Μάθημα : Ιστορία ΣΤ΄ τάξης

Κωδικός : 9310226159

9310226159  -  ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΣΙΒΟΠΟΥΛΟΥ

Μάθημα

Καλώς ήρθατε στην ηλεκτρονική τάξη . Εδώ θα βρείτε επιπρόσθετο υλικό για κάθε ενότητα και οδηγίες για τον τρόπο μελέτης του υλικού. Μπορείτε να δείτε το υλικό αυτό κάνοντας κλικ με το ποντίκι πάνω στις ενότητες και όπου γίνεται το ποντίκι "χεράκι". Μην ξεχνάτε να ελέγχετε τα μηνύματα και τις ανακοινώσεις. Καλή σχολική χρονιά!

Βιβλίο μαθητή

Τετράδιο εργασιών

Οδηγός μελέτης πηγών βιβλίου Ιστορίας

Ενότητες

Θα μάθουμε :

-Τι είναι Αναγέννηση και πότε εμφανίστηκε.

-Τι είναι Ουμανισμός.

-Ποιες τέχνες  και επιστήμες γνώρισαν ανάπτυξη καθώς και τους σημαντικότερους εκπροσώπους τους.

-Τι είναι θρησκευτική μεταρρύθμιση και ποιες ήταν οι δύο φάσεις της.

 

1. Παρακολούθησε την παρακάτω  αφήγηση και την παρουσίαση της ενότητας.

 

Θα μάθουμε:

-Ποιες ήταν οι σημαντικότερες γεωγραφικές ανακαλύψεις και ποια ήταν τα αποτελέσματά τους.

-Ποια ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά του Καπιταλισμού.

-Τι ήταν ο Διαφωτισμός, από πού ξεκίνησε, ποιοι ήταν οι κύριοι εκπρόσωποι και ποια ήταν τα κύρια επιτεύγματά του.

1. Παρακολούθησε την αφήγηση της ενότητας και την παρουσίασή της.

 

 

 

Θα μάθουμε:

-Πληροφορίες για την Αερικανική Επανάσταση.

-Τις τρεις φάσεις της Γαλλικής Επανάστασης.

1. Παρακολούθησε την παρουσίαση της ενότητας!

 

Θα μάθουμε:

- Πώς κατακτήθηκε η ελληνική χερσόνησος από τους Τούρκους.

- Ποιες ήταν οι μεταβολές στη ζωή των υπόδουλων Ελλήνων.

-Ποιοι βοήθησαν στη βελτίωση της ζωής τους.

-Πώς ήταν οι συνθήκες ζωής στις φραγκοκρατούμενες περιοχές της Ελλάδας.

1. Παρακολούθησε την παρουσίαση.

 

Θα μάθουμε:

-πώς σχηματίστηκαν οι Φαναριώτες

-ποιοι ήταν οι περιορισμοί, οι φόροι και τα σκληρά μέτρα που εφαρμόστηκαν στους Χριστιανούς.

1. Παρακολούθησε την παρουσίαση του μαθήματος.

 

Θα μάθουμε ποια ήταν:

- Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων.

-Η στάση των Τούρκων απέναντι στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, στους κληρικούς και στους Φαναριώτες.

 

1. Παρακολούθησε την παρουσίαση του μαθήματος.

 

 

Θα μάθουμε:

-ποιες ομάδες Ελλήνων έκαναν συχνές εξεγέρσεις.

-ποιοι ήταν οι κλέφτες και ποιοι οι αρματολοί.

1. Παρακολούθησε την παρουσίαση.

Θα μάθουμε :

-ποιες οικονομικές δραστηριότητες είχαν αναπτύξει οι Έλληνες.

-ποιες εμπορικές σχέσεις είχαν  με τη δύση και ποιες ήταν οι συνέπειες αυτών.

1. Παρακολούθησε την παρουσίαση.

 

Θα μάθουμε:

-Ποιες ελληνικές παροικίες δημιουργήθηκαν.

-Ποιες ήταν οι δραστηριότητες των Ελλήνων σε αυτές.

1. Παρακολούθησε την παρουσίαση.

 

Θα μάθουμε ποιοι ήταν οι δάσκαλοι του γένους και τι πρόσφεραν.

1. Δες την παρουσίαση.

 

Θα μάθουμε για το αλβανικό έπος.

1. Δείτε την παρουσίαση.

Παρουσίαση

Ερωτήσεις-Απαντήσεις

1.Ποιες ήταν οι συνέπειες του Α ́ παγκοσμίου πολέμου;
Συνέπειες : 
-Γερμανία:Έχασε αρκετά εδάφη και αναγκάστηκε να πληρώσει αποζημιώσεις.
-Βουλγαρία:Υποχρεώθηκε να παραχωρήσει τη Δυτική Θράκη στην Ελλάδα.
-Την εξουσία σε πολλά κράτη πήραν δικτατορίες.
Γερμανία: Αδόλφος Χίτλερ (1933)
Ιταλία: Μπενίτο Μουσολίνι (1922)
 
2.Πώς και γιατί ξεκινά ο Β ́ παγκόσμιος και με ποιες συμμαχίες (αντίπαλα στρατόπεδα);
Συμμαχία Γερμανίας-Ιταλίας( Άξονας)
-Η Γερμανία αναγκάζει την Αυστρία να ενωθεί μαζί της και επιτίθεται στην Τσεχοσλοβακία.
-Η Ιταλία το 1939 κατέλαβε την Αλβανία (Κίνδυνος για την Ελλάδα).
Έναρξη Β ́ Παγκοσμίου Πολέμου (1939)
-Αφορμή:-Η Γερμανία κατέλαβε την Πολωνία (την οποία προστάτευε η Αγγλία).
1.Γερμανία-Ιταλία-Αυστρία-Ιαπωνία.
2.Αγγλία-Γαλλία-Ρωσία-Η.Π.Α.
2 στρατόπεδα
 
3.Πότε και γιατί μπήκε και η Ελλάδα στον πόλεμο;
Ελλάδα:Μπήκε στον πόλεμο τον Οκτώβρη του 1940
-Αφορμή:-Τορπιλισμός καταδρομικού Έλλη από Ιταλικό υποβρύχιο στο λιμάνι της Τήνου.
-28 Οκτωβρίου ο Ιταλός πρέσβης Γκράτσι αποδίδει στον Μεταξά τελεσίγραφο παράδοσης της χώρας στους Ιταλούς
Ο Μεταξάς αρνείται (ΟΧΙ).
Έναρξη πολέμου για την Ελλάδα.
-Ιταλικά στρατεύματα εισέβαλαν από τα Ελληνοαλβανικά σύνορα με σκοπό να καταλάβουν
την Ήπειρο και την υπόλοιπη Ελλάδα.
 
4.Πως αντέδρασαν οι Έλληνες στην Ιταλική εισβολή; Είχαν απώλειες; Αν ναι, γιατί;
Αντίδραση Ελλήνων:
-Νίκησαν τους Ιταλούς Αλπινιστές  και τους ανάγκασαν να υποχωρήσουν στην Αλβανία.
-Οι Έλληνες στο αλβανικό μέτωπο είχαν απώλειες καθώς:
1.Το έδαφος ήταν ορεινό.
2.Ο Χειμώνας ήταν βαρύς (κρυοπαγήματα στρατιωτών).
3.Δύσκολη μεταφορά τροφίμων και πυρομαχικών.

Θα μάθουμε για τη γερμανική επίθεση και τον Β Παγκόσμιο πόλεμο.

1. Δείτε την παρουσίαση.

Παρουσίαση

Ερωτήσεις- Απαντήσεις

1.Γιατί οι Γερμανοί επιτέθηκαν στα Βαλκάνια ;
Οι Γερμανοί δεν επιτίθενται στη Σοβιετική Ένωση αλλά στα Βαλκάνια καθώς:
1.Οι Ιταλοί αποτυγχάνουν να κυριεύσουν την Ελλάδα (ανασφάλεια Γερμανών).
2.Έπρεπε να προστατευτούν οι γερμανικές στρατιωτικές μονάδες από βομβαρδισμούς
 
2.Πότε οι Έλληνες εγκαταλείπουν τη ουδέτερη στάση τους και γιατί;
1941:Οι Βούλγαροι συμμαχούν με τους Γερμανούς .Απειλή για την Ελλάδα (οι Έλληνες
εγκαταλείπουν την ουδέτερη στάση και επιτρέπουν στους συμμάχους να αποβιβαστούν στα εδάφη
της).
 
3.Πότε και πώς οι Γερμανοί κατέλαβαν την Ελλάδα;Πόσο κράτησε η κατοχή;
6 Απριλίου 1941
Γερμανικά αεροσκάφη και άρματα μάχης επιτίθενται στην Ελλάδα.
Ελληνικός στρατός:
-Είχε να αντιμετωπίσει δυο διαφορετικά μέτωπα: Ελληνικά οχυρά και Κοζάνη -Γρεβενά
Οι Γερμανοί κατέλαβαν:
-οχυρό Ρούπελ
-9 Απριλίου 1941 τη Θεσσαλονίκη.
-27 Απριλίου 1941 την Αθήνα.
Γερμανική Κατοχή 1941-1944.
-Τελευταία κυρίεψαν την Κρήτη
 
4.Πότε λήγει ο Β ́ παγκόσμιος πόλεμος και με ποιο αποτέλεσμα;
Λήξη Β ́ παγκοσμίου πολέμου (1945):
Νίκη Συμμάχων (Αγγλία-Γαλλία-Ρωσία-Αμερική).
Συνέπειες που προκάλεσαν αποτροπιασμό:
-Εκατομμύρια άνθρωποι σκοτώθηκαν.
-Τεράστιες υλικές ζημιές σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν.
-Ολοκαύτωμα (εξόντωση χιλιάδων) των Εβραίων από Γερμανούς ναζί στα ναζιστικά
στρατόπεδα συγκεντρώσεων (χώροι εργασίας και εκτέλεσης Εβραίων).
-Ατομικές βόμβες στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι (ιαπωνικές πόλεις) από τους
Αμερικανούς.

Θα μάθουμε για τα γεγονότα αυτής της περιόδου.

Ερωτήσεις

1.Ποια η τύχη των εδαφών του ελληνικού κράτους κατά
τη γερμανική κατοχή;
2.Τι εννοούμε όταν λέμε «τριπλή Κατοχή;». Ποια δεινά έφερε;
3.Τι έκαναν οι 2 φοιτητές την περίοδο της Κατοχής;
4.Ποιες αντιστασιακές οργανώσεις ιδρύθηκαν; Ποιο το πιο σημαντικό τους κατόρθωμα;
5.Πως «απάντησαν» οι Γερμανοί στην αντίσταση των Ελλήνων;
6.Πότε έληξε η Κατοχή;
7.Γιατί διχάστηκε η Ελλάδα-ποιες οι αντίπαλες παρατάξεις;
8.Ποιες οι συνέπειες του εμφυλίου πολέμου;

Θα μάθουμε πώς ανασυγκροτήθηκε η Ελλάδα ,για την ιστορία της Κύπρου και για την ευρωπαϊκή πορεία της Ελλάδας.

1. Δείτε τις παρουσιάσεις.

Παρουσίαση 1

Παρουσίαση 2

Παρουσίαση 3

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -