gr/modules/wall/?course=EL987102)

Το ηλεκτρονικό μάθημα είναι δομημένο σε Ενότητες στην ίδια οθόνη παρακάτω, οι οποίες μπορεί να επιλέγονται για την καλύτερη προσπέλαση, μελέτη και διαχείριση της ύλης.

 

Η εξεταστέα ύλη για τις Πανελλαδικές 2024-25, βρίσκεται στο έγγραφο εδώ

Οδηγίες διδασκαλίας για το σχολικό έτος 2024-25, από το ΙΕΠ, εδώ

Ενότητες

 

Διδακτικοί στόχοι
Στόχοι της ενότητας αυτής είναι:

  • να μπορούν καταρχάς οι μαθητές να κατανοούν πλήρως τα προβλήματα που τους τίθενται,
  • να μπορούν στη συνέχεια να προσδιορίζουν τα συστατικά μέρη ενός προβλήματος,
  • να μπορούν να αναλύουν ένα πρόβλημα σε άλλα απλούστερα,
  • να καταστούν ικανοί να προσδιορίζουν τα δεδομένα που τους παρέχονται για την αντιμετώπιση του προβλήματος,
  • να μπορούν να προσδιορίζουν τα ζητούμενα αποτελέσματα και τη μορφή απόδοσής τους,
  • να είναι σε θέση να θέσουν οι ίδιοι προβλήματα διατυπώνοντάς τα με ακρίβεια και πληρότητα.



 

Διδακτικοί στόχοι
Στόχοι αυτής της ενότητας είναι οι μαθητές:

  • να διατυπώνουν την έννοια του αλγορίθμου,
  • να αιτιολογούν τη σπουδαιότητα των αλγορίθμων,
  • να τεκμηριώνουν την αναγκαιότητα της αλγοριθμικής προσέγγισης κατά τη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων,
  • να εφαρμόζουν τυποποιημένη επίλυση με αλγοριθμικές διαδικασίες,
  • να μπορούν να σχεδιάζουν αλγορίθμους με χρήση συγκεκριμένων τεχνικών.

Να είναι σε θέση ο μαθητής:

  • Να διακρίνει τις σταθερές από τις μεταβλητές.
  • Να αναγνωρίζει τους διάφορους τύπους μεταβλητών.
  • Να μετατρέπει τις αριθμητικές πράξεις σε εντολές αλγορίθμου ή προγράμματος.

 

Διδακτικοί στόχοι
Να είναι σε θέση ο μαθητής:

  • Να σχηματίζει λογικές εκφράσεις, απλές και σύνθετες. 
  • Να διατυπώνει τις μορφές της εντολής ελέγχου (επιλογής) ΑΝ.
  • Να διακρίνει τις διαφορές των μορφών της εντολής ΑΝ.
  • Να επιλέγει την καλύτερη μορφή της εντολής ΑΝ για το κάθε πρόγραμμα.

 

Διδακτικοί στόχοι
Να είναι σε θέση ο μαθητής:

  • Να διατυπώνει τις εντολές επανάληψης.
  • Να επιλέγει την καλύτερη δομή επανάληψης και να χρησιμοποιεί την κατάλληλη εντολή.
  • Να συντάσσει προγράμματα τα οποία χρησιμοποιούν και τις τρεις βασικές δομές: της ακολουθίας, της επιλογής και της επανάληψης.

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται οι έννοιες των πινάκων καθώς και οι
βασικοί τρόποι επεξεργασίας τους από τη ΓΛΩΣΣΑ.

Στόχοι
Να είναι σε θέση ο μαθητής:

  • Να επιλέγει το είδος του πίνακα.
  • Να ορίζει τους πίνακες σε ένα πρόγραμμα.
  • Να εισάγει, να επεξεργάζεται και να τυπώνει τα στοιχεία ενός πίνακα.
  • Να αποφασίζει αν είναι απαραίτητη η χρήση πίνακα.
  • Να αναφέρει τις βασικές επεξεργασίες σε έναν πίνακα.
  • Να αναζητά και να ταξινομεί τα στοιχεία ενός πίνακα.
Διδακτικοί Στόχοι: 
  1. Να κατανοήσουν οι μαθητές πότε χρειάζεται η δομή στοίβας,
  2. Να κατανοήσουν οι μαθητές πότε χρειάζεται η δομή ουράς
  3. Να γνωρίζουνοι μαθητές πως να αναπαριστούν μια στοίβα
  4. Να γνωρίζουνοι μαθητές πως να αναπαριστούν μια ουρά
  5. Να διακρίνουν οι μαθητές τις λειτουργίες που επιτελούνται σε μια στοίβα και σε μια ουρά.

Διδακτικοί στόχοι

Στόχοι του κεφαλαίου αυτού είναι οι μαθητές:

  • να αναγνωρίζουν ένα λάθος,
  • να ορίζουν τις κατηγορίες λάθους,
  • να αναφέρουν εργαλεία εκσφαλμάτωσης και τον τρόπο χειρισμού τους,
  • να εφαρμόζουν τις τεχνικές χειρισμού λαθών κατά το χρόνο εκτέλεσης.

Στόχοι του κεφαλαίου αυτού είναι ο μαθητής:

  • να ορίζει τι είναι πρόγραμμα και να κατατάσσει και να συγκρίνει τις γλώσσες προγραμματισμού,
  • να αναγνωρίζει τα κυριότερα είδη προγραμματισμού και να περιγράφει τα βασικά χαρακτηριστικά των τεχνικών που χρησιμοποιούνται,
  • να διατυπώνει τα πλεονεκτήματα του δομημένου προγραμματισμού,
  • να περιγράφει τη διαδικασία εκτέλεσης ενός προγράμματος,
  • να αναφέρει τα βασικά προγράμματα που περιέχει ένα προγραμματιστικό περιβάλλον.

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -