Μάθημα : ΓΛΩΣΣΑ Α ΤΑΞΗ

Κωδικός : 9270105197

9270105197  -  ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΦΩΤΙΑΔΟΥ

Μάθημα

Βασικοί στόχοι:

  • Αναγνώριση: Οι μαθητές να αναγνωρίζουν το γράμμα Κ,κ οπτικά τόσο σε έντυπη μορφή όσο και σε αντικείμενα της καθημερινότητας.
  • Προφορά: Να προφέρουν σωστά το γράμμα και να το εντάσσουν σε συλλαβές και λέξεις.
  • Γραφή: Να γράφουν το γράμμα Κ,κ με τη σωστή φορά και διάσταση.
  • Σύνδεση με λέξεις: Να συνδέουν το γράμμα Κ,κ με λέξεις της καθημερινότητας και να το χρησιμοποιούν σε απλές προτάσεις.

 

 

 

 

  • Μαθησιακοί στόχοι

    Γνωστικοί Στόχοι:

    • Αναγνώριση του γράμματος: Τα παιδιά θα μπορούν να αναγνωρίζουν οπτικά το γράμμα Κ, τόσο το κεφαλαίο όσο και το μικρό.
    • Προφορά του ήχου: Θα συνδέσουν το γράμμα Κ με τον αντίστοιχο ήχο και θα μπορούν να το προφέρουν σωστά σε λέξεις.
    • Λεξιλόγιο: Θα εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Κ.
    • Ανάγνωση λέξεων: Θα μπορούν να διαβάζουν απλές λέξεις που περιέχουν το γράμμα Κ.
    • Γραφή του γράμματος: Θα αποκτήσουν δεξιότητα στη γραφή του γράμματος Κ, τηρώντας τη σωστή γραφική μορφή.

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Στρατηγικές Διδασκαλίας

    • Διαφοροποίηση: Προσαρμόστε τις δραστηριότητες στις ανάγκες και τις δυνατότητες κάθε παιδιού.
    • Επαναλήψη: Επαναλάβετε τις έννοιες σε τακτά χρονικά διαστήματα για να ενισχύσετε τη μάθηση.
    • Θετική ενίσχυση: Ενθαρρύνετε τα παιδιά και επαινέστε τις προσπάθειές τους.
    • Συνεργασία: Δημιουργήστε ένα ευχάριστο και συνεργατικό περιβάλλον στην τάξη.
    • Παιχνίδι: Χρησιμοποιήστε παιχνίδια για να κάνετε τη μάθηση διασκεδαστική και αποτελεσματική.

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    Αξιολόγηση

    • Παρατήρηση: Παρατηρούμε τα παιδιά κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων για να αξιολογούμε την κατανόησή τους.
    • Φύλλα εργασίας: Χρησιμοποιούμε φύλλα εργασίας για να αξιολογήσουμε τις γραπτές δεξιότητες των παιδιών.
    • Προφορική αξιολόγηση: Ζητούμε από τα παιδιά να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με το γράμμα Κ.

    Διδάσκοντες

    Φωτιάδου Παρασκευή

    Προαπαιτούμενα

    Βασικά Προαπαιτούμενα:

    • Φωνολογική Επίγνωση:
      • Η ικανότητα να αναγνωρίζουν και να χειρίζονται τους ήχους της γλώσσας είναι κρίσιμη.
      • Τα παιδιά θα πρέπει να μπορούν να διακρίνουν τον ήχο του Κ από άλλους ήχους και να τον εντοπίζουν σε λέξεις.
    • Κινητικές Δεξιότητες:
      • Η ικανότητα να κρατούν το μολύβι σωστά και να κάνουν απλές κινήσεις είναι απαραίτητη για τη γραφή του γράμματος.
    • Οπτική Αντίληψη:
      • Τα παιδιά θα πρέπει να μπορούν να διακρίνουν το σχήμα του γράμματος Κ από άλλα γράμματα και να το αναγνωρίζουν σε διαφορετικά μεγέθη και γραμματοσειρές.
    • Ενδιαφέρον για τη Μάθηση:
      • Ένα θετικό κλίμα μάθησης και η δημιουργία ενδιαφέροντος για τα γράμματα είναι σημαντικοί παράγοντες για την επιτυχία.

    Ομάδα στόχος

    Ο στόχος μιας ομάδας στην διδασκαλία του γράμματος Κ στην Α' Δημοτικού είναι πολυεπίπεδος και αποσκοπεί στην ολιστική ανάπτυξη του μαθητή.

    Βασικοί στόχοι:

    • Γνωστικοί στόχοι:
      • Αναγνώριση: Να αναγνωρίζουν οπτικά το γράμμα Κ σε διάφορες μορφές και μεγέθη.
      • Προφορά: Να συνδέσουν το γράμμα με τον αντίστοιχο ήχο και να το προφέρουν σωστά σε λέξεις.
      • Λεξιλόγιο: Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με λέξεις που αρχίζουν από το Κ.
      • Ανάγνωση: Να διαβάζουν απλές λέξεις που περιέχουν το γράμμα Κ.
      • Γραφή: Να γράφουν το γράμμα Κ σωστά, τηρώντας τη γραφική μορφή.
    • Δεξιότητες:
      • Παρατήρηση: Να παρατηρούν εικόνες και να αναγνωρίζουν αντικείμενα που αρχίζουν από το Κ.
      • Ακουστική διάκριση: Να διακρίνουν τον ήχο του Κ από άλλους ήχους.
      • Σύνδεση εικόνας-λέξης: Να συνδέουν την εικόνα ενός αντικειμένου με τη γραπτή του αναπαράσταση.
      • Συνεργασία: Να συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους για την επίτευξη κοινών στόχων.
      • Επικοινωνία: Να εκφράζονται προφορικά και γραπτά χρησιμοποιώντας λέξεις με το γράμμα Κ.
    • Συναισθηματικοί στόχοι:
      • Ενδιαφέρον: Να αναπτύξουν θετικό ενδιαφέρον για τη μάθηση της ελληνικής γλώσσας.
      • Αυτοπεποίθηση: Να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση στις ικανότητές τους.
      • Κίνητρο: Να αναπτύξουν κίνητρο για περαιτέρω εξερεύνηση της γλώσσας.

    Πώς η ομάδα συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων:

    • Δημιουργεί ένα ευχάριστο περιβάλλον μάθησης: Η συνεργασία σε ομάδα δημιουργεί ένα θετικό κλίμα που ενθαρρύνει τη συμμετοχή και την αλληλεπίδραση.
    • Προσφέρει πολλαπλές προοπτικές: Τα μέλη της ομάδας μπορούν να μοιραστούν τις ιδέες και τις γνώσεις τους, εμπλουτίζοντας τη μαθησιακή εμπειρία.
    • Υποστηρίζει την ατομική μάθηση: Τα παιδιά μαθαίνουν ο ένας από τον άλλον και ενισχύουν τις ατομικές τους δεξιότητες.
    • Καλλιεργεί την κοινωνική αλληλεπίδραση: Η ομαδική εργασία ενισχύει τις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών.
    • Κάνει τη μάθηση πιο διασκεδαστική: Τα παιχνίδια και οι δραστηριότητες που γίνονται σε ομάδα 

    Συνοπτικά, ο στόχος της ομάδας στην διδασκαλία του γράμματος Κ είναι να δημιουργήσει ένα περιβάλλον όπου τα παιδιά θα μάθουν να αγαπούν τη γλώσσα, να συνεργάζονται με τους άλλους και να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες για την επιτυχή φοίτηση τους.

Ενότητες

  • Αναγνώριση: Οι μαθητές να αναγνωρίζουν το γράμμα Κ,κ οπτικά τόσο σε έντυπη μορφή όσο και σε αντικείμενα της καθημερινότητας.
  • Προφορά: Να προφέρουν σωστά το γράμμα και να το εντάσσουν σε συλλαβές και λέξεις.
  • Γραφή: Να γράφουν το γράμμα Κ,κ με τη σωστή φορά και διάσταση.
  • Σύνδεση με λέξεις: Να συνδέουν το γράμμα Κ,κ με λέξεις της καθημερινότητας και να το χρησιμοποιούν σε απλές προτάσεις.

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -