Μάθημα : Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γ΄ Λυκείου

Κωδικός : EL985243

Μάθημα

Στο πλαίσιο του μαθήματος αυτού έχω διαμορφώσει μια σειρά ενοτήτων με θέματα τόσο επίκαιρα όσο και διαχρονικά με στόχο να συνεχίσουμε το ταξίδι μας στη μάθηση (και, γιατί όχι, να το εμπλουτίσουμε), έστω και από το σπίτι.

Έχω αναρτήσει ακόμα τα κριτήρια αξιολόγησης που έχουμε ήδη επεξεργαστεί ή θα επεξεργαστούμε στο μέλλον, όπως και τις σημειώσεις του μαθήματος, για να μπορείτε να τα βρείτε όλα εδώ συγκεντρωμένα. 

 

 

Ενότητες

Περιεχόμενα

Θεωρία: Οι οδηγίες ως κειμενικό είδος

Θέμα: Ποια είναι η επίδραση των Κοινωνικών Δικτύων στην πολιτική, κοινωνική και ιδιωτική ζωή;

Κείμενο (άρθρο): "Social Media: Αναζητώντας την ηθική σε μια ψηφιακή δυστοπία"

Κείμενο 2 (άρθρο): "Τα κοινωνικά δίκτυα θρέφουν τον ναρκισσισμό των χρηστών" (σσ. 23- 25 "Εμείς και οι άλλοι...) 

Κείμενο 3 (παρουσίαση βιβλίου): "Άλλαξε τον κόσμο. Μπορείς!"

 

Η τρίτη ηλικία, οι δικοί μας γονείς, οι δικοί σας παπούδες και γιαγιάδες, μία από τις "ευπαθείς ομάδες" που όλοι αγαπάμε αλλά ίσως (χωρίς να το θέλουμε) παραμελούμε στους ρυθμούς της σύγχρονης ζωής. 

Περιεχόμενα

Κείμενο 1. (μη λογοτεχνικό): Η τρίτη ηλικία ως Άλλος (σελ. 68: Δίκτυα κειμένων - Φάκελος υλικού)

Κείμενο 2. (λογοτεχνικό- μικροαφήγημα): Σ. Κιοσσές, Ο πατέρας του

Κείμενο 3. (λογοτεχνικό - ποίημα): Μπουκόφσκι, Απολογισμός

 

Περιεχόμενα

Η πειθώ στον πολιτικό λόγο

Επιστημική και δεοντική τροπικότητα

Θεματικός κύκλος: πόλεμος και ειρήνη

Κείμενο 1 (μη λογοτεχνικό): Γράμμα από τον Αϊνστάιν στον Φρόιντ

Κείμενο 2 (λογοτεχνικό): Ν. Χικμέτ, Μικρό κορίτσι

Κείμενο 3 (λογοτεχνικό): Μ. Νταρουίς, Η κραυγή

Κείμενο 4 (λογοτεχνικό): Γκυγιώμ Απολλιναίρ, Το λαβωμένο περιστέρι και το συντριβάνι

Κείμενο 5 (μη λογοτεχνικό): Μ. Ferro, Εξηγώντας τον 20ό αιώνα στον εγγονό μου Γκουεντάλ

"Ζούμε σε έναν κόσμο όπου οι άνθρωποι δουλεύουν σκληρότερα από ό,τι θα έπρεπε, για να βγάλουν περισσότερα χρήματα από ό,τι χρειάζονται, για να αγοράσουν πράγματα που δεν έχουν ανάγκη, για να εντυπωσιάσουν ανθρώπους που δεν συμπαθούν"

Άμος Οζ

Περιεχόμενα

Μέθοδοι της διαφήμισης

Η γλώσσα της διαφήμισης

Γυναίκα και διαφήμιση

Διαφήμιση και ηθική

Διαφήμιση και τέχνη

 

Ένα από τα προβλήματα που έχουν ανακύψει από τη διάδοση του Διαδικτύου είναι η ευχερέστερη διασπορά ψευδών ειδήσεων, με κύριο όπλο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η παραπληροφόρηση, βέβαια, δεν είναι ένα φαινόμενο καινοφανές. Σχετίζεται με την ίδια τη λειτουργία των ΜΜΕ. Η διάδοση, ωστόσο, του Διαδικτύου θεωρείται ότι μεγιστοποιεί τόσο τον όγκο των ψευδών ειδήσεων που διαδίδονται όσο και την ταχύτητα διάδοσής τους. Σε εποχές μάλιστα κρίσης, όπως η υγειονομική κρίση που διέρχεται σήμερα ο κόσμος λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, το πρόβλημα της διάδοσης των ψευδών ειδήσεων εντείνεται.

Μπορεί, άραγε, κάποιος να προστατευθεί από τις ψευδείς ειδήσεις και πώς; 

 

Στην ενότητα αυτή θα βρείτε κριτήρια αξιολόγησης για το μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας

Εδώ θα βρείτε σημειώσεις για τη θεωρία σας

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -