Μάθημα : Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) ΤΑΞΗ Α
Κωδικός : 9350020206
9290039189 - ΚΩΝ/ΝΟΣ ΤΖΙΑΦΕΤΑΣ
Περιγραφή Μαθήματος

Ασκήσεις και υλικό γύρω από το μάθημα της Πληροφορικής (ΤΠΕ) για την Α τάξη.
Εδώ θα βρείτε ασκήσεις και υλικό γύρω από το μάθημα της πληροφορικής.
Κάνοντας κλικ στη λέξη "Πληροφορίες" κάτω από την εικόνα, μπορείτε να βρείτε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το περιεχόμενο και τον σκοπό του μαθήματος καθώς και με τη διαδικασία επίλυσης αποριών των μαθητών/τριών.
-
Περιεχόμενο και σκοπός του μαθήματος - Επιλυση αποριών
Περιεχόμενο
Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει ασκήσεις και βοηθητικό υλικό που συνδέονται με τα όσα οι μαθητές/ριες διδάσκονται στη σχολική τάξη.
Οι ασκήσεις αυτές θα αναρτώνται σε τακτά χρονικά διαστήματα στη σελίδα. Δεν θα αποστέλλονται σχετικά email. Οι μαθητές/τριες θα ενημερώνονται κατά τη διάρκεια του μαθήματος, προκειμένου να επισκεφθούν τη σελίδα και να εκτελέσουν τις σχετικές δραστηριότητες.
Σκοπός
Ο σκοπός του μαθήματος είναι η αυτενέργεια των μαθητών/τριών. Μέσα από την εκτέλεση δραστηριοτήτων που είναι παρόμοιες με τα όσα διδάσκονται στη σχολική τάξη, οι μαθητές/τριες βαθμιαία αποκτούν έλεγχο του υπολογιστή για να κάνουν τα βήματα που απαιτούνται για να εκτελέσουν κάποια εργασία.
Για τις μικρότερες ηλικίες, οι δραστηριότητες αυτές είναι προαιρετικές. Επίσης, ενδεχομένως θα χρειαστεί οι γονείς να διαβάσουν στον/στην μαθητή/τρια την εκφώνηση της άσκησης και να κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε αυτοί/αυτές να μεταφερθούν ασφαλώς σε κάποια εξωτερική σελίδα για να κάνουν την άσκηση.
Επίλυση αποριών
Σε περίπτωση αποριών, οι μαθητές/τριες μπορούν:
1. να σημειώσουν (με τη βοήθεια του γονέα) στο τετράδιο το σημείο που τους δυσκολεύει και να έρθουν σε κάποιο από τα διαλείμματα στο εργαστήριο για να ξαναδούμε μαζί ό,τι χρειάζεται προκειμένου να επιλυθεί η απορία τους
ή
2. αν έχουν εγγραφεί στο μάθημα, να μου στείλουν σχετικό μήνυμα επιλέγοντας την καρτέλα "Μηνύματα" από την αριστερή πλευρική στήλη και γράφοντας "Απορία-Τμήμα-Ονοματεπώνυμο" στο θέμα/τίτλο του μηνύματος
ή
3. να μου στείλουν μήνυμα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση ktziafet@sch.gr γράφοντας "Απορία-Τμήμα-Ονοματεπώνυμο" στο θέμα/τίτλο του μηνύματος (όπου "Τμήμα" και "Ονοματεπώνυμο", τα αντίστοιχα στοιχεία του/της μαθητή/τριας).
Ευχαριστώ
Αγαπητοί/ες μαθητές/τριες (και γονείς),
Καλώς ορίσατε στην σελίδα του μαθήματος ΤΠΕ για την Α τάξη!
Στο βίντεο που βρίσκεται ΕΔΩ μπορείτε να δείτε γενικές πληροφορίες αναφορικά με το περιβάλλον διεπαφής της η-τάξης και τη χρήση της σελίδας.
Περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με το περιεχόμενο και το σκοπό της σελίδας, μπορείτε να βρείτε κάνοντας κλικ στον σύνδεσμο "Πληροφορίες" στο άνω μέρος της σελίδας.
Ευχαριστώ,
Κωνσταντίνος
Αγαπητοί/ες μαθητές/τριες (και γονείς),
στο βίντεο που βρίσκεται ΕΔΩ μπορείτε να δείτε τη διαδικασία που απαιτείται προκειμένου να εγγραφείτε στο μάθημα (χρησιμοποιώντας το όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης σας στο ΠΣΔ, τα οποία έχετε λάβει από το σχολείο).
Σας υπενθυμίζω ότι η εγγραφή στο μάθημα είναι προαιρετική και δεν απαιτείται για να έχετε πρόσβαση στη σελίδα.
Καλή συνέχεια,
Κωνσταντίνος
Αγαπητοί/ες μαθητές/ριες και γονείς,
η παρούσα άσκηση έχει ως στόχο την εξοικείωση με τη λειτουργία της "μεταφοράς και απόθεσης" αντικειμένων στο περιβάλλον των Windows κάνοντας χρήση του ποντικιού.
Απλώς κάνετε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο
Μαθαίνω την λειτουργία μεταφοράς και απόθεσης με το ποντίκι
ο οποίος περιέχει 12 παζλ.
Πρέπει, κρατώντας πατημένο το αριστερό κλικ του ποντικιού πάνω στο αντικείμενο της σελίδας να το μεταφέρετε στο αντίστοιχο πλαίσιο.
Οι ασκήσεις είναι αυξανόμενης δυσκολίας.
Καλή επιτυχία!
από 6/2/23 έως 20/12/21
Αγαπητοί/ες μαθητές/ριες (και γονείς),
η παρούσα άσκηση έχει ως σκοπό να σας βοηθήσει να μάθετε να χρησιμοποιείτε το ποντίκι στον υπολογιστή με μεγαλύτερη ευκολία χρωματίζοντας διάφορες εικόνες.
Αρχικά, πρέπει να κάνετε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο:
και στη συνέχεια να κάνετε κλικ στη λέξη ΞΕΚΙΝΑΜΕ.
Κάθε σελίδα αποτελείται από μία εικόνα στο κέντρο της οθόνης που πρέπει να χρωματίσετε κάνοντας κλικ πρώτα στο χρώμα που θέλετε στα αριστερά και ύστερα στο σημείο που θέλετε να χρωματίσετε.
Καλή συνέχεια!
Κωνσταντίνος
Αγαπητοί/ες μαθητές/τριες (και γονείς),
Η παρούσα άσκηση έχει ως σκοπό να σας βοηθήσει να μάθετε να χρησιμοποιείτε το ποντίκι στον υπολογιστή με μεγαλύτερη ευκολία και να εξασκήσετε την παρατηρητικότητά σας.
Πρέπει να κάνετε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο:
και στη συνέχεια να κάνετε κλικ στη λέξη ΞΕΚΙΝΑΜΕ.
Κάθε σελίδα περιέχει μία εικόνα στο κέντρο της οθόνης που αποτελείται από διάφορα σχήματα.
Εσείς πρέπει να υπολογίσετε πόσα σχήματα από το κάθε είδος περιέχονται στην εικόνα, να πληκτρολογήσετε τον αριθμό τους στα κουτάκια (ΠΡΟΣΟΧΗ! αν κάποιο σχήμα δεν υπάρχει στην εικόνα, πρέπει να βάλετε 0 στο αντίστοιχο κουτάκι) και να πατήσετε έλεγχος απάντησης για να ελέγξετε αν οι αριθμοί που βάλατε είναι οι σωστοί.
Αν έχετε λάθος, θα σας επισημάνει με κόκκινο τα σχήματα που πρέπει να ελέγξετε ξανά τον αριθμό τους. Αν όχι, και είναι όλα σωστά, θα προχωρήσετε στην επόμενη σελίδα με το νέο σχήμα.
Καλή συνέχεια,
Κωνσταντίνος
Αγαπητοί/ες μαθητές/ριες (και γονείς),
Η δραστηριότητα που βρίσκεται ΕΔΩ έχει ως σκοπό την καλύτερη εμπέδωση της χρήσης του πληκτρολογίου και τη βελτίωση της λεπτής κινητικότητας (χρήση ποντικιού).
Οι μαθητές/ριες πρέπει να σύρουν και να τοποθετήσουν στη σωστή θέση τα διάφορα πλήκτρα που βρίσκονται πάνω από το πληκτρολόγιο (δείτε το παράδειγμα της εικόνας).
Στην αρχή της άσκησης, μπορείτε να επιλέξετε το επίπεδο δυσκολίας που αφορά στον αριθμό των πλήκτρων που πρέπει να τοποθετηθούν. Προτείνω να ξεκινήσετε από το εύκολο και να το προσαρμόσετε ανάλογα στη συνέχεια.
Επιλέξτε ως γλώσσα πληκτρολόγησης τα ελληνικά.
Η δραστηριότητα βρίσκεται στο φωτόδεντρο που είναι εγκεκριμένη σελίδα από το υπουργείο παιδείας.
Ευχαριστώ,
Κωνσταντίνος
Η παρακάτω άσκηση έχει ως στόχο την εξοικείωση με τη χρήση του ποντικιού σε ηλεκτρονικό υπολογιστή κάνοντας εξάσκηση στην αριθμητική.
Το παιχνίδι βρίσκεται ΕΔΩ, ενώ κάνοντας κλικ ΕΔΩ μπορείτε να δείτε σχετικές οδηγίες για το πως παίζεται.
Δεν απαιτείται γνώση αγγλικής γλώσσας, καθώς το παιχνίδι δεν έχει οδηγίες σε ακουστική μορφή.
Στο παιχνίδι συμμετέχουν παιδιά από όλο το κόσμο που συνδέονται την ίδια στιγμή με εσάς στη συγκεκριμένη σελίδα. Αν κανονίσετε να μπείτε ταυτόχρονα στη σελίδα με κάποιον/α συμαθητή/ρια σας, μπορείτε να παίξετε μαζί ο/η καθένας/μία από τον υπολογιστή του/της!
Καλή συνέχεια,
Κωνσταντίνος
Αγαπητοί γονείς (και μαθητές/ριες),
στο σύνδεσμο που βρίσκεται ΕΔΩ μπορείτε να βρείτε μία εφαρμογή ζωγραφικής στο διαδίκτυο.
Η εφαρμογή έχει αρκετές δυνατότητες και ΕΔΩ παραθέτω έναν σύντομο οδηγό με κάποιες από αυτές.
Προτείνω να την εξερευνήσετε αρχικά χωρίς συγκεκριμένο σκοπό (δηλ. χωρίς να προσπαθήσετε να φτιάξετε κάτι συγκεκριμένο) και στη συνέχεια, να δοκιμάσετε σιγά-σιγά πιο δομημένες ζωγραφιές (π.χ., ένα δέντρο με λουλούδια στη βάση και παιδάκια να παίζουν με ζωάκια από δίπλα, ένα σπίτι στην εξοχή, ένα αεροπλάνο, ένα πλοίο στη θάλασσα κλπ.).
Καλη συνέχεια,
Κωνσταντίνος
Η παρακάτω άσκηση έχει ως στόχο την εξοικείωση με τη χρήση του υπολογιστή κάνοντας εξάσκηση στην πρόσθεση.
Το παιχνίδι βρίσκεται ΕΔΩ, ενώ κάνοντας κλικ ΕΔΩ μπορείτε να δείτε σχετικές οδηγίες για το πως παίζεται.
Δεν απαιτείτα γνώση αγγλικών, καθώς δεν έχει οδηγίες σε γραπτή ή ακουστική μορφή.
Στο παιχνίδι συμμετέχουν παιδιά από όλο το κόσμο που συνδέονται την ίδια στιγμή με εσάς στην πλατφόρμα. Μπορείτε να παίξετε μαζί τους ή με τον υπολογιστή. Επίσης, μπορείτε να κανονίσετε με τους/τις συμμαθητές/ριες σας να μπείτε ταυτόχρονα και να παίζετε, αν θέλετε, μαζί σε τετράδες, ο/η καθένας/μία από τον υπολογιστή του (για να δείτε πως γίνεται αυτό, δείτε το βήμα 3 στις οδηγίες (CREATE --> PRIVATE GAME --> Βάζω κωδικό 123 και τον δίνω στους/τις συμμαθητές/ριες μου για να μπορούν να παίξουν μαζί μου)!
Καλή συνέχεια,
Κωνσταντίνος
οι παρακάτω άσκησεις θα σας βοηθήσουν να κάνετε εξάσκηση στην ορθογραφία και τη γραμματική παίζοντας στον υπολογιστή.
Συγκεκριμένα:
1. ΕΔΩ έχει μία άσκηση που πρέπει να σύρετε με το ποντίκι και να βάλετε στη σωστή σειρά τις διάφορες λέξεις ώστε να σχηματίσετε μία πρόταση.
2. ΕΔΩ έχει μία άσκηση που πρέπει να διαβάσετε τη λέξη και στη συνέχεια να επιλέξετε το κατάλληλο άρθρο από αυτά που σας έχει από κάτω.
3. ΕΔΩ έχει μία άσκηση που πρέπει να διαβάσετε την πρόταση και να επιλέξετε από τα τετράγωνα τη λέξη που είναι γραμμένη με τη σωστή ορθογραφία.
4. ΕΔΩ έχει μία άσκηση που πρέπει να συμπληρώσετε τη συλλαβή που λείπει από αυτές που σας δίνονται στο κάτω μέρος της οθόνης.
Κάποιες από τις ασκήσεις, έχουν περιορισμό χρόνου. Αν δε προλάβετε, μπορείτε να τις ξανακάνετε.
Καλή συνέχεια,
Κωνσταντίνος
Αγαπητοί/ες μαθητές/ριες και γονείς,
Αυτήν την εβδομάδα στο σχολείο συζητήσαμε για την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
Είδαμε το βίντεο που βρίσκεται ΕΔΩ όπου η Αθηνά και ο Ερμής συζητούν για τη συμπεριφορά μας στο διαδίκτυο και τους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσουμε αν δεν είμαστε προσεκτικοί/ες.
Είδαμε επίσης το βίντεο που βρίσκεται ΕΔΩ για να γνωρίζουμε ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί/κές σε ποιες σελίδες κάνουμε κλικ στην οθόνη του υπολογιστή μας.
Αν θέλετε, μπορείτε να ξαναδείτε τα σχετικά βίντεο και στη συνέχεια:
1. κάνοντας κλικ ΕΔΩ να ολοκληρώσετε ένα quiz με ερωτήσεις γύρω από τον διαμοιρασμό προσωπικών πληροφοριών και
2. κάνοντας κλικ ΕΔΩ να ολοκληρώσετε ένα quiz με ερωτήσεις γύρω από τη συμπεριφορά μας στο διαδίκτυο και ποιον πρέπει να εμπιστευόμαστε.
Ευχαριστώ,
Κωνσταντίνος
Αγαπητοί/ες μαθητές/ριες (και γονείς)
ΕΔΩ θα βρείτε ένα μικρό ηλεκτρονικό βιβλίο που σας παρουσιάζει τα μέρη από τα οποία αποτελείται το πληκτρολόγιο.
Εσείς πρέπει να κάνετε κλικ εκεί που σας δείχνουν τα βελάκια (στο 1 για να ξεκινήσετε την ανάγνωση και στο 2 για να αλλάζετε σελίδα) και να ακούσετε την ανάγνωση του βιβλίου.
Στη συνέχεια, ανοίξτε τη σελίδα που βρίσκεται ΕΔΩ και δοκιμάσετε να παίξετε το παρακάτω παιχνίδι.
Κάνοντας κλικ στην εικόνα του παιχνιδίου στη σελίδα, η Άννα θα σας πει τις οδηγίες του παιχνιδίου. Πρέπει να βρείτε και να πατήσετε στο πληκτρολόγιο τα γράμματα που βγαίνουν στην οθόνη σας. Σημείωση: Κρατήστε το πληκτρολόγιο στην αγγλική γλώσσα για να δέχεται τις απαντήσεις σας το παιχνίδι.
Καλή συνέχεια,
Κωνσταντίνος
Το υλικό κατασκευάστηκε και διατίθεται από τη συνάδελφο εκπαιδευτικό πληροφορικής Ν. Γεωργιτζίκη.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -