Μάθημα : Μαθαίνουμε τα Διαλυτικά (δοκιμαστικό μάθημα)
Κωδικός : 9470073261
9470073261 - ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΒΟΤΣΗ
Περιγραφή Μαθήματος
Στο μάθημα αυτό αγαπημένα μου παιδιά θα γνωρίσετε τα διαλυτικά (¨) και τη χρήση τους στη γραφή της ελληνικής γλώσσας. Μέσα από απλές, κατανοητές εξηγήσεις, παραδείγματα, δραστηριότητες και ασκήσεις, θα μάθετε πότε χρησιμοποιούμε τα διαλυτικά σε φωνήεντα όπως το ι και το υ, ώστε να διαβάζονται σωστά οι λέξεις. Με το μάθημα αυτό θα καταφέρετε να ανάπτυξετε την ορθογραφική σας ικανότητα να διαβάσετε σωστά και να κατανοήσετε την λειτουργία των φωνηέντων μέσα στη λέξη. Θα έχετε την ευκαιρία να εφαρμόσετε όσα μάθατε μέσα πό διαδραστικό υλικό και μικρές δημιουργικές δραστηριότητες.
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Στην ενότητα αυτή οι μαθητές/τριες μαθαίνουν πότε και γιατί χρησιμοποιούμε τα διαλυτικά στη γραφή. Μέσα από παραδείγματα, ασκήσεις και δραστηριότητες εξερευνούν λέξεις όπου δύο φωνήεντα προφέρονται χωριστά και πρέπει να σημειωθούν με διαλυτικά. Στόχος είναι τα παιδιά να κατανοήσουν τον κανόνα, να τον εφαρμόζουν σωστά στον γραπτό τους λόγο και να βελτιώσουν τις ορθογραφικές τους δεξιότητες.
Μαθησιακοί στόχοι
Με τη διδασκαλία της ενότητας οι μαθητές/τριες αναμένεται:
-
Να αναγνωρίζουν τις λέξεις στις οποίες δύο φωνήεντα προφέρονται χωριστά και χρειάζονται διαλυτικά.
-
Να κατανοούν τον κανόνα χρήσης των διαλυτικών και τον σκοπό τους στη γραφή.
-
Να εφαρμόζουν σωστά τη χρήση των διαλυτικών σε γραπτές ασκήσεις και στον γραπτό τους λόγο.
-
Να βελτιώνουν την ορθογραφική τους ικανότητα μέσα από επαναλαμβανόμενη πρακτική.
-
Να αναπτύσσουν δεξιότητες αυτοελέγχου, διορθώνοντας τυχόν λάθη σε λέξεις που απαιτούν διαλυτικά.
-
Να χρησιμοποιούν παραδείγματα και σύγκριση λέξεων για να αιτιολογούν πότε χρειάζονται διαλυτικά.
Διδάσκοντες
Βότση Χριστίνα
Β2 Δημοτικού
-
Θα παίξετε για να δείτε αν καταλάβατε τα μαγικά που κάνουν τα διαλυτικά
Ο Μάριος έφαγε παιδάκια. Ουπς!
Μήπως έφαγε παϊδάκια αντί για παιδάκια;
- Πολλές φορές τα αι , οι , ει , ου , αυ και ευ χρειάζεται να τα διαλύσουµε και να διαβάσουµε χωριστά το ι και το υ από το πρώτο γράµµα.
- Αυτό το κάνουµε βάζοντας δύο τελίτσες πάνω από το ϊ ή το ϋ που λέγονται Διαλυτικά. π.χ. µαϊµού, κοροϊδεύω, αϋπνία
-
Οι μαθητές/τριες να αναγνωρίζουν τις λέξεις που χρειάζονται διαλυτικά.
-
Να κατανοούν τον λόγο που χρησιμοποιούμε διαλυτικά (όταν δύο φωνήεντα προφέρονται χωριστά).
-
Να τοποθετούν σωστά τα διαλυτικά σε λέξεις σε γραπτές ασκήσεις και στον γραπτό τους λόγο.
-
Να βελτιώσουν την ορθογραφική τους ακρίβεια μέσα από δραστηριότητες και παραδείγματα.
-
Να αναπτύξουν δεξιότητες αυτοδιόρθωσης και ελέγχου του γραπτού τους.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -